Om Jezus' wil

Plaats reactie
Mirror

Om Jezus' wil

Bericht door Mirror »

Voor, de meeste van, ons is het gebruikelijk om ons gebed af te sluiten met "Om Jezus' wil". Er zijn mensen die hun gebed afsluiten met "dit vragen wij U in de naam van Jezus". Mij werd eens gevraagd waarom ik dit ook niet deed, naar aanleiding van:

Johannes 14 : 13 en 14 En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in den Zoon verheerlijkt worde. Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.

Johannes 16 : 23 b Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij den Vader zult bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven.

Waarom bidden wij dit laatste niet?
england

Bericht door england »

Inderdaad wodt er hier ook altijd gezegd: Om Jezus' wil... ("for Jesus' sake" in dit geval...)

Ja, ik denk dat het inderdaad goed is. Bovendien hebben we een Voorspraak bij de Vader, namelijk Christus. Hij is de Grote Hogepriester, die altijd voor Zijn volk bidt...
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik heb zelf soms wel dat ik het bijna volledig automatisch na een gebed zeg, als een soort versje of zo. Ik denk dat het zo niet zou moeten zijn. Je moet er wel bewust mee bezig zijn en weten wat je zegt. Het is namelijk niet niets.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Volgens mij bedoelen degenen die om Jezus' wil bidden eigenlijk precies hetzelfde. We meoten echter oppassen dat het geen holle frase wordt.

Opvallend eigenlijk dat het geheel ontbreekt in het allervolmaaktste gebed dat Jezus zelf ons leerde bidden.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Maar tegelijkertijd riep hij ons wel op om in Zijn naam te bidden. Misschien bedoelde Hij daar niet mee dat we dat letterlijk zouden zeggen of zo.
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door bjdendekker
Opvallend eigenlijk dat het geheel ontbreekt in het allervolmaaktste gebed dat Jezus zelf ons leerde bidden.
Wel en niet, want eigenlijk is "Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde" hetzelfde als "Om Jezus' wil".
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Dat denk ik niet hoor, Mirror. 'U' in die zin slaat op God, niet op 'Jezus.' Aan de andere kant is dat misschien ook wel een beetje gemuggenzifterij en woord-spelletjes.
Annet

Bericht door Annet »

Het woord amen aan het einde van het gebed wil zeggen: want mijn gebed is veel zekerder van God verhoord dan ik in mijn hart gevoel dat ik zulks van Hem begeer. Hoe kunnen wij amen zeggen? Hoe kan ons gebed verhoord worden? Om Jezus wil!!!
Plaats reactie