Met de auto naar kerk

madelief

Bericht door madelief »

Het is niet goed dat er zo veel kerken zijn maar het voordeel is wel dat je een kerk kunt zoeken waar je het naar je zin hebt en je thuis voelt.
Ik denk dat dat belangrijker is.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door de orthodoxer
Wees niet te snel met uw mond...... De situatie is behoorlijk gewijzigd daar en ga er maar eens heen. Als je hoort hoeveel zegen er is op de prediking!!
Bij mijn weten waren het mijn vingers die dit tikten.......

Ik vraag me af of we over dezelfde gemeente tikken......
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Origineel geplaatst door Lecram
Origineel geplaatst door de orthodoxer
Wees niet te snel met uw mond...... De situatie is behoorlijk gewijzigd daar en ga er maar eens heen. Als je hoort hoeveel zegen er is op de prediking!!
Bij mijn weten waren het mijn vingers die dit tikten.......

Ik vraag me af of we over dezelfde gemeente tikken......
Ok wees niet te snel met je vingers. Ik stuur je verder wel even een u2u-tje...
Want ik weet wel zeker dat we over dezelfde hebben
de organist

Bericht door de organist »

Bij onze ouders ging het vroeger zo, mijn vader beheerde toen een lange ketting met hangslot, waarvan hij natuurlijk de sleutel ook in zijn bezit had. Er waren 6 fietsen, die tegen elkaar werden geplaatsts, de lange ketting ging door de voorwielen, hangslot er aan, en klaar was vader. elke Zondagmorgen was het lopen geblazen naar de kerk,en anderhalf uur kerkdienst, en weer drie kwartier terug lopen, daarna eten uitgebreid vertellen waar de dominee over had gepreekt, daarna vader een paar uurtjes naar bed, en konden we daarna weer lopen naar de kerk, het zullen mijn ouders heel wat kinderschoenen hebben gekost (zes kinderen), maar nu ik ouder ben verlang ik vaak naar die tijd terug
Origineel geplaatst door de orthodoxer
Origineel geplaatst door Lecram
Origineel geplaatst door de orthodoxer
Wees niet te snel met uw mond...... De situatie is behoorlijk gewijzigd daar en ga er maar eens heen. Als je hoort hoeveel zegen er is op de prediking!!
Bij mijn weten waren het mijn vingers die dit tikten.......

Ik vraag me af of we over dezelfde gemeente tikken......
Ok wees niet te snel met je vingers. Ik stuur je verder wel even een u2u-tje...
Want ik weet wel zeker dat we over dezelfde hebben
:sleep::in
madelief

Bericht door madelief »

Maar je mag ook best lopen naar de ker. Maar dat moet je dan voor het lekker doen en niet omdat het moet.............
Dat is de wereld van verschil.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door de organist
Bij onze ouders ging het vroeger zo, mijn vader beheerde toen een lange ketting met hangslot, waarvan hij natuurlijk de sleutel ook in zijn bezit had. Er waren 6 fietsen, die tegen elkaar werden geplaatsts, de lange ketting ging door de voorwielen, hangslot er aan, en klaar was vader. elke Zondagmorgen was het lopen geblazen naar de kerk,en anderhalf uur kerkdienst, en weer drie kwartier terug lopen, daarna eten uitgebreid vertellen waar de dominee over had gepreekt, daarna vader een paar uurtjes naar bed, en konden we daarna weer lopen naar de kerk, het zullen mijn ouders heel wat kinderschoenen hebben gekost (zes kinderen), maar nu ik ouder ben verlang ik vaak naar die tijd terug
Met ketenen gebonden aan het slavenjuk van wetticisme noemen ze dit toch....?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Maar bevrijding is altijd mogelijk!!! :)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Madtice
Maar bevrijding is altijd mogelijk!!! :)
Maar sommigen voelen er zich heerlijk bij!
Die willen niet eens bevrijd worden, want dan moeten ze opeens zelf gaan nadenken en onderzoeken wat goed voor hen is!
Daar kan je zo moe van worden, in de kudde meehobbelen is véél makkelijker joh!


Een 'breekje' van Breekijzertje
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ja, kuddegedrag. Of natuurlijk het feit dat je toch nog het idee hebt zelf de genade te moeten verdienen door middel van een soort van verkapte zelfkastijding. Als je maar goed laat zien hoeveel regels je wel niet kunt houden, en hoeveel je jezelf wel niet ontzegt, en hoe zondig je je wel niet vind, dan komt de genade vanzelf.... maar dan is het niet meer Gods genade, toch?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Madtice
Ja, kuddegedrag. Of natuurlijk het feit dat je toch nog het idee hebt zelf de genade te moeten verdienen door middel van een soort van verkapte zelfkastijding. Als je maar goed laat zien hoeveel regels je wel niet kunt houden, en hoeveel je jezelf wel niet ontzegt, en hoe zondig je je wel niet vind, dan komt de genade vanzelf.... maar dan is het niet meer Gods genade, toch?
And Breekijzertje says: "Amen, amen, amen"


Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie