Ik zou zeggen: Het verbond met Abraham is het onvoorwaardelijke verbond, wat in Christus vervult is. De kinderen van Abraham zijn daarom niet de aardse nazaten van Abraham. Nee, iedereen die op basis van dit onvoorwaardelijke verbond, op basis van Gods preken "Ik zal", zalig geworden is, is waarlijk een kind van Abraham.Dirk91 schreef:Ik hoor ook wel eens mensen die 'het volk Israël' in het Nieuwe Testament al snel vergeestelijken, maar volgens mij vergeten die mensen dat het verbond van God met Abraham en zijn zaad tot in eeuwigheid stand houdt. Of begrijp ik dat verkeerd?
Luther, Zwingli en Calvijn over Openbaring
Re: Luther, Zwingli en Calvijn over Openbaring
Re: Luther, Zwingli en Calvijn over Openbaring
Bedankt voor je uitleg;memento schreef:Ik zou zeggen: Het verbond met Abraham is het onvoorwaardelijke verbond, wat in Christus vervult is. De kinderen van Abraham zijn daarom niet de aardse nazaten van Abraham. Nee, iedereen die op basis van dit onvoorwaardelijke verbond, op basis van Gods preken "Ik zal", zalig geworden is, is waarlijk een kind van Abraham.Dirk91 schreef:Ik hoor ook wel eens mensen die 'het volk Israël' in het Nieuwe Testament al snel vergeestelijken, maar volgens mij vergeten die mensen dat het verbond van God met Abraham en zijn zaad tot in eeuwigheid stand houdt. Of begrijp ik dat verkeerd?