Verschillende kerken

Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Lecraamse koffie? Tja, ik drink eigenlijk nooit koffie, is dat ook goed? :)
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Madtice
Prima, alleen moet ik dan nog even wat verzinnen op het vervoer naar huis. Ik neem aan dat je wel 's wat van die kerk gehoord hebt, als je er zo dichtbij woont. Positieve dingen, of doen ze achter mijn rug langs ook hele verkeerde dingen :)
Dat wil je allemaal niet weeeeten wat ze daar doen :D:D:D

Maarre vervoer terug hoeft geen probleem te zijn, je stapt achterop de motor en we scheuren over de dijk naar sgravenzande.
roseline

Bericht door roseline »

kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Lid van de Ger. Gem. in mijn woonplaats. Door middel van geboorte in deze kerk geplaatst en dat wordt naar mijn idee te vaak onderschat. Niks geschiet bij toeval maar alles wordt geleid door God.
Ik hoop altijd lid te blijven van de Ger. Gem. Al zou ik door verhuizing in een heel andere gemeente komen dan denk ik maar aan de woorden van Christus over een 'lichtend licht en zoutend zout'! Als een licht schijnen in een gemeente waar men anders dan jouw denkt. Let wel dat je denken dan wel Bijbels moet zijn.
Een kerk met (volgens sommige van jullie) wat wettische regels, maar als je er goed in verdiept dan blijk dat veel regels zijn te herleiden uit de Bijbel. Let wel het moet niet de hoofdzaak worden.
Maar als je intussen beseft dat God een verterend vuur is en zo heilig dat we Hem niet eens kunnen zien (denk aan Mozes in de kloof!) dan kijk je met heilig ontzag naar boven en wil je volgens Zijn Woord leven!
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door kridje
Lid van de Ger. Gem. in mijn woonplaats. Door middel van geboorte in deze kerk geplaatst en dat wordt naar mijn idee te vaak onderschat. Niks geschiet bij toeval maar alles wordt geleid door God.
Hier ben ik het niet met je eens.
Als jij iets anders wilt, dan moet je actie ondernemen en daar God bij raadplegen.
(Ik zeg "als", ok, dus geen misverstanden op dit punt)
Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw is niet Gods wil. Een stilzittend iemand kan God niet sturen namelijk.
Ik hoop altijd lid te blijven van de Ger. Gem. Al zou ik door verhuizing in een heel andere gemeente komen dan denk ik maar aan de woorden van Christus over een 'lichtend licht en zoutend zout'! Als een licht schijnen in een gemeente waar men anders dan jouw denkt. Let wel dat je denken dan wel Bijbels moet zijn.
Een kerk met (volgens sommige van jullie) wat wettische regels, maar als je er goed in verdiept dan blijk dat veel regels zijn te herleiden uit de Bijbel. Let wel het moet niet de hoofdzaak worden.

Maar als je intussen beseft dat God een verterend vuur is en zo heilig dat we Hem niet eens kunnen zien (denk aan Mozes in de kloof!) dan kijk je met heilig ontzag naar boven en wil je volgens Zijn Woord leven!
:):):)


Idd en Jezus is het vleesgeworden woord, geen wetten in steen gebeiteld, maar in je hart geschreven, opdat je het van harte zou doen. Ga dus niet gebukt onder regels en laat het idd nooit een hoofdzaak worden.
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Ik heb net al de berichten gelezen, en ik krijg het gevoel dat de meesten het positief vinden om te veranderen. Je moet zoekende zijn en veel naar andere kerken gaan, dan hoor je erbij. Verder moet de kerk gezellig zijn, en natuurlijk het Woord van God, maar het lijkt dat gezelligheid (gemeente contacten, enz.) belangrijker zijn.

Ik ben een tijdje geleden naar een Christ. Ger. Kerk geweest. Het was een zeer hechte gemeente, iedereen kende elkaar, er was er 'gezellig'. Maar ik heb de dominee geeneen keer horen zeggen dat de mens zonder Jezus te kennen als zijn Borg en Zaligmaker, voor eeuwig verloren gaat. Hij had het alleen maar over netjes te leven, en goed zijn voor anderen. Zo'n kerk lijkt goed, maar je komt er voor eeuwig mee om.

Daarom is het zo belangrijk om de juiste kerk uit te zoeken. Het gaat niet om de 'gezelligheid', het zogenaamde aangename gemeenteleven. Het gaat erom of het Woord er op de juiste manier gepredikt wordt. En dan is die Oud Ger. Gem. in Ned. nog niet zo slecht (Critical Brother), al ben ik er geen lid van. Want daar wordt de waarheid gepreekt. En misschien lijkt het aan de buitenkant een beetje 'ongezellig', het gaat om het woord. De waarheidsvriend
madelief

Bericht door madelief »

Hallo de inhoud moet goed zijn maar dat wil nog niet zeggen dat je gemeente voor de rest saai mag zijn. Een onderlinge band is ook wat waard, en een open gemeente ook. En als je het naar je zin hebt in een bepaalde kerk hoor je er ook bij. Kijk daar gaat het niet om. Maar om eens in andere kerken te kijken kan geen kwaad. Het verruimd alleen maar je blik, zodat je weet waar je over praat. En ook beter kunt openstaan voor andere mensen. En je kunt bv een chris.gerf. kerk bezoeken inplaats A maar in plaats B is die kerk misschien wel anders. En vertellen ze het wel naar je zin.
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Origineel geplaatst door 007
Hier ben ik het niet met je eens.
Als jij iets anders wilt, dan moet je actie ondernemen en daar God bij raadplegen.
(Ik zeg "als", ok, dus geen misverstanden op dit punt)
Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw is niet Gods wil. Een stilzittend iemand kan God niet sturen namelijk.
Dit is wel klein denken van God. Alsof God afhankelijk is van onze activiteiten. De bijbel staat bol van voorbeelden om te bewijzen dat dit in ieder geval absoluuut niet waar is!!

[Veranderd op 3/10/02 door rekna]
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Volgens mij bedoeld hij, als je besluit om een andere kerk te zoeken, omdat je (bijvoorbeeld) niet tevreden bent met de prediking in je thuisgemeente (wat al jaren speelt), dan is het belangrijk om God daarbij te betrekken, bij die keuze voor een nieuwe gemeente.
Dat heeft absoluut niets te maken met dat God afhankelijk is van onze activiteiten.
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door rekna
Origineel geplaatst door 007
Hier ben ik het niet met je eens.
Als jij iets anders wilt, dan moet je actie ondernemen en daar God bij raadplegen.
(Ik zeg "als", ok, dus geen misverstanden op dit punt)
Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw is niet Gods wil. Een stilzittend iemand kan God niet sturen namelijk.
Dit is wel klein denken van God. Alsof God afhankelijk is van onze activiteiten. De bijbel staat bol van voorbeelden om te bewijzen dat dit in ieder geval absoluuut niet waar is!!

[Veranderd op 3/10/02 door rekna]
Nee, het is de verantwoording voor jezelf afschuiven op God. Dat is wat ik hiermee bedoel te zeggen.
Je gaat vanzelf wel naar de hel, om maar eens een extreem voorbeeld te geven.
madelief

Bericht door madelief »

Je moet God betrekken bij de dingen die je doet. Want je hebt een vrije wil en kunt dus zelf kiezen voor de goede dingen en de slechte. Maar als je God vraagt wat zijn wil is dan gaat het zoals het gaan moet. Zoals Hij het wil, maar dan moet je Hem er wel om vragen.Dat is ook wat er word bedoelt van God wil gebeden zijn.
madelief

Bericht door madelief »

Tja ben ik met je eens Rens. Als het goed is moet het ook samen kunnen gaan.
En in zo''n kerk voel ik me thuis.
En is dat ook weer de reden dat ik graag naar die kerk ga..........
Plaats reactie