Je Gothic kleden terwijl je christen bent!

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Reactie op modegrillen door wijlen mijn opa:

Als ze het móésten dragen, dan deden ze het niet....

Maar wat een ouwe topic is dit. Er discussieren allemaal mensen in die je nooit meer ziet of hoort.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door refo
Maar wat een ouwe topic is dit. Er discussieren allemaal mensen in die je nooit meer ziet of hoort.
Is dat erg dan?
Ik ken ook iemand die Gothic kleding draagt en Christen is. Maar dan niet echt extreme kleding. Ik ken er ook die helemaal onder de piercings enzo zitten, en kleding met doodshoofden erop, brr...
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door zonnebloem
Oorspronkelijk gepost door Harry
Oorspronkelijk gepost door zonnebloem
Oorspronkelijk gepost door QrunchyPlanePersoonlijk valt die stijl wel in mijn smaak ;) omdat het me fascineerd, en de wereld beziet zoals die is (mét alle ellende)
Valt me op dat deze stijl veel in trek is bij jongeren (veelal probleemjongeren). Krijg het idee dat zij hierin idealen terugvinden. Onlangs stond in het blad Psychologie een artikel over Gothic. Er werd onder andere geschreven dat deze jongeren vaak automutileren. Het schijnt 'hot' te zijn.
Persoonlijk vind ik het daarom een gevaarlijke stijl. Tenzij je natuurlijk sterk in je schoenen staat en deze kleding echt leuk vind.
Hoewel het bij mij wel een gemengde gevoelens oproept. Gothics die ik ken zijn vaak ongelovig en moeten niks van alle regeltjes van christenen hebben. En dan lopen ze in hun rokken tot op de enkels:pu:pu:pu
Kun je hard maken dat veelal probleemjongeren zich aangetrokken voelen tot de Gothics? Ik geloof daar namelijk niets van....

[Aangepast op 5/11/04 door Harry]
Lees blad Psychologie.
Beetje slap hoor. Nee, ik lees het blad Psychologie niet. Maar als het erin staat, dan moet het maar waar zijn? Nonsens dus!
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
Ik vind de gothic kleding ook erg mooi, draag het nauwelijks omdat ik er geen geld voor heb. Maar kleding staat toch sowieso los van je geloof?
Okeej vaak is het wel zo dat satanisten zwarte kleding aan hebben. Maar zijn mensen met zwarte kleding dan altijd satanist? nee toch... dus ik zou zeggen doe aan wat je mooi vind en waar jeje goed in voelt.

:)
Waarom staat kleding los van je geloof? Ik ben daar toch niet zo zeker van Maar ai ik ben een man
timo

Bericht door timo »

Laten we verre houden van de Duivel
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door timo
Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
Ik vind de gothic kleding ook erg mooi, draag het nauwelijks omdat ik er geen geld voor heb. Maar kleding staat toch sowieso los van je geloof?
Okeej vaak is het wel zo dat satanisten zwarte kleding aan hebben. Maar zijn mensen met zwarte kleding dan altijd satanist? nee toch... dus ik zou zeggen doe aan wat je mooi vind en waar jeje goed in voelt.

:)
Waarom staat kleding los van je geloof? Ik ben daar toch niet zo zeker van Maar ai ik ben een man
wiccangril post hier al niet meer
timo

Bericht door timo »

dank je
hey hallo :)

Bericht door hey hallo :) »

ow ik vind gothic kleren echt uiterst mooi en de mensen fascineren me :) uhm of het samengaat christenzijn en gothic? nou, gothics voelen zich vaak ongelukkig, maar je mag je helemaal laten vullen met de liefde en blijfschap van Jezus :). Dus ik weet niet of dat wel samengaat, ik denk het niet, hoewel je je als christen nog wel vaak ''minder prettig'' kan voelen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ach, ik vind dat er niet teveel geklaagd moet worden.... dragen de dames es jurken en rokken... :D

Voor wie niet weten wat een gothic-jurk is, twee foto's van Sharonneke en 1 van een losse jurk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje gothische stijl dus.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Opzich... opzich best mooie kleding... maar de gedachten erachter...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Wat is de gedachte er achter volgens jou dan?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Als ik zo de tekst van evan essence (of hoe je da ook schrijft) hoor en vertaal over 'mijn begravenis' en de muziek van Within Temptation hoor en zie op tv... denk ik nou.. nee bedankt! :!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
H.M.H.
Berichten: 188
Lid geworden op: 22 apr 2004, 13:07

Bericht door H.M.H. »

Oorspronkelijk gepost door Daphne

Opzich... opzich best mooie kleding...
Smaken verschillen...
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door H.M.H.
Oorspronkelijk gepost door Daphne

Opzich... opzich best mooie kleding...
Smaken verschillen...

OPZICH :mad2:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Mensen die zich als gothic voordoen menen dat het leven helemaal niet zo mooi is als de meeste mensen denken. En ze hebben vaak nog gelijk ook.
Daarom kijken ze wat somber, en kleden ze zich vaak in het zwart.
Gothic christenen bestaan ook, en er is volgens mij niks mis mee.
De ''oudjes in het zwart'' uit onze/jou kerk zijn precies hetzelfde, alleen zullen ze zich niet zo noemen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie