DIA, wat ben je weer VRESELIJK bezig!memento schreef:Hoog tijd dat jouw dominee dan uit zn ambt ontzet wordt, en stopt met deelname aan het HA: Allen die tweedracht, secten en muiterij in de kerken en wereldlijke regeringen begeren aan te richten (Avondmaalsformulier)-DIA- schreef:Maar het is ook een duidelijke zaak. Als samen mag komen wat geestelijk één is, dan is er geen plaats voor watWormser schreef:Het is mijns inziens duidelijk waar de GGiN naar toe wilt. Tweedracht zaaien binnen de GG. Er zijn GGiN leden die weglopen met Ds. Mouw, van Boven, Hogchem en vervolgens Ds. Harinck en Vreugdenhil als predikers van de valse leer beschouwen. Ikzelf ben lid van de GG en ik hoor graag de predikanten over de volle breedte van de GG. Al legt de ene predikant weleens een ander accent. Ik heb eens iemand gesproken die erg kritisch was over Ds. van der Net. Toen ik vroeg of zij hem ook weleens gehoord had kwam een ontkennend antwoord. Probleem is dat wij vaak met een vooroordeel luisteren of zelfs praten.
Mensen en dominees worden zo makkelijk in hokjes geplaatst. Belangrijk is dat de predikant met twee woorden spreekt Wet en Evangelie, zonde en genade, dood en leven.
geestelijk níet één is... Onze ds. waarschuwt ook herhaaldelijk voor de toestand in eigen kerkverband, al zal hij
het soms iets bedekt zeggen, om zijner verspiederen wil, een goede verstaander heeft aan een half woord genoeg...
Veroordelend, wild-om-je-heen-slaand, etc. etc. Wat is er met je aan de hand????
Je zegt in een andere posting dat je niet kerkistisch bent, maar ondertussen ligt de helft van je eigen kerkverband al op de schroothoop. Geroepen knechten van God, die het Evangelie verkondigen aan schuldige zondaren zijn door jou te licht bevonden, waarmee geen geestelijke eenheid mogelijk is...
Vervolgens vul je de prediking van je eigen predikant zelf in op een manier die hij nooit bedoeld zal hebben. Hij waarschuwt voor de situatie in zijn eigen kerkverband. Ik heb daar ook zorgen om. Ik bedoel dan het gerust heenreizen naar de eeuwigheid van velen, gericht op de wereld. Maar jij vult dat soort uitspraken in: O, hij zal wel bedoelen dat de helft van zijn collega's z.s.m. moeten verdwijnen, omdat het geen zuivere predikers zijn.
En ik weet dat het niet, vooral niet van jou, maar toch doe ik het: DIA, ben je zelf al verzoend met God? Als dat zo is, dan leef je door deze dingen zo te zeggen ver bij je Meester vandaan.
(Ik weet het, ik hoor nu bij de linkervleugel, die niet met onderscheiding kan luisteren naar van alles en nog wat...)