Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
mijn allerliefste vijand van milou van der horst.
vensters vol verhalen van jan van reenen
vensters vol verhalen van jan van reenen
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Een nieuw boek: Alleen op zee, door Michael Morpurgo.
Het boek bevat het levensverhaal van Arthur Hobhouse. Hij is één van de naar schatting zevenduizend Britse kinderen die in hun eentje naar Australië werden gestuurd in de periode tussen 1947 en 1967. Dat was een periode waarin men het makkelijk vond om lastige mensen, of ze nu veroordeeld waren, ongewenst of geen ouders hadden, op de boot te zetten naar wat toen de Britse koloniën waren, met name Canada, Nieuw Zeeland en Australië.
Het is een hartverscheurend verhaal.
Het boek bevat het levensverhaal van Arthur Hobhouse. Hij is één van de naar schatting zevenduizend Britse kinderen die in hun eentje naar Australië werden gestuurd in de periode tussen 1947 en 1967. Dat was een periode waarin men het makkelijk vond om lastige mensen, of ze nu veroordeeld waren, ongewenst of geen ouders hadden, op de boot te zetten naar wat toen de Britse koloniën waren, met name Canada, Nieuw Zeeland en Australië.
Het is een hartverscheurend verhaal.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Aad Kamsteeg: "Dit is mijn passie"
- jakobmarin
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
MOEILIJKE MENSEN...
hoe ga je daarmee om?
Les Parrott

http://www.dehoopshop.nl/product/view/p ... mensen.htm
hoe ga je daarmee om?
Les Parrott

Die heb je een hele hoop. Ben wel een beetje benieuwd wat erin staat!helma schreef:MOEILIJKE MENSEN...
hoe ga je daarmee om?

In zulke boeken ben ik ook erg geinteresseerd. Ik heb een hele tijd geleden gelezen het boek: "gevoelige mensen en hun problemen." Ik moet het nog ergens in de boekenkast hebben staan. Zou een deeltje van kunnen zijn?helma schreef:MOEILIJKE MENSEN...
hoe ga je daarmee om?
Les Parrott
Momenteel lees ik "De vijf frustraties van teamwork" Ook zeer interessant. Waar ik zelf veel aan gehad heb is het boekje "Assertief op het werk". En dan te denken aan het boekje "Wie heeft mijn kaas gepikt?" en "Onze ijsberg smelt". Ik lees alleen maar boeken waar ik wat aan heb.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Ik heb aan heel veel boeken iets, ook als ze tot fictie gerekend worden.Meeting schreef:In zulke boeken ben ik ook erg geinteresseerd. Ik heb een hele tijd geleden gelezen het boek: "gevoelige mensen en hun problemen." Ik moet het nog ergens in de boekenkast hebben staan. Zou een deeltje van kunnen zijn?helma schreef:MOEILIJKE MENSEN...
hoe ga je daarmee om?
Les Parrott
Momenteel lees ik "De vijf frustraties van teamwork" Ook zeer interessant. Waar ik zelf veel aan gehad heb is het boekje "Assertief op het werk". En dan te denken aan het boekje "Wie heeft mijn kaas gepikt?" en "Onze ijsberg smelt". Ik lees alleen maar boeken waar ik wat aan heb.
Een literair boek (Siegfried van Harry Mulisch ofzo) bezorgt je ideeen, mooie zinnen, gedachten die je zelf nooit bedacht zou hebben. Het daagt je uit om na te denken.
Een dom boek (Kameleon ofzo) bezorgt je een glimlach, verbazing dat je dit ooit echt leuk vond om te lezen, het ernstige voornemen om ooit zelf de wereld te overspoelen met prachtige jeugdliteratuur.
En zelfs in een (christelijke) (prut) (streek)roman (Goudelsje, of Tuinfluiter ofzo) kunnen nog aangename gedachten of uitspraken voorkomen die je aan het denken zetten. Of je voelt je voor even weer heerlijk behaaglijk.
Die informatieve boeken geven al die gedachten en informatie zo rechtstreeks, daar word ik soms een beetje nerveus van. Geef mij mooi verpakte intelligentie, in plaats van hyperactieve plannen van aanpak om jan-en-alleman en de hele omgeving te verbeteren. Je moet meteen zoveel. Ik word liever geleidelijk aan een beetje bijgevormd.
Maar daarin heeft iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeur.
(in dit warrige betoog heb ik theologische of meditatieve boeken even buiten beschouwing gelaten)
En hoe bepaal je dat?Meeting schreef:Ik lees alleen maar boeken waar ik wat aan heb.
Ik kan enigzins wel begrijpen wat je bedoelt met die informatieve boeken. En wat betreft die hyperactieve plannen van aanpak om jan-en-alleman en de hele omgeving te verbeteren daar zit IK middenin wat mijn werk betreft. De hele organisatie gaat namelijk ondersteboven en binnenstebuiten. Daarvan wordt ik HYPERNERVEUS!!!!!!! Ik ben mij dan ook geduchtig aan het voorbereiden.Zita schreef:Ik heb aan heel veel boeken iets, ook als ze tot fictie gerekend worden.Meeting schreef:In zulke boeken ben ik ook erg geinteresseerd. Ik heb een hele tijd geleden gelezen het boek: "gevoelige mensen en hun problemen." Ik moet het nog ergens in de boekenkast hebben staan. Zou een deeltje van kunnen zijn?helma schreef:MOEILIJKE MENSEN...
hoe ga je daarmee om?
Les Parrott
Een literair boek (Siegfried van Harry Mulisch ofzo) bezorgt je ideeen, mooie zinnen, gedachten die je zelf nooit bedacht zou hebben. Het daagt je uit om na te denken.
Een dom boek (Kameleon ofzo) bezorgt je een glimlach, verbazing dat je dit ooit echt leuk vond om te lezen, het ernstige voornemen om ooit zelf de wereld te overspoelen met prachtige jeugdliteratuur.
En zelfs in een (christelijke) (prut) (streek)roman (Goudelsje, of Tuinfluiter ofzo) kunnen nog aangename gedachten of uitspraken voorkomen die je aan het denken zetten. Of je voelt je voor even weer heerlijk behaaglijk.
Die informatieve boeken geven al die gedachten en informatie zo rechtstreeks, daar word ik soms een beetje nerveus van. Geef mij mooi verpakte intelligentie, in plaats van hyperactieve plannen van aanpak om jan-en-alleman en de hele omgeving te verbeteren. Je moet meteen zoveel. Ik word liever geleidelijk aan een beetje bijgevormd.
Maar daarin heeft iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeur.
(in dit warrige betoog heb ik theologische of meditatieve boeken even buiten beschouwing gelaten)

"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Misschien door vooraf een recensie te lezen? Of doen jullie dat niet?jvdg schreef:En hoe bepaal je dat?Meeting schreef:Ik lees alleen maar boeken waar ik wat aan heb.
Ik meestal wel, of ik zoek naar lezerservaringen via het Internet, bij een bepaald boek.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Of je wat een boek hebt, kun je volgens mij eigenlijk alleen achteraf bepalen. Recensies kunnen je wel een bepaald beeld geven, maar om die echt op waarde te schatten moet je eigenlijk ook wat van de persoon weten die de recensie schrijft. De reden waarom recensent X een boek afschrijft, kan voor mij immers juist reden zijn om het boek (of de cd) wel te kopen. Je eigen ervaring lijkt me in dit geval nog steeds de beste maatstaf om te bepalen of je ergens iets aan hebt.vogeltje schreef:Misschien door vooraf een recensie te lezen? Of doen jullie dat niet?jvdg schreef:En hoe bepaal je dat?Meeting schreef:Ik lees alleen maar boeken waar ik wat aan heb.
Ik meestal wel, of ik zoek naar lezerservaringen via het Internet, bij een bepaald boek.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
-
Kamel Hussein - Stad des verderfs
1) Navolging van Christus - Thomas a Kempis
2) Ik heb te weinig geloof om een atheist te zijn - Turek & Geisler
3) Het hart van het christelijk geloof, deel 1 - J.C. Ryle
4) Postmodern gereformeerd
5) In hoc signo vinces
6) Vluchtplaats - Deborah Raney
7) Tegenstand, deel 2 'De laatste bazuin' - Lahaye & Jenkins
ik snap eigenlijk niet waarom ik 7 boeken tegelijk aant lezen ben
2) Ik heb te weinig geloof om een atheist te zijn - Turek & Geisler
3) Het hart van het christelijk geloof, deel 1 - J.C. Ryle
4) Postmodern gereformeerd
5) In hoc signo vinces
6) Vluchtplaats - Deborah Raney
7) Tegenstand, deel 2 'De laatste bazuin' - Lahaye & Jenkins
ik snap eigenlijk niet waarom ik 7 boeken tegelijk aant lezen ben

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Ik ook niet.hmprff schreef:ik snap eigenlijk niet waarom ik 7 boeken tegelijk aant lezen ben