de PVV, een racistische partij?

Is PVV racistisch ?

Ja, absoluut
13
31%
Ja, hebben wel dergelijke trekjes
12
29%
Nee, absoluut niet
5
12%
Nee, maar ze moet nu niet gaan doorslaan.
12
29%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Erasmiaan »

Maar om eerlijk te zijn: ik vind Van Gent naar wat ik van haar gezien heb erg onaardig discussieren (al speelt ze nooit zo op de persoon zoals nu gedaan wordt). O.a. in het debat over de koopzondagen kwam ze in een dialoog met Van der Staaij. Toen ze eigenlijk al niet meer mocht spreken zei ze nog snel even: mijn bijdrage heb ik op een rustige zondagmiddag geschreven...

Dat vond ik een erg gemene opmerking. Er volgde ook geen gelach. Maar zo fel en zo anti-zondag deze mevrouw in dat debat was; daar kreeg ik koude rillingen van.

Overigens rechtvaardigt dit alles niet wat De Mos deed. Maar ik kan me zo voorstellen dat er al een achtergrond is.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Aha die achtergrond? De heer De Mos wilt wraak op mevr. Van Gent omdat zij zich onappetijtelijk heeft uitgelaten over de zondagsrust. Vreemd. Ik heb dhr. De Mos nog nooit een woord horen reppen over het behoud van de zondagsrust. Waarschijnlijk heb ik weer wat gemist.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Erasmiaan »

Marie-Henriëtte schreef:Aha die achtergrond? De heer De Mos wilt wraak op mevr. Van Gent omdat zij zich onappetijtelijk heeft uitgelaten over de zondagsrust. Vreemd. Ik heb dhr. De Mos nog nooit een woord horen reppen over het behoud van de zondagsrust. Waarschijnlijk heb ik weer wat gemist.
Ach, lees eens goed. Misschien heeft ze vanuit een ander debat een achtergrond met Van Gent. Dat zou zomaar kunnen want Van Gent slaat vaker wild om zich heen. Ik gaf daarbij als voorbeeld het kamerdebat over de koopzondagen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door eilander »

jvdg schreef:
albion schreef:
Maar ze begon toch zelf persoonlijk te worden door het voorbeeld te nemen van het jongetje die denkt met zijn vinger het gat te kunnen dichten zodat het probleem opgelost is (met andere woorden veel verstand heeft ie niet), had ze dat ook niet anders in kunnen kleden? Dhr De Mos vond zich dus persoonlijk aangesproken.
Het moge zo zijn dat mevr. Van Gent een persoonlijke opmerking plaatste, maar de reactie hierop van de heer De Mos was ver beneden alle peil.
Afschuwelijk!

Overigens was het wel aardig te zien dat de heer Van der Ham de honneurs in dezen waarnam voor onze Bas. :)
Ik denk alleen dat de heer De Mos geen standje tegemoet gaat in de fractievergadering :)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door jvdg »

eilander schreef:
jvdg schreef:
albion schreef:
Maar ze begon toch zelf persoonlijk te worden door het voorbeeld te nemen van het jongetje die denkt met zijn vinger het gat te kunnen dichten zodat het probleem opgelost is (met andere woorden veel verstand heeft ie niet), had ze dat ook niet anders in kunnen kleden? Dhr De Mos vond zich dus persoonlijk aangesproken.
Het moge zo zijn dat mevr. Van Gent een persoonlijke opmerking plaatste, maar de reactie hierop van de heer De Mos was ver beneden alle peil.
Afschuwelijk!

Overigens was het wel aardig te zien dat de heer Van der Ham de honneurs in dezen waarnam voor onze Bas. :)
Ik denk alleen dat de heer De Mos geen standje tegemoet gaat in de fractievergadering :)
:haha

Helaas, als beloning krijgt ie een extra 'GERDA'.
Hij behoort tot de doelgroep.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Gian »

Auto schreef:
Waarom is dat lachwekkend? Wederom een triest voorbeeld hoe het niet moet.
Natuurlijk is het triest dat dit in de politiek gebeurt. Toch vond ik het leuk gevonden als weerwoord op een überflauwe metafoor van v Gent.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door ChristenConservatief »

Gian schreef:
Auto schreef:
Waarom is dat lachwekkend? Wederom een triest voorbeeld hoe het niet moet.
Natuurlijk is het triest dat dit in de politiek gebeurt. Toch vond ik het leuk gevonden als weerwoord op een überflauwe metafoor van v Gent.
Van Gent is een pretpakket wou je zeggen ? De Mos ging wel erg ver, temeer daar het een vrouw betrof.
Plaats reactie