Afgewezen schreef:refo schreef:Ik vergelijk de discussie met die die jaren is gevoerd over 'de gehuwde vrouw'. Nam een vrouw een baan als schooljuf aan, dan moest ze instemmen met de clausule dat ze op de dag van haar huwelijk ontslag zou moeten nemen. Heel principieel, heel erg gestoeld op bijbelse gegevens. Inmiddels blijken het vermeende bijbelse gegevens. In feite was het een zich bemoeien met de persoonlijke levenssfeer.
Misschien is het geen goede vergelijking? Zou zo maar kunnen...
Het is een bespottelijke vergelijking, want deze praktijk kwam bijna op alle scholen voor. En niet alleen op scholen, maar in alle sectoren van het arbeidsveld. Vrouwen werden nu eenmaal geacht thuis achter het aanrecht te zijn. Door met zulke vergelijkingen te komen, verlies je wel heel snel je geloofwaardigheid. Als je dat nog hebt hier.
Een van de meest griezelige dingen in de gereformeerde gezindte vind ik de in ijltempo verschuivende panelen met betrekking tot homoseksualiteit. Ik sta er versteld van hoe snel het eigenlijk gaat. In korte tijd ben je christen eigenlijk onbarmhartig als je consequenties trekt uit de bijbelse gegevens met betrekking tot homoseksualiteit - die klip en klaar duidelijk zijn. De verrotting van de gereformeerde gezindte, waar we pagina's over kunnen vol schrijven op dit forum, vindt daar plaats waar we ons laten overmeesteren door de tijdgeest. Deze tijdgeest inspireert hedendaagse 'Refo's' tot het toepassen van fantastische exegetisch kunstgrepen waarmee we een keurige, 'bijbels verantwoorde' oplossing bieden voor al die mensen die het anders zo moeilijk zouden hebben. Als mij iets aangrijpt, is dit het wel. Ik weet welke reacties die ik nu op mijn hals haal, maar het is niet anders. Dit zit me enorm hoog!