Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door zusterelly »

refo schreef:In Woerden zie ik 2e hands PC's: HP D530

HP D530
Intel Pentium 4
2.8Ghz Processor
512MB Memory
40GB Harddisk
CD Speler
Sound
Netwerkkaart
Windows XP
12 maanden garantie
€ 99,-
Voorraad: 24 stuks

Meerprijs 512MB extra geheugen € 25,-
En zeer waarschijnlijk illegale, of anders gezegd, gekopieerde Windows XP. Ik spreek uit ervaring. Wij dachten ook goedkoop te doen. :hum
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Gian »

Rens, koop in ieder geval een pc met een werkgeheugen van 1024mb. Alles wat je daaronder koopt zal niets sneller zijn dan je nu hebt.
Dat komt omdat je pc nu de rest van zn werkgeheugen van je harde schijf pikt. Daarom is je pc traag.
Met het huidige internet, en xp met alle updates en service packs gebruikt je ongeveer 450 mb werkgeheugen. Dan is er dus ook bij 512 mb werkgeheugen nauwelijks meer iets over om wat anders te doen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Marnix »

Gian, het probleem is dat je dan gelijk een heel stuk hoger in de prijs komt te zitten omdat de rest dan ook nieuwer is.

Bovendien denk ik dat boven de 512 mb geheugen bij zo'n machine het geheugen niet snel meer de bottleneck zal zijn.

Maar goed, als iemand een keer bij Rens op bezoek gaat kan hij wel gelijk even extra geheugen inbouwen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Rens »

Gian schreef:Rens, koop in ieder geval een pc met een werkgeheugen van 1024mb. Alles wat je daaronder koopt zal niets sneller zijn dan je nu hebt.
Dat komt omdat je pc nu de rest van zn werkgeheugen van je harde schijf pikt. Daarom is je pc traag.
Met het huidige internet, en xp met alle updates en service packs gebruikt je ongeveer 450 mb werkgeheugen. Dan is er dus ook bij 512 mb werkgeheugen nauwelijks meer iets over om wat anders te doen.
Dán kom ik uit op de navolgende, nieuwe, machine........

CPU: AMD Athlon X2 4200+ Dual Core @ 2.200 Mhz

1 Gb DDR2 Geheugen, 250 Gb Harddisk, DVD-Brander

Videokaart, Geluidskaart, Netwerkkaart, USB-Poorten

Printerpoort, + 1 jaar volledige garantie.

Nu voor: 239,-



idem als bovenstaande PC, maar nu

incl. Windows XP Geinstalleerd!

Nu voor: 299,-


Nou, aangezien ik geen Windows XP-disc héb, moet ik 'm laten installeren....dan zit ik dus aan de 300 euro............en dát heb ik niet, simpel and easy.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:Nou, aangezien ik geen Windows XP-disc héb, moet ik 'm laten installeren....dan zit ik dus aan de 300 euro............en dát heb ik niet, simpel and easy.............
Niet doen dan.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Rens schreef:Nou, aangezien ik geen Windows XP-disc héb, moet ik 'm laten installeren....dan zit ik dus aan de 300 euro............en dát heb ik niet, simpel and easy.............
Niet doen dan.
was ik dus ook écht niet van plan.......geld lenen om aan de 300 te komen voor iets wat niet kan.....ik ben niet gek...althans niet in die mate.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door MarthaMartha »

zet wat boeken ofzo op marktplaats (of refoforum).... heb je die € 60,00 zo bij elkaar.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef:zet wat boeken ofzo op marktplaats (of refoforum).... heb je die € 60,00 zo bij elkaar.....
:haha
~~Soli Deo Gloria~~
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Marco »

Gian schreef:Rens, koop in ieder geval een pc met een werkgeheugen van 1024mb. Alles wat je daaronder koopt zal niets sneller zijn dan je nu hebt.
Dat komt omdat je pc nu de rest van zn werkgeheugen van je harde schijf pikt. Daarom is je pc traag.
Met het huidige internet, en xp met alle updates en service packs gebruikt je ongeveer 450 mb werkgeheugen. Dan is er dus ook bij 512 mb werkgeheugen nauwelijks meer iets over om wat anders te doen.
Die redenering klopt niet. Het is namelijk niet erg als je PC meer geheugen in gebruik heeft dan er fysiek in zit. Als hij maar niet voortdurend heen-en-weer hoeft te schrijven tussen disk en geheugen. Oftewel: data die niet vaak nodig zijn mag rustig in de pagefile staan. Met 512 heb je al een flinke verbetering.
En zou dat alsnog niet genoeg zijn, koop dan geen duurdere PC alleen vanwege het geheugen. Het heeft geen zin, alleen vanwege het geheugen ook de andere componenten duurder uit te gaan voeren. Zie Marnix' opmerking een stukkie terug in dit onderwerp: Voor 512 MB extra hoef je geen € 60,- te betalen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vraag over kloksnelheid en geheugenomvang

Bericht door Marnix »

Precies, en als je je computer gebruikt voor forummen, mail, msn en de RO kom je echt niet aan hele grote swapfiles, dat 1 gb hard nodig zou zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie