Hemelvaartsdag

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door helma »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:
Lassie schreef:of geknuffeld worden....... :mosc
wij gaan naar het dierenpark (zag ik net op het programma staan).

En kregen van de week de maildedeling van onze kerk dat er geen dienst is op hemelvaartsdag.
Ik ook :) Gisteren besloten dat we naar Burger's Zoo gaan :)
mmm ik denk erover om naar Rhenen te gaan (en dan direct een abonnement aan te schaffen)
lijkt me leuk; kunnen we een keer samen afspreken :oops
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Mister »

Marnix schreef:
Lassie schreef:of geknuffeld worden....... :mosc
wij gaan naar het dierenpark (zag ik net op het programma staan).

En kregen van de week de maildedeling van onze kerk dat er geen dienst is op hemelvaartsdag.
Ik ook :) Gisteren besloten dat we naar Burger's Zoo gaan :)
Wat is de reden voor het niet hebben van een dienst op hemelvaartsdag?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Marnix »

Ehm je begrijpt me denk ik niet helemaal goed. Zie mijn eerste posting op pagina 1. We hebben 's ochtends dienst. En daarna gaan we naar de dierentuin.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:
Lassie schreef:of geknuffeld worden....... :mosc
wij gaan naar het dierenpark (zag ik net op het programma staan).

En kregen van de week de maildedeling van onze kerk dat er geen dienst is op hemelvaartsdag.
Ik ook :) Gisteren besloten dat we naar Burger's Zoo gaan :)
mmm ik denk erover om naar Rhenen te gaan (en dan direct een abonnement aan te schaffen)
lijkt me leuk; kunnen we een keer samen afspreken :oops
ga ik ook mee :yahoo
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Mister »

Marnix schreef:Ehm je begrijpt me denk ik niet helemaal goed. Zie mijn eerste posting op pagina 1. We hebben 's ochtends dienst. En daarna gaan we naar de dierentuin.
Ok. Maar aangezien je antwoordde met 'ik ook' nam ik aan dat dat sloeg op een kerkloze hemelvaartsdag.
seuter
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 nov 2008, 23:42

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door seuter »

Niet verplicht om een Godsdienst oefening te houden op deze dag.
Maar alleen een opmerking :
Onze gedachten gaan in ieder geval eerst uit naar het herdenken van het heilsfeit, maar een paar uur later denken en doen we totaal helemaal iets anders (vult zelf maar in) ?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Luther »

Allemaal van harte een gezegende kerkdienst toegewenst!
Ik hoop dat Gods Geest zo aanwezig is, dat je mag zien op de opgevaren Koning, die met Zijn doorboorde handen Zijn zegen wil geven aan doodschuldige zondaren, die die zegen niet verdiend hebben en dat elke dag weer verzondigen.
In Psalm 68 wordt rijk gesproken van de hemelvaartsvrucht die er zeker komen zal: "Gij zijt opgvaren in de hoogte, Gij hebt de gevangenis gevankelijk gevoerd, Gij hebt gaven genomen om uit de delen onder de mensen; ja, ook de wederhorigen om bij U te wonen, o HEERE God."
Wat een wonder hè!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Jongere »

Wat nut ons de hemelvaart van Christus?
Ten eerste dat Hij in den hemel voor het aangezicht Zijns Vaders onze Voorspreker is. Ten andere dat wij ons vlees in den hemel tot een zeker pand hebben, dat Hij, als het Hoofd, ons, Zijn lidmaten, ook tot Zich zal nemen. Ten derde dat Hij ons Zijn Geest tot een tegenpand zendt, door Wiens kracht wij zoeken wat daarboven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods, en niet wat op de aarde is.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door helma »

een goede hemlvaartsdienst gehad. Inderdaad, wat een wonder; met zegenende handen opgevaren
wat hadden ze het verdiend dat Hij Zijn handen achter Zijn rug zou houden. Maar Hij gaat zegenend heen; hij laat Zijn kerk onder de zegen achter en in de hemel gaat Hij door met Zijn priesterwerk; als de biddende en dankende Hogepriester.
En dé toekomst wacht hen nog. Leven vanuit hemelvaartsperspectief
dominee vergeleek het met een gezin wat gaat emigreren. Vader is vast vooruit om het huis in orde te maken; de overtocht is betaald. Nog even dan komt hij ze halen
Wat zou het kwetsend/beldigend zijn voor vader als moeder en de kinderen zó doorgaan met hun leven dat ze vader haast vergeten en zich richten op het leven van daar zonder met verlangen uit te zien naar de vereniging met vader. Zonder uit te zien naar het leven aan de overzijde wat zoveel heerlijker zal zijn. terwijl er zo'n dure prijs betaald is. Vader verlangt wel; zouden wij niet naar Hem verlangen? of hangen wij teveel aan t aardse...

Want na de dood is t leven mij bereid; Hij neemt mij op in Zijne heerlijkheid

Het was een dienst waarin zoveel vreugde en verlangen doorklonk.

Juicht, o volken, juicht,
Handklapt, en betuigt
Onzen God uw vreugd.
Weest te zaam verheugd;
Zingt des Hoogsten eer;
Buigt u voor Hem neer.
Alles ducht Zijn kracht;
Alles vreest Zijn macht;
Zijne majasteit,
Maakt haar heerlijkheid,
Over 't rond der aard',
Wijd en zijd vermaard.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bij ons ging het over, De prediking van de wolk (Handelingen 1 vers 9c)
- verborgenheid
- tegenwordigheid
- majesteit

of de preek was ook samen te vatten in:
De Heiland
- Die gaat
- Die blijft
- De komt
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 21 mei 2009, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Lourens »

Vanmorgen live een dienst meegeluisterd.

Het Vaderhuis met zijn vele woningen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door MarthaMartha »

vanmorgen een prachtige preek (psalm 68 vers 19)
en verder fijn samen aan het klussen geweest
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Avi
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 mar 2008, 21:07

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Avi »

MarthaMartha schreef:vanmorgen een prachtige preek (psalm 68 vers 19)
en verder fijn samen aan het klussen geweest
Hoe werd dat gedeelte uitgelegd bij jullie.
Het is een heel mooie hemelvaartstekst, of niet?
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Marnix »

Mister schreef:
Marnix schreef:Ehm je begrijpt me denk ik niet helemaal goed. Zie mijn eerste posting op pagina 1. We hebben 's ochtends dienst. En daarna gaan we naar de dierentuin.
Ok. Maar aangezien je antwoordde met 'ik ook' nam ik aan dat dat sloeg op een kerkloze hemelvaartsdag.
Het sloeg op het "dierentuin-stuk", sorry voor de onduidelijkheid. Overigens zat ik alsnog niet in de kerk, de auto zat vol en wegens logistieke problemen (dierentuin, 's avonds verjaardag en daarna naar Ede) kon ik niet fietsen en moest ik met de bus. De bus was echter bijna 5 minuten te vroeg waardoor ik hem net miste. Dus ben ik maar weer terug naar huis gelopen en heb de dienst via mijn laptop gevolgd. Op zich alles dus gevolgd, maar ik had liever in de kerk gezeten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Ander »

Johann Gottfried Walther schreef:Bij ons ging het over, De prediking van de wolk (Handelingen 1 vers 9c)
- verborgenheid
- tegenwordigheid
- majesteit
Bij ons ook:
De wolk van de Hemelvaart
het gaan achter de wolk
het zien naar de wolk
het komen op de wolk
Plaats reactie