tukkertje schreef:Gijs83 schreef:'s-morgens: Lukas 6:41/41: En wat ziet gij den splinter, die in uws broeders oog is, en den blak, die in uw eigen oog is, merkt gij niet? Of hoe kunt gij tot uw broeder zeggen: Broeder, laat toe, dat ik den splinter, die in uw oog is, uitdoe, daar gij zelf den balk, die in uw oog is, niet ziet?
Gij geveinsde, doe eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien om den splinter uit te doen, die in uws broeders oog is.
oordelen wat mens ziet doet hij zo graag. Ik misschien best veel, maar zal het hier ook proberen te laten voor zover me dat lukt. Eens zien hoe dat werkt. Verder heeft dominee duidelijk uitgelegd wat we allemaal met onze ogen kunnen doen. Afleiding in de kerk is er gauw of er wordt iemand onwel en de aandacht van de preek is weg of er vliegt een vleermuis door de kerk(dat laatste gebeurde dus gisteren ook; gisteravond heeft het beest er wel 3 kwartier gevlogen!)
's-middags: 1 Sam 13:1-14 over dat Saul ongevraagd offert en Samuël hem daarover aanspreekt.(Vervolg in de Bijbellezing-serie van Ds.A.Hoogerland)
's-avonds: Zondag 12 vr.31 laatste gedeelte v/h antwoord over het Koninklijk ambt van de Middelaar.
In Zuid gebeurde er ergere dingen. Vooraan in de kerk iemand een hartstilstand. Was behoorlijke chaos.
Ik hoorde het... Maar ds. van Dieren had het waarschijnlijk nog niet gehoord, hij heeft er niets van genoemd, en zulke dingen zou hij anders wel noemen denk ik...
-DIA-