Balkenendes politieke einde nadert

Als Balkenende vertrekt, doet het CDA er goed aan om als lijsttrekker te kiezen:

Piet-Hein Donner, thans minister van SZ&W
6
17%
Camiel Eurlings, thans minister van V&W
16
46%
Pieter van Geel, thans fractievoorzitter van de CDA-TK-fractie
0
Geen stemmen
Jan-Kees de Jager, thans staatssecretaris van Financiën
0
Geen stemmen
Ab Klink, thans minister van VWS
0
Geen stemmen
Maxime Verhagen, thans minister van BuZa
10
29%
Jack de Vries, thans staatssecretaris van Defensie
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Na de roomsen wint nu D66 aan populariteit lijkt wel.
Nou niet helemaal.
Lees één van mijn eerdere postings. Het ging nu over de keuze tussen PVV en D66. En als ik echt gedwongen werd om tussen die twee een keuze te maken, dan werd het toch D66, vanwege hun rechtstatelijkheid.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Gelukkig hoef ik die keuze ook niet te maken. Als dat de enige keuze zou zijn, zou het misschien wel een blanco stem worden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door refo »

Luther schreef:... Voorts: Pechtold is de eerste D66-leider die openlijk heeft bevestigd dat religie een plaats heeft en moet behouden in de samenleving.
Mijn jongste zoon las gisteren het spreekwoord 'als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen'. Dat is hier wel van toepassing.

Pechtold is bereid religie te accepteren zolang hij tegen Wilders strijdt, die op zijn beurt een religie bestrijdt. Daarna zal Pechtold zich tegen ons keren. Doet hij al regelmatig.
En als Wilders wint en de Islam heeft verbannen? Dan zal hij zich tegen ons keren.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:... Voorts: Pechtold is de eerste D66-leider die openlijk heeft bevestigd dat religie een plaats heeft en moet behouden in de samenleving.
Mijn jongste zoon las gisteren het spreekwoord 'als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen'. Dat is hier wel van toepassing.

Pechtold is bereid religie te accepteren zolang hij tegen Wilders strijdt, die op zijn beurt een religie bestrijdt. Daarna zal Pechtold zich tegen ons keren. Doet hij al regelmatig.
En als Wilders wint en de Islam heeft verbannen? Dan zal hij zich tegen ons keren.
Oh, dat denk ik ook wel. Ik maak me geen enkele illusie. Alleen ik heb D66 altijd nog liever dan de PVV.

@ Erasmiaan: Natuurlijk zou ik ook blanco stemmen. Maar stel dat je die keuze moest maken...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Josephus »

refo schreef:Pechtold is bereid religie te accepteren zolang hij tegen Wilders strijdt, die op zijn beurt een religie bestrijdt. Daarna zal Pechtold zich tegen ons keren. Doet hij al regelmatig.
En als Wilders wint en de Islam heeft verbannen? Dan zal hij zich tegen ons keren.
Dat is zeker niet uitgesloten. Toch kan ik op dit moment meer uit de voeten met het debatteren op basis van argumenten zoals D66 dat doorgaans doet. Wilders zaait in mijn ogen vooral het dodelijke gif van de haat.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
Luther schreef:... Voorts: Pechtold is de eerste D66-leider die openlijk heeft bevestigd dat religie een plaats heeft en moet behouden in de samenleving.
Mijn jongste zoon las gisteren het spreekwoord 'als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen'. Dat is hier wel van toepassing.

Pechtold is bereid religie te accepteren zolang hij tegen Wilders strijdt, die op zijn beurt een religie bestrijdt. Daarna zal Pechtold zich tegen ons keren. Doet hij al regelmatig.
En als Wilders wint en de Islam heeft verbannen? Dan zal hij zich tegen ons keren.
Van der Staaij vroeg aan Graus van de PVV hoe hij de rustdag zag in het kader van de "joods-christelijke wortels" van Nederland (dé PVV-term) t.o.v. bijv. de vrijdag (islamitische gebedsdag). M.a.w. is het dan voor de PVV niet slim om de zondag te handhaven vanuit de Nederlandse cultuur t.o.v. van de islamitische (m.i. een zeer slimme vraag van Van der Staaij). Graus zei deze vraag te hebben verwacht en gaf aan niets tegen de zondag te hebben (maar dat hij de mensen vrij wilde laten in wat ze op zondag doen = het liberale gezicht van PVV).

Ik denk daarom dat de PVV zich niet zo snel tegen het refo-smaldeel zal keren, al zijn blijven ze natuurlijk liberalen; extreme VVD-ers.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Auto »

Erasmiaan schreef: Ik denk daarom dat de PVV zich niet zo snel tegen het refo-smaldeel zal keren, al zijn blijven ze natuurlijk liberalen; extreme VVD-ers.
Dat denk ik dus niet. Als ze meer macht zouden hebben of meer mogelijkheden hebben om zaken door te drukken dan steunen ze gelijk alle wetsvoorstellen die de vrijheid van het refo-smaldeel zullen inperken. Dat zie je nu bij de winkelsluitingswet en hoe ze zich manifesteren tegen over de CU en de SGP. Daarnaast willen ze van art. 23 af t.a.v. de bijzondere scholen. En wat al vaker door diverse pvv'ers is geroepen. Geloven doe je maar achter je voordeur, buiten die deur moet gewoon alles kunnen.

Er moet veel meer de incompetentie van de PVV aangetoond worden. Gisteren liet een collega van mij een filmpje zien van een PVV'er die aan het debat in de 2e kamer over raamwerk van de kernenergie mee deed. Die ging zo verschrikkelijk onderuit vanwege geen kennis van zaken en dat werd op een nette manier aan het licht gebracht.

(Ik heb op youtube gezocht maar ik kon het filmpje niet vinden)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Balkenendes politieke einde nadert

Bericht door Erasmiaan »

Auto schreef:
Erasmiaan schreef: Ik denk daarom dat de PVV zich niet zo snel tegen het refo-smaldeel zal keren, al zijn blijven ze natuurlijk liberalen; extreme VVD-ers.
Dat denk ik dus niet. Als ze meer macht zouden hebben of meer mogelijkheden hebben om zaken door te drukken dan steunen ze gelijk alle wetsvoorstellen die de vrijheid van het refo-smaldeel zullen inperken. Dat zie je nu bij de winkelsluitingswet en hoe ze zich manifesteren tegen over de CU en de SGP. Daarnaast willen ze van art. 23 af t.a.v. de bijzondere scholen. En wat al vaker door diverse pvv'ers is geroepen. Geloven doe je maar achter je voordeur, buiten die deur moet gewoon alles kunnen.

Er moet veel meer de incompetentie van de PVV aangetoond worden. Gisteren liet een collega van mij een filmpje zien van een PVV'er die aan het debat in de 2e kamer over raamwerk van de kernenergie mee deed. Die ging zo verschrikkelijk onderuit vanwege geen kennis van zaken en dat werd op een nette manier aan het licht gebracht.

(Ik heb op youtube gezocht maar ik kon het filmpje niet vinden)
Graus zei dat hij ook "een gelovige jongen is". Hij stak op zondag wel eens een kaarsje aan in de kerk. Maar een andere zondag had hij weer zin in winkelen..... :humhihi
Plaats reactie