Hemelvaartsdag

Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Hemelvaartsdag

Bericht door Jacobse »

Aanstaande donderdag b.l.e.w. is het Hemelvaartsdag.
Op die dag is er in diverse regio's nauwelijks of geen eredienst ( meer ) in kerken.
Is men vergeten, leeft het niet, dat de engelen sprake: deze Jezus Die van u is weggenomen, zal op dezelfde wijze terugkomen als ge Hem hebt ten hemel zien varen.
Hemelvaartsdag is bij uitstek de dag om dankbaar Hem te gedenken Die na het volbrengen van het offer dat de Vader aannam, ging om in het Vaderhuis plaats - voor ieder onzer geldt: Heere, s.v.p. ook voor mij - te bereiden, en tevens vooruit te zien naar die Grote Morgen welke dag we ( slot van de Nederlandse Geloofsbelijdenis ) verwachten met groot verlangen.
Hemelvaartsdag: God vaart voor het oog met gejuich omhoog. 't schel bazuingeluid galmt Zijn glorie uit !
Thomas
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Marnix »

Volgens mij wordt het in de meeste kerken nog wel herdacht / gevierd. Wij hebben 's ochtends een dienst in ieder geval.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door helma »

wij hebben ook een dienst
en na de dienst gezamenlijk koffie drinken als gemeente :)
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door aritha »

Wij ook hoor.
Niet gezamelijk koffiedrinken. Dat doen we op andere zondagen al.
Vaak willen mensen nog weg op zo'n dag.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Gijs83 »

Wij gaan die gezamenlijk met de jeugdvereniging naar de kerk(De jv is van de 3 gemeenten samen). We gaan naar de dienst van mijn gemeente. Ik ben benieuwd hoe vol het gaan worden, want de 'Zuiderlingen' hebben pas om 11.30 uur dienst, dat vinden veel 'Zuiderlingen' te laat voor Hemelvaartsdag. 's-middags is er immers ook al fietstocht van de andere gemeente(West). Dus het zal wel lekker vol worden.
's-middags gaan we iets actiefs doen. Dus zo'n rustige dag zal het niet worden.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door JolandaOudshoorn »

wij hebben ook gewoon een eredienst.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Luther »

Ik weet niet of je het RD hebt gelezen, maar vrijwel alle gemeenten uit de Gereformeerde gezindte hebben gewoon kerk!

http://www.kerktijden.nl
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Lourens »

Ja hoor, wij hebben ook gewoon dienst. Vroeg voor ons doen, dat wel: om 09.00 uur.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Jongere »

Wij hebben ook kerk. ´s Middags lekker naar de autocross.

grapje
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door freek »

Jongere schreef:Wij hebben ook kerk. ´s Middags lekker naar de autocross.

grapje
Ik kreeg al kromme tenen :oO
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Lassie »

wij zitten donderdag in frankrijk en zullen een thuisdienst houden.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Erasmiaan »

Ik zie een grapje over de autocross maar zijn er mensen die wel een zinvolle middagbesteding hebben voor hemelvaart (wandelen bij Hoek van Holland en Scheveningen doet de helft van Reformatorisch Nederland al)?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Hendrikus »

Erasmiaan schreef:Ik zie een grapje over de autocross maar zijn er mensen die wel een zinvolle middagbesteding hebben voor hemelvaart (wandelen bij Hoek van Holland en Scheveningen doet de helft van Reformatorisch Nederland al)?
http://www.reinckenfestival.nl/
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Margriet »

Hier is Hemelvaartsdag een gewone werkdag! Er zal in de Zondagdienst aandacht aan besteed worden...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Hemelvaartsdag

Bericht door Marnix »

Erasmiaan schreef:Ik zie een grapje over de autocross maar zijn er mensen die wel een zinvolle middagbesteding hebben voor hemelvaart (wandelen bij Hoek van Holland en Scheveningen doet de helft van Reformatorisch Nederland al)?
Misschien kan je uit mijn dagbesteding nog wat inspiratie putten ;)

Mountainbiken.
Tennissen.
Knuffelen met een geliefde :D


En 's avonds een feestje.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie