Kent iemand dit boekje. Ik was vanmiddag in de boekhandel en had dit in handen. Ik heb het even door zitten bladeren, 't kwam op mij heel concreet over.. verhelderend..
Heeft iemand het, is het wat voor op de scholen of in de opvoeding?
Waarom heb je het boekske niet gekocht dan?BJD schreef:
Kent iemand dit boekje. Ik was vanmiddag in de boekhandel en had dit in handen. Ik heb het even door zitten bladeren, 't kwam op mij heel concreet over.. verhelderend..
Ander, ik denk dat je helemaal gelijk hebt.Ander schreef:Ik heb het doorgebladerd omdat ik door een ouder getipt werd om dat te gaan gebruiken voor school omdat de Heidelberger uit ons psalmboekje véél te moeilijk zou zijn. Ik heb het daarom doorgebladerd maar werd er niet enthousiast van. Volgens mij gebruikt hij de herziene statenvertaling en het woordgebruik vond ik best populair. Ik vond het wel een grote kloof met wat we gewend waren. Gebruik dan op school kort begrip en leg het goed uit.
Eerst even advies inwinnen van de kennersjvdg schreef:Waarom heb je het boekske niet gekocht dan?BJD schreef:
Dan had jij ons voor kunnen lichten......
Tiberius schreef:Beantwoord verder alleen de vraag van BJD, aub.
Kun je mij aangeven met voorbeelden wat er onvolledig aan is? Doet het hedendaags nederlands de boodschap te kort?elbert schreef: 2. deze verwoording is ook bondiger en is dus niet volledig.
Twijfels bij de woorden van een predikant welke onomstreden zijn???jvdg schreef:Wij mods hebben hier moeite mee.
Prof. Verboom kan omstreden zijn, maar zijn woorden zijn niet nuttteloos.
Ik mis echter de eenvoudige beleving van Zijn kinderen met hun Vader.
Daarom heb ik mijn twijfels bij de woorden van een predikant welke onomstreden zijn.
Die het vatte................
Ik heb gisteren nog uit de verklaring van Ds Huisman gelezen. inderdaad heel duidelijk.. maar kan het verkeerd zijn om iets te lezen waarbij je de catechismus gelijk ook snapt. (niet dat ie dan niet verder verklaard hoeft te worden..-DIA- schreef:Twijfels bij de woorden van een predikant welke onomstreden zijn???jvdg schreef:Wij mods hebben hier moeite mee.
Daarom heb ik mijn twijfels bij de woorden van een predikant welke onomstreden zijn.
Een vreemde uitdrukking... Misschien snap het verkeerd? Ik denk dat ik liever onomstreden woorden hoor, die de praktijk der godzaligheid niet tekort doen.
Blijkbaar wil men dat hier liever toch niet horen... Waaom zou het oude moeten wijken voor het nieuwe? Denk je dat het een verbetering is? Ik zou iedereen aanraden om liever een goede catechismus verklaring (in hedendaags Nederlands!) van predikanten die bij Gods volk in achting zijn te lezen, dan ga je veiliger...
-DIA-
Dia (en anderen),-DIA- schreef:Twijfels bij de woorden van een predikant welke onomstreden zijn???jvdg schreef:Wij mods hebben hier moeite mee.
Een vreemde uitdrukking... Misschien snap het verkeerd? Ik denk dat ik liever onomstreden woorden hoor, die de praktijk der godzaligheid niet tekort doen.
Blijkbaar wil men dat hier liever toch niet horen... Waaom zou het oude moeten wijken voor het nieuwe? Denk je dat het een verbetering is? Ik zou iedereen aanraden om liever een goede catechismus verklaring (in hedendaags Nederlands!) van predikanten die bij Gods volk in achting zijn te lezen, dan ga je veiliger...
-DIA-