beeldscherminstellingen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

beeldscherminstellingen

Bericht door Jo-Ann »

Weet iemand hoe ik mijn beeldschermfrequentie moet aanpassen als ik er alleen 'standaardfrequentie' is ingevuld bij beeldscherminstellingen?

Ik word namelijk :banghead van het geflikker

Degene die de ::tilt heeft... stijgt bij mij direct in waarde :)
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door wim »

Jo-Ann schreef:Weet iemand hoe ik mijn beeldschermfrequentie moet aanpassen als ik er alleen 'standaardfrequentie' is ingevuld bij beeldscherminstellingen?

Ik word namelijk :banghead van het geflikker

Degene die de ::tilt heeft... stijgt bij mij direct in waarde :)
Rechtsklikken op de desktop. Dan kiezen voor Properties (Eigenschappen), dan kiezen voor het tabje Settings (Instellingen) en dan waarschijnlijk kiezen voor Advanced (Uitgebreid oid). En dan een beetje op zoek naar de instellingen voor de frequentie.

(Maar volgens mij had je dat al geprobeerd)
Laatst gewijzigd door wim op 16 apr 2008, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Jo-Ann »

Heb ik al gedaan, maar ik kan alleen voor standaardinstellingen kiezen en niet meer wijzigen in 75 hertz ofzoiets
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door wim »

Jo-Ann schreef:Heb ik al gedaan, maar ik kan alleen voor standaardinstellingen kiezen en niet meer wijzigen in 75 hertz ofzoiets
Ja, ik las niet goed. Ik zou het ook niet zo snel weten. Misschien de monitor-driver installeren...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Tiberius »

In het derde tabblad, Monitor, van die geavanceerde instellingen staat er een vinkje "Hide modes that this monitor cannot display". Kan je dat vinkje weghalen? Dan komen er meerdere frequenties te staan.

Kijk ook even of je de juiste videodriver hebt.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:In het derde tabblad, Monitor, van die geavanceerde instellingen staat er een vinkje "Hide modes that this monitor cannot display". Kan je dat vinkje weghalen? Dan komen er meerdere frequenties te staan.

Kijk ook even of je de juiste videodriver hebt.
Nee, dat is juist het probleem.
Ik heb windows net opnieuw geïnstalleerd. Zou het kunnen dat er daar iets fout is gegaan?
En wat is videodriver? :OO
Enne bedankt voor het meedenken alvast
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Klavier »

Gaat het om een oudere beeldbuis/CRT monitor of een platscherm/LCD/TFT? Dat maakt namelijk ook wel uit.
Als een plat scherm flikkert dan kan er iets defect zijn.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Jo-Ann »

Het is een LG 700S
Een oudere (4 jaar), geen plat scherm
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Tiberius »

Jo-Ann schreef:
Tiberius schreef:In het derde tabblad, Monitor, van die geavanceerde instellingen staat er een vinkje "Hide modes that this monitor cannot display". Kan je dat vinkje weghalen? Dan komen er meerdere frequenties te staan.

Kijk ook even of je de juiste videodriver hebt.
Nee, dat is juist het probleem.
Ik heb windows net opnieuw geïnstalleerd. Zou het kunnen dat er daar iets fout is gegaan?
En wat is videodriver? :OO
Enne bedankt voor het meedenken alvast
In het tweede tabblad van de geavanceerde instellingen staat aangegeven wat het adapter type is. Als de 1 of ander algemeen ding is, zal dat het probleem wel zijn. Dan moet je even nagaan wat je adapter is en daarvoor het stuurprogramma (oftewel de driver) installeren.

Ook kan je nog eens op de knop
  • klikken (in dat tabblad). Je ziet dan alle door die adapter ondersteunde resoluties en frequenties.

    Wat geeft hij trouwens aan als adapter type (in het tweede tabblad van die geavanceerde instellingen)?
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:In het tweede tabblad van de geavanceerde instellingen staat aangegeven wat het adapter type is.
Bij het adaptertype staat alleen een plaatje. Als ik doorklik krijg ik iets als Vga Save. Daaronder staat: Apparaattype en daarachter: Stuurprogramma's die niet Plug en Play-compatibel zijn
Als de 1 of ander algemeen ding is, zal dat het probleem wel zijn. Dan moet je even nagaan wat je adapter is en daarvoor het stuurprogramma (oftewel de driver) installeren.
Ik had hier nog een CD liggen (ASUSDVD). Deze heb ik net geïnstalleerd. Dit gaf nog niet het gewenste resultaat.
Ook kan je nog eens op de knop
  • klikken (in dat tabblad). Je ziet dan alle door die adapter ondersteunde resoluties en frequenties.
Hier staat een hele lijst met verschillende resoluties, maar het is allemaal standaardfrequentie en volgens mij zit daar het probleem.
Wat geeft hij trouwens aan als adapter type (in het tweede tabblad van die geavanceerde instellingen)?
Lijst adaptergegevens (Chiptype, dac-type, enz) zijn allemaal 'niet beschikbaar'.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Rens »

spreekt er hier iemand misschien nog HOLLANDS ????????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Jo-Ann »

Yes, 't is gelukt!!!! :yahoo
'k Had nog één of ander CD'tjes liggen en ben zomaar lukraak aan het installeren gegaan :jongle
Maarre, ik kan nu wel de instellingen wijzigen :super
Bedankt Tib en Wim en Klavier ::salut
Jullie hebben weer een mens blij gemaakt :humhihi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Tiberius »

We zijn dus in waarde gestegen. ;)
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Jo-Ann »

:super ::up
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: beeldscherminstellingen

Bericht door Marnix »

TOch een driverprobleem :) Gefeliciteerd.

Oh en Rens, als je het niet begrijpt, je bent nit verplicht om mee te lezen hoor. Maar dit soort vragen in oer-hollands beantwoorden werkt gewoon niet :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie