Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door MarthaMartha »

Ik vind het in ieder geval nú al erg dat ik mijn rode eendje niet meer heb......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door Kislev »

MarthaMartha schreef:Ik vind het in ieder geval nú al erg dat ik mijn rode eendje niet meer heb......
Als je nog een foto hebt mail je m maar!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door MarthaMartha »

Kislev schreef:
MarthaMartha schreef:Ik vind het in ieder geval nú al erg dat ik mijn rode eendje niet meer heb......
Als je nog een foto hebt mail je m maar!
ik heb wel foto's, hele leuke zelfs....
maar niet digitaal, dus moet je je adres doorgeven, stuur ik ze op....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door wim »

Kislev schreef:Update: ik snap er echt he-le-maal niets meer van. :ouin
Voor de echte dummies onder ons is er Serif WebPlus. Leuk programma. Komt geen HTML aan te pas (tenzij je het persé wilt). Mijn vrouw had er in een mum van tijd een site mee in elkaar geflanst (met minimale hulp van mijn kant).

O ja, en je kunt er ook fotoalbums mee maken op de klik-klak-klaar manier.

Als je het toch 'the hard way' wilt doen (en waarom niet), dan moet je toch eens zoeken naar Server Side Includes (aanbevolen en simpele manier, maar wordt niet altijd ondersteund door de gratis hostingproviders). Of anders probeer je IFrames. Vind je dat te lastig, dan moet je toch de dummy-route maar gaan proberen.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door Kislev »

Wim, de website bouwen is het probleem niet. Die is al af (zie paar postings eerder). Met het programma Web Album Generator heb ik ook zo iets in elkaar gedraaid (hetzelfde als dit: http://robdehaan.com/photos9/index2.html)

Ik heb maar 1 probleem en dus maar 1 vraag. Ik krijg dat wat ik met web album generator gemaakt heb met geen mogelijkheid op mn site. De vraag is dus hoe ik dat moet doen.

Op internet las ik een handleiding hoe je het via 'start', 'mijn netwerklocaties', 'netwerklocatie toevoegen' etc. toe kon voegen. Als ik dat doe krijg ik steeds een foutmelding.
Daarop een ftp programma gedownload wat vrij simpel is. Dat programma zegt echter dat het perse moet eindigen op op DEFAULT.htm
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door wim »

Kislev schreef:Wim, de website bouwen is het probleem niet. Die is al af (zie paar postings eerder). Met het programma Web Album Generator heb ik ook zo iets in elkaar gedraaid (hetzelfde als dit: http://robdehaan.com/photos9/index2.html)

Ik heb maar 1 probleem en dus maar 1 vraag. Ik krijg dat wat ik met web album generator gemaakt heb met geen mogelijkheid op mn site. De vraag is dus hoe ik dat moet doen.

Op internet las ik een handleiding hoe je het via 'start', 'mijn netwerklocaties', 'netwerklocatie toevoegen' etc. toe kon voegen. Als ik dat doe krijg ik steeds een foutmelding.
Daarop een ftp programma gedownload wat vrij simpel is. Dat programma zegt echter dat het perse moet eindigen op op DEFAULT.htm
Je kunt ook ftp-en via de Windows Explorer (Niet: Internet Explorer) waarmee je ook je bestanden op je computer kunt bekijken. Gewoon intypen: ftp://<ftp adres>
Dan wordt gevraagd naar je inlognaam en wachtwoord. Daarna krijg je de bestanden op de server te zien. Je webalbum-bestanden kun je dan vervolgens gewoon hierin slepen.

(Het kan zijn dat je de internet explorer opties moet instellen (Advanced) op 'passive FTP')

Ik dacht eigenlijk dat je niet wist hoe je je webalbum als onderdeel van een bestaande pagina kon laten zien; vandaar mijn reactie.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door Kislev »

Ik was al een eind gekomen. Maar als ik mijn map met daarin alle bestanden voor de web album generator er naartoe sleep krijg ik de foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het maken van een map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u de bevoegdheid hebt om bestanden naar de server te schrijven.

Ik ben wel keurig ingelogd.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door wim »

Kislev schreef:Ik was al een eind gekomen. Maar als ik mijn map met daarin alle bestanden voor de web album generator er naartoe sleep krijg ik de foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het maken van een map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u de bevoegdheid hebt om bestanden naar de server te schrijven.

Ik ben wel keurig ingelogd.
Dan heb je te weinig permissies. Wanneer je server het ondersteunt, kun je de permissies zelf instellen in Windows Explorer: Rechts klikken op de map waarin je je webalbum wilt hebben en dan properties/eigenschappen kiezen. Dan aanvinken wat je wilt instellen voor de owner (eigenaar), de groep van gebruikers (group) en de boze buitenwereld (all users). Je kunt leesrechten, schrijfrechten en uitvoerrechten toekennen. Dat laatste zul je niet nodig hebben. Lees- en schrijfrechten wel.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door Kislev »

Mmm... als ik op mijn netwerklocaties op die map ga staan en op eigenschappen klik dan is er geen enkele mogelijkheid om iets aan of uit te vinden.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door wim »

Kislev schreef:Mmm... als ik op mijn netwerklocaties op die map ga staan en op eigenschappen klik dan is er geen enkele mogelijkheid om iets aan of uit te vinden.
Jammer. Heb je eigenlijk al geprobeerd om de webalbum bestanden mee te nemen in de upload van je andere html-bestanden? Je websitebouwprogrammaatje heeft toch een ingebouwde FTP-client?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door jakobmarin »

Filezilla (http://filezilla-project.org/) is een handig gratis ftp-programma, waar je ook rechten mee kan instellen op een map.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
Kislev schreef:
MarthaMartha schreef:Ik vind het in ieder geval nú al erg dat ik mijn rode eendje niet meer heb......
Als je nog een foto hebt mail je m maar!
ik heb wel foto's, hele leuke zelfs....
maar niet digitaal, dus moet je je adres doorgeven, stuur ik ze op....

mmmm....volgens mij heb ik die wel ergens :modo
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hulp bij eigen website bouwen en plaatsen

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:
Kislev schreef:
Als je nog een foto hebt mail je m maar!
ik heb wel foto's, hele leuke zelfs....
maar niet digitaal, dus moet je je adres doorgeven, stuur ik ze op....

mmmm....volgens mij heb ik die wel ergens :modo
als je-weet-wel er maar niet bij opstaat........ :huhu
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie