TomTom

Kislev

Bericht door Kislev »

Gian schreef:IIk wil er niet een en heb er gelukkig ook niet een nodig.
We mogen niet bellen onder het rijden, maar wel naar een schermpje koekeloeren.
Tegenwoordig schijnt iedereen de weg naar zijn werk niet meer te weten.
Dat valt me ook op ja, dat je heel veel mensen met zo'n ding aan ziet rijden.
En je hoeft niet naar een scherm te koekeloeren hoor, gewoon oortjes open en luisteren of je naar links of rechts moet.

Toen mn vrouw zwanger was had ik paar x route van huis naar het ziekenhuis gereden. Bleek achteraf nog nodig te zijn ook. Met die tomtom kan ik zo dat ding het dichtsbijzijnde ziekenhuis of politiebureau op laten zoeken, rij je er zo naar toe. Ook een manier natuurlijk.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

tja, ik denk er ook over er een aan te schaffen....... vooral omdat ik al wel 10 routes heb gereden om bij mijn broer in Zeeland te komen, elke keer kom ik langs andere plaatsen. Mijn familie zegt al: wie sightseeing nederland wil doen kan met Martha meerijden......... hu.... maar natuurlijk wil ik hem zo goedkoop mogelijk, en liefst met heel europa zodat ik er met de vakantie ook wat aan heb.
Stom eigenlijk, ik ben altijd overal gekomen zonder zo'n ding, heel de wereld door, maar nu opeens, nu ik het zie bij anderen.... lijkt het toch wel makkelijk.
Annemieke

Bericht door Annemieke »

Een mobieltje is ook wel handig als je de weg niet weet..... :)
Zelfs een weg van duizend mijl begint met één enkele stap.
Kislev

Bericht door Kislev »

Aanschaffen zo'n ding! Reuze handig. Je voelt je stukken zekerder. Hoeft niet steeds op de anwb routeplanner te kijken e.d. Vooral in een stad is het super!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gewoon ouderwetsch een kaart. Mijn vrouw kan geweldig kaartlezen. En ooit vroeger was ik koerier als vakantiewerker, dan stamp je het nederlandse netwerk wel in je hoofd... Alleen voor steden als Parijs lijkt het me ontzettend handig
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

In Nederland doe ik alles per kaart, maar iets opzoeken in een stad is toch wel rot. Eerst zo'n infobord zoeken en dan de route in je hoofd stampen en dan hopen dat je het goed kan narijden. Dan is TomTom toch wel heel lekker.
jvdg

Bericht door jvdg »

Mister schreef:Gewoon ouderwetsch een kaart. Mijn vrouw kan geweldig kaartlezen. En ooit vroeger was ik koerier als vakantiewerker, dan stamp je het nederlandse netwerk wel in je hoofd... Alleen voor steden als Parijs lijkt het me ontzettend handig
Helemaal mee eens, ik gebruik hem alleen in de steden (en durpen uiteraard), al was alleen al om de ligging van plaatsen en landen niet te vergeten.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Kaw schreef:In Nederland doe ik alles per kaart, maar iets opzoeken in een stad is toch wel rot. Eerst zo'n infobord zoeken en dan de route in je hoofd stampen en dan hopen dat je het goed kan narijden. Dan is TomTom toch wel heel lekker.
Is waar, ik heb ook veel op de navigatie gereden, maar je wordt er lui van. Bovendien is het voor je inzicht beter om ouderwets een infobord te raadplegen, lijkt me. Als ik in een onbekende stad ben is het een sport om via dezelfde weg weer eruit te komen, aan de hand van herkenningspunten die je op de heenweg tegenkomt. Bovendien heb ik er altijd wat aan als ik er later weer terugkom. Eenmaal goed opgeslagen in mijn hoofd blijft het er ook zitten. Zonder kaart of navigatie rijd ik naar een vakantieadres 1600 kilometer verderop, puur omdat ik er ooit al eens geweest ben. Ik vraag me wel eens af of nog meer mensen daar 'last' van hebben :?:
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Mister schreef:
Kaw schreef:In Nederland doe ik alles per kaart, maar iets opzoeken in een stad is toch wel rot. Eerst zo'n infobord zoeken en dan de route in je hoofd stampen en dan hopen dat je het goed kan narijden. Dan is TomTom toch wel heel lekker.
Is waar, ik heb ook veel op de navigatie gereden, maar je wordt er lui van. Bovendien is het voor je inzicht beter om ouderwets een infobord te raadplegen, lijkt me. Als ik in een onbekende stad ben is het een sport om via dezelfde weg weer eruit te komen, aan de hand van herkenningspunten die je op de heenweg tegenkomt. Bovendien heb ik er altijd wat aan als ik er later weer terugkom. Eenmaal goed opgeslagen in mijn hoofd blijft het er ook zitten. Zonder kaart of navigatie rijd ik naar een vakantieadres 1600 kilometer verderop, puur omdat ik er ooit al eens geweest ben. Ik vraag me wel eens af of nog meer mensen daar 'last' van hebben :?:
Stoer, maar moet je dat nu nog wel willen? Is het niet voldoende dat je op de kaart kan thuiskomen als je TomTom het begeven heeft?
Ik hoef toch ook niet meer te weten hoe ik met de hand mijn vuile was moet wassen en wringen en whatever daar nog bij komt, want we hebben de wasmachine? Of hoe je brood moet bakken, want we hebben een bakker?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Kan bij geval allebei erg handig zijn :lol: , maar in die zin heb je gelijk. Hmm, voor jezelf leg je blijkbaar grenzen in de trant van 'zonder wasmachine kan ik niet, maar zonder TT wel. '
MarthaMartha

Mister schreef:
ja ik, nou geen 1600, maar 1200 km.... gewoon omdat ik er eerder ben geweest..........
MarthaMartha

Re: TomTom

er is een wondertje gebeurt...............

ik heb een hekel aan nieuwe apparaten, vooral dure.............. en zéker als je best zonder kan.

Maar goed, in de Blokker krant staat een Car Trek 600 navigatiesysteem, van 199 voor 99 - deur tot deur navigatie in dehele benelux en hoofdwegen van west Europa.

en op een of andere manier denk ik toch dat het misschien best wel eens handig kan zijn, je weet nooit tenslotte.......... de andere kant is dat ik nog altijd gekomen ben waar ik wezen wilde - zij het soms een uurtje later - dat gepraat tegen je van zo'n vreemde is zo vervelend, vooral als ze vier keer hetzelfde zeggen, alsof ik doof ben ofzo......

oké, ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn gedachtenspinsels... de vraag is dus: die Car Trek 600, is dat wat? of gewoon eigenlijk niet....... (kijk als je nou voor 2 of 3 tientjes meer iets véééééél beters hebt, dan kan ik dat natuurlijk beter doen). Oké, ik hoor het wel..... (dat is het voordeel altijd van rf, je hoort vanzelf....)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik ken die CarTrek serie niet. Maar je kan (eigenlijk altijd) die stem uitzetten als je dat niets vindt, zonder veel verlies van functionaliteit.
refo

Bericht door refo »

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Over TomTom gesproken...
RD schreef:Navigatiesysteem laat taxi varen
24-11-2008 16:59

MOORDRECHT (ANP) – Een taxichauffeur luisterde in de nacht van zondag op maandag wel erg trouw naar zijn navigatiesysteem. De man reed in Moordrecht op elektronische aanwijzingen zo het water in.

Dat gebeurde bij de aanlegplaats van de pont richting Gouderak, liet de politie maandag weten.

De chauffeur dacht dat hij door een grote plas water reed, aangezien het regende. Zijn auto begon echter te zinken. De bestuurder en zijn klant bleven ongedeerd en konden zwemmend de taxi verlaten.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie