Virusbeveiliging

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

jakobmarin schreef:AVG is de beste. Gebruikt weinig capaciteit van de PC en doet niet meer dan hij moet doen.

Andere pakketten (waaronde Avast) installeren allerlei geintjes die je niet nodig hebt.

Of evt. kun je http://nl.clamwin.com/ proberen, ook in Nederlands!
Net wat je wil.
Avast laat een sirene horen bij een verdacht pakketje. AVG niet.
Zelf vind ik dat wel grappig.
Verder is de interface wat beter uitgewerkt, het oog wil ook wat.
En met een snelle pc merk je daar niets van.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Adorote

Bericht door Adorote »

Een goede beveiliging van de PC geeft totale vreugde :idea:
Laatst gewijzigd door Adorote op 29 sep 2007, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Adorote schreef:Een goed beveiliging van de PC geeft totale vreugde :idea:
Adorote heeft altijd wel een stichtelijk woord.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Jongere schreef:
Adorote schreef:Een goed beveiliging van de PC geeft totale vreugde :idea:
Adorote heeft altijd wel een stichtelijk woord.
:D

Net als studenten in de GG die nog niet mogen preken.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Als ik op http://www.esnips.com bezig ben dan krijg ik regelmatig een opmerking (in windows layout) van "schijfbewaker" om een programma te instaleren om je pc sneller te maken.

Volgens mij is dit gewoon reclame, hoewel je wel gelijk uit esnips wordt gegooid.
Is dit een gevaarlijk programma of is dit gewoon reclame van een opzich goed programma ?
keessie
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jun 2006, 21:59
Locatie: Hintergarten am Achterpfad

Bericht door keessie »

freek schreef:Mensen hartelijk bedankt voor jullie tips! Ik heb gekozen voor Avast. Inmiddels heb ik geen last van gezeur meer op dit vlak. Wel iets anders. Zie daarvoor een ander topic.
Wat voor topic? Dit klinkt als een raadseltje.
MBE

Bericht door MBE »

wim schreef:Zelf gebruik ik avast (in combinatie met Microsofts anti spyware). Lijkt goed te werken tot nog toe.
Aan Norton-zooi begin ik ook nooit meer.
Ik gebruik ook Avast, na norton. Het werkt prima.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik gebruik NOD32. Misschien wat exotisch, maar werkt zonder kuren.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

keessie schreef:
freek schreef:Mensen hartelijk bedankt voor jullie tips! Ik heb gekozen voor Avast. Inmiddels heb ik geen last van gezeur meer op dit vlak. Wel iets anders. Zie daarvoor een ander topic.
Wat voor topic? Dit klinkt als een raadseltje.
Het topic over Live Messenger.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Gisteren gaf mijn virisbeveiliger (Avast) aan dat ie een paard van troje ontdekt had, die ik eventueel in de kluis kon stoppen :roll: . Dat heb ik op advies van de Avast maar gedaan. Ik vond de benaming wel grappig :)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

freek schreef:Gisteren gaf mijn virisbeveiliger (Avast) aan dat ie een paard van troje ontdekt had, die ik eventueel in de kluis kon stoppen :roll: . Dat heb ik op advies van de Avast maar gedaan. Ik vond de benaming wel grappig :)
Die kluis, bedoel je?
Trojan horse is een gangbare term in de virusbeveiliging.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Virusbeveiliging

Bericht door Rens »

Ik heb een tijd Avira op m'n pc gehad, maar het zat me toch niet echt lekker.....he gaf helemaal geen meldingen van adware, spyware etc etc etc....

Dus heb ik vanmorgen dat spul verwijderd, en vervolgens AVG geïnstalleerd.....

Daarna de hele bubs laten scannen..........2 1/2 uur lang!!......en ja hoor......52 ïnfected files (trojan horses, adware, spyware en besmette "leading" cookies ofwel krengen die al je doen en laten op internet doorgeeft).......iig géén virussen, dat viel me dan nóg mee, maar de rest was al erg zat...

En Avira kon niks vinden!!!!! PRUT dus!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Virusbeveiliging

Bericht door Marco »

Rens schreef:Ik heb een tijd Avira op m'n pc gehad, maar het zat me toch niet echt lekker.....he gaf helemaal geen meldingen van adware, spyware etc etc etc....

Dus heb ik vanmorgen dat spul verwijderd, en vervolgens AVG geïnstalleerd.....

Daarna de hele bubs laten scannen..........2 1/2 uur lang!!......en ja hoor......52 ïnfected files (trojan horses, adware, spyware en besmette "leading" cookies ofwel krengen die al je doen en laten op internet doorgeeft).......iig géén virussen, dat viel me dan nóg mee, maar de rest was al erg zat...

En Avira kon niks vinden!!!!! PRUT dus!!
De freeware versie van Avira geeft heel duidelijk aan wat de beperkingen zijn: Het is een anti-virus pakket dat bestanden kan scannen en dat bij openen van besmette bestanden waarschuwt. Het is geen mailscanner, en het is geen anti-spyware pakket. Gebruik je Antivir (Avira), dan moet je dus ofwel bewust zijn van deze 'beperking', of je moet er een anti-spyware pakket naast gebruiken. Je hebt dus wel een punt dat andere pakketten uitgebreider zijn, maar je kunt Avira niets verwijten.
Plaats reactie