Stichting HeartCry [3]

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Stichting HeartCry [3]

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
Grace schreef:Ik heb datgene in dat interview niet teruggenomen, maar wel dat ik -hoewel ik vaak een behoorlijke eenzijdige prediking constateer- afstand zou willen nemen van de prediking die ik zondags hoor. Daar neem ik namelijk geen afstand van.
Het ging mij om de schriftuurlijk-bevindelijke prediking.
Ik denk dat het jou gaat om de schriftuurlijk-bevindelijke prediking zoals die vorm krijgt in de Gereformeerde gemeenten?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33373
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Stichting HeartCry [3]

Bericht door Tiberius »

Grace schreef:
Tiberius schreef:Het ging mij om de schriftuurlijk-bevindelijke prediking.
Geef eens een definitie, dan kan ik toetsen of ik daar zondags onder zit.
Ik bedoelde eigenlijk de schriftuurlijk bevindelijke prediking, waarvan je enige tijd geleden het volgende over opmerkte:
Grace schreef:
Tiberius schreef:
Grace schreef:Extra momenten onder het Woord en extra voedsel voor zielen. Ik kan daar allemaal blij om worden.
Als men behoefte heeft aan extra momenten onder het Woord: er wordt bijna elke avond van de week wel een weekdienst georganiseerd. Daar zijn geen extra "eenheid-bevorderende" stichtingen voor nodig.
Jij vindt persoonlijk blijkbaar van niet. Dat zegt misschien meer iets over jouw persoonlijk dan over mensen die daar wel de noodzaak van inzien.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Stichting HeartCry [3]

Bericht door Democritus »

jvdg schreef:Ik heb me te weinig ingelezen in de HCr doctrines, maar heb wel het meeste van de postings gevolgd.

Weet je wat na lezing van de postings van voor- en tegenstanders in mij boven kwam:

Wie heeft lust deHeere te vrezen?
't Allerhoogst en Eeuwig goed.

Dit gaat alle discussies te boven.

Vergeef me mijn vroomheid, maar dit is een oproep uit Gods Woord.
Helemaal mee eens. Maar het probleem is nu juist dat HCr hieraan zo appelleert.

Juist die radicaliteit in de heiliging spreekt mij zo aan in HCr. Echt een leven leiden vanuit de bede Heere wat wilt Gij dat ik doen zal. HCr omgeeft dat met praktische adviezen daarom wordt het zo tastbaar de heiliging.

Maar de centrale vraag is of dit op een verantwoorde wijze gaat,
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Stichting HeartCry [3]

Bericht door Grace »

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:
Grace schreef:Extra momenten onder het Woord en extra voedsel voor zielen. Ik kan daar allemaal blij om worden.
Als men behoefte heeft aan extra momenten onder het Woord: er wordt bijna elke avond van de week wel een weekdienst georganiseerd. Daar zijn geen extra "eenheid-bevorderende" stichtingen voor nodig.
Jij vindt persoonlijk blijkbaar van niet. Dat zegt misschien meer iets over jouw persoonlijk dan over mensen die daar wel de noodzaak van inzien.
In een weekend diep je vaak een heel thema uit. Ik kan inderdaad verheugd zijn als ik 1200 mensen, waaronder 500 jongeren tussen de 16-25 in 1 weekend 9 boodschappen van 1,5-3 uur ademloos achter elkaar beluisteren en vervolgens daarover ook nog in gesprek gaan. Dat is iets anders als 1 dienst doordeweeks(daar zeg ik verder niets verkeerd van) waarna je vervolgens weer snel naar huis gaat. Het gaat namelijk ook om een stuk gemeenschap met elkaar en het delen onder elkaar van de boodschap die je ontvangen hebt. Mensen hebben ook nodig om eens van hart tot hart te praten over de inhoud van de boodschap. Daar komt men vaak echt aan toe in een weekend.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Stichting HeartCry [3]

Bericht door jvdg »

Ik word steeds verdrietiger over de bespreking van dit topic.

Niemand lijkt bereid te zijn om maar een milimeter toe te geven wat zijn/haar mening betreft.


Er blijken maar twee partijen te zijn: voor of tegen.
Gezien de reacties komt niemand tot elkaar, zelfs geen genoemde milimeter.

Is het dan toch niet beter deze discussie definitief te sluiten?

Alles wat gezegd is leidt tot herhaling van wat gezegd is.

Ik acht het beter om dit topic te sluiten.

Met de opmerking: Helaas!
Gesloten