Werken op zondag

007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door madelief
Over dat verhaal van die stofzuiger vind ik gewoon heel erg triest dat je zo kan denken. En moet je denk ik medelijden mee hebben.
Maar je mag ook best ontspannen, zoals een rondje fietsen. En nog veel meer.
Zolang je aan Hem denkt, en Hem eert is het goed toch.
Jezus genas ook op de sabbat en als dat geen werken is..........
En wat vinden jullie dan van werken op kerstdagen ed.
Hoe kan je nou op elke zondag op elk moment van de dag aan God denken? Lukt mij niet.
Werken op kerstdagen? Sja heb ik eens gedaan torenik in een restaurant werkte. Het enig wat ik toen miste was de gezelligheid thuis.
Ik bedoel ook te zeggen dat kerstdag maar een uitgekozen dag is. Het is niet precies op welke datum de geboorte van Jezus was. Wel een indicatie, maar geen precieze datum. Hoe dan ook, niet erg belangrijk die datums.
Sommige banen vereisen dat je op zondag moet werken of standby staan. Als je chef dit van je verwacht, dan heb je je daar maar aan te houden, tot een bepaald punt natuurlijk, maar het is tegenwoordig zeker niet onvermijdelijk om eens op zondag te werken.

Sommige vatten het wetje "je mag niet werken op de sabbat" wel enorm straf op. Als jij bv. je kont niet wil afvegen omdat je dat werken vindt, dan is dat gewoon jou zaak.

Jezus zegt; "Lééf".
Sterf niet, door te leven naar de wet.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Bert Noteboom jr
Werken op kerst dagen? Daar zou ik persoonlijk geen bezwaar tegen hebben, maar wel als daarmee kerkdiensten verzuimt zouden worden. Daar hoor je te zijn als het Woord verkondigd/''geboren'' word
Wel eens gehoord van werk dat twenty-four-hours-a-day door moet gaan.........en dat je, als je in zo'n branche werkzaam bent, je sociaal gezien ook mee moet rouleren.......????? Ooooh ja .......je hebt gelijk joh.


Een 'breekje' van Breekijzertje
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Breekijzertje
Origineel geplaatst door Bert Noteboom jr
Werken op kerst dagen? Daar zou ik persoonlijk geen bezwaar tegen hebben, maar wel als daarmee kerkdiensten verzuimt zouden worden. Daar hoor je te zijn als het Woord verkondigd/''geboren'' word
Wel eens gehoord van werk dat twenty-four-hours-a-day door moet gaan.........en dat je, als je in zo'n branche werkzaam bent, je sociaal gezien ook mee moet rouleren.......????? Ooooh ja .......je hebt gelijk joh.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Hoeren en dieven zitten ook in een 24 hours a day branche. :cool:
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Wil je daarmee zeggen dat prostitue's en dieven ook niet op zondag mogen werken, hahaha... volgens mij 'mogen' die op geen enkele dag werken, of wel?
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Madtice
Wil je daarmee zeggen dat prostitue's en dieven ook niet op zondag mogen werken, hahaha... volgens mij 'mogen' die op geen enkele dag werken, of wel?
Dat die ons voor zullen gaan richting hemel. Hoe vroom/religieus je ook denk te doen op zo'n zondag, loon naar werken geld niet meer in het nieuwe verbond.
Dat was de achterliggende gedachte.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Dat ben ik met je eens, ze zullen ons voor gaan naar de hemel, maar toch ook alleen net als alle andere mensen als ze geloven in de dood en opstanding van God?
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Madtice
Dat ben ik met je eens, ze zullen ons voor gaan naar de hemel, maar toch ook alleen net als alle andere mensen als ze geloven in de dood en opstanding van God?
ja
Bert Noteboom jr

Bericht door Bert Noteboom jr »

Origineel geplaatst door Madtice
Dat ben ik met je eens, ze zullen ons voor gaan naar de hemel, maar toch ook alleen net als alle andere mensen als ze geloven in de dood en opstanding van God?
En, (denk ik) wanneer ze zich bekeren van hun zonden.
Denk aan wat de Heere Jezus sprak tegen een zondige vrouw. Gaat heen, en zondig niet weer.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ja, maar naar mijn mening vloeit dat bijna automatisch voort uit je geloof. Als jij gelooft in een almachtige God die zo veel van jou houd en zoveel genade voor jou overheeft om Zijn eniggeboren ZOon naar de aarde sturen om voor jouw zonde te sterven, dan lijkt me niet dat je, als je dat dus voor waar aanneemt, dan zegt: "wow, wat mooi, maar het heeft geen consequenties voor mijn dagelijks leven" hahaha, dat is een beetje een understatement.

Een relatie met God betekent dat je jouw wil laat overvloeien door Zijn wil, wat in mensentaal zoiets betekent als: je wilt God niet kwetsen, dus probeer je je best te doen niets te doen waar Hij teleurgesteld over zou kunnen raken, ergo: zondigen. Niet dat dat mogelijk is, maar ik denk dat God het oprecht proberen beloont.
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Bert Noteboom jr
Origineel geplaatst door Madtice
Dat ben ik met je eens, ze zullen ons voor gaan naar de hemel, maar toch ook alleen net als alle andere mensen als ze geloven in de dood en opstanding van God?
En, (denk ik) wanneer ze zich bekeren van hun zonden.
Denk aan wat de Heere Jezus sprak tegen een zondige vrouw. Gaat heen, en zondig niet weer.
Wat is zondigen IN deze discussie?
Op zondag:
je gras maaien, met de auto naar de kerk, als meisje zonder hoed en met spijkerbroek aan naar de kerk, of op dit forum schrijven op zondag???

Of altijd als vrouw korte haardracht hebben? Waarom is dat? Schrik niet! staat niet in de bijbel.
En als je dat wel zo interpreteerd, dan vraag ik me af waarom diegene die lang haar dragen om die reden, hun haar zo vaak opsteken op een knot! Is dat dan als een sluier? Ook niet echt volgens mij, want het zit op een knot.
Dat waren mijn gedachten hierover, niet kwetsend bedoeld, maar wel een reden tot nadenken misschien.
Bert Noteboom jr

Bericht door Bert Noteboom jr »

[quote]Origineel geplaatst door 007
[quote]Origineel geplaatst door Madtice
Wil je daarmee zeggen dat prostitue's en dieven ook niet op zondag mogen werken, hahaha... volgens mij 'mogen' die op geen enkele dag werken, of wel?

Hier ging het over, als deze dat bedrijven, ook op de zondag is dat geen zondigen???

Wanneer dit geen zondigen is, snap ik er geen snars meer van!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Uhm... hun daden zijn nooit goed te keuren, maar wel te begrijpen. Ik zie niet helemaal hoe je er nu uit kan halen dat ik (we) bedoel(en) dat dieven en prostitue's niet zondigen. Als dat er al uit naar voren komt, dan is dat niet mijn bedoeling.
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door Madtice
Uhm... hun daden zijn nooit goed te keuren, maar wel te begrijpen. Ik zie niet helemaal hoe je er nu uit kan halen dat ik (we) bedoel(en) dat dieven en prostitue's niet zondigen. Als dat er al uit naar voren komt, dan is dat niet mijn bedoeling.
Als zogenaamde christen kan je je hele leven aan wetjes houden, omdat je daarmee niet in de hel zou komen. Je doet het niet uit liefde, maar uit angst. Je doet het dus niet van harte. Dus heeft het ook geen waarde bij God. Loon naar werken = flauwekul.
Jezus schrijft de wet in jou hart, opdat je het van harte zou naleven.
Hoeren en dieven zijn de verstotenen der wereld, zij zulen eerder de genade aannemen van Jezus Christus.
Wie verlaagd is, zal verhoogd worden.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Origineel geplaatst door 007

Je doet het niet uit liefde, maar uit angst. Je doet het dus niet van harte.
Dat geldt ook voor de zondagsviering. Het dienen van God is een liefdedienst.
007

Bericht door 007 »

En de kerk is om in te oefenen voor wat je in de buiten"wereld" mag gaan doen.

En is dus niet iets waarmee de "christelijkheid" /gelovigheid van een persoon moet worden gezien.

Maar dit gaat niet echt over werken op zondag.
:eur

[Veranderd op 15/10/02 door 007]
Plaats reactie