Homeschooling

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

memento schreef:
Ik weet van een neef die $20.000 betaald voor zijn 12 jarige dochter!!! Dat kan niet iedereen!! Ik denk dat ik hier ook voor homeschooling zou kiezen...
Het gaat hier om Duitsland. En voor zover ik weet, heeft Duitsland een zelfde systeem wat betreft de financiering van christelijke scholen als Nederland.

Daarbij is m.i. zo'n bedrag ophoesten, desnoods met een lening, in zo'n geval als in Duitsland béter dan de wet, die op dit punt erg streng is, te overtreden.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik weet niet hoe een christelijke school in Duitsland is, maar als deze niet past in je christelijke levensovertuiging, lijkt het me moeilijk om je kinderen daar naar school te sturen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

JolandaOudshoorn schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik weet niet hoe een christelijke school in Duitsland is, maar als deze niet past in je christelijke levensovertuiging, lijkt het me moeilijk om je kinderen daar naar school te sturen.
Is het het waard om om die reden de overheid door God ons gegeven, ongehoorzaam te zijn?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

hier een stukje vande blog van mijn schoonzus. Ze vindt het vast niete rg dat ik haar citeer :wink:

• Oct. 1, 2006 - Europese hof
Posted in Wereldwijd
Het Duitse verhaal is nog niet afgelopen. Een gezin dat naar het Europese hof getrokken was, heeft nul op het rekest gekregen.

http://www.lifesite.net/ldn/2006/sep/06092708.html

Het Hof zegt de rechten van het kind te verdedigen en stelt hierbij dat de staat beter de belangen van het kind kent dan ouders.

Waarom zou God dan toch het gezin ontworpen hebben?

Comments (0) :: Post A Comment! :: Permanent Link


• Sep. 27, 2006 - Thuisonderwijs strafbaar...?
Posted in Wereldwijd
Met een heerlijke kop rooibosthee zit ik me hier te bedenken dat België toch wel een goed land is om te thuisonderwijzen. Geen gedoe met de overheid. Sjonge, woonden we 15 km verderop in Nederland dan kwam er heel wat meer juridisch gezeur om de hoek kijken. Of zelfs 50 km verderop, dan werd het helemaal spannend. De Duitse thuisonderwijsgezinnen hebben het helemaal niet gemakkelijk. Politie op de stoep, gevangenisstraffen, hoge boetes.... Lees de verhalen maar:

http://www.hslda.org/elert/archive/2006 ... 195512.asp



Het idee dat wij hier heerlijk thuisonderwijs aan het geven zijn en dat thuisonderwijzende ouders in een aangrenzend land de gevangenis indraaien. Strafbaar omdat je je kinderen zelf les geeft! Sjonge, ik weet niet of wij dat er voor over zouden hebben.

Mijn vraag is: waarom heeft een overheid zo weinig vertrouwen in ouders? Waarom willen ze alles onder controle houden?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Dan hebben wij het hier in Alberta goed, daar de regering homeschooling in zovele mate goedkeurt, dat het zelfs de onkosten betaald.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wordt de kwaliteit van dat onderwijs (in Belgie, Canada, USA) nog op enige manier getoetst?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:Wordt de kwaliteit van dat onderwijs (in Belgie, Canada, USA) nog op enige manier getoetst?
kan niet spreken over Belgie of USA, maar hier in Alberta wordt het zeker wel getoetst, ook krijgen we een paar keer in het jaar controle.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bert Mulder schreef:
refo schreef:Wordt de kwaliteit van dat onderwijs (in Belgie, Canada, USA) nog op enige manier getoetst?
kan niet spreken over Belgie of USA, maar hier in Alberta wordt het zeker wel getoetst, ook krijgen we een paar keer in het jaar controle.
Ik weet dat het in Belgie ook wordt getoetst. faar komen ze ook een paar keer per jaar langs en moet je ook lesdoelen ed kunenn voorleggen en natuurlijk of je daar aan voldaan hebt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie