bezwaar tegen aanstootgevende reclame

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Pim/Limosa, Ik moest ook denken aan de tekst: Daarom zal de verstandige te dier tijd zwijgen, want het zal een boze tijd zijn. Zou dat misschien ook zo kunnen zijn ten aanzien van zulke dingen in onze tijd?
Ik ben bepaald niet optimistisch over de huidige maatschappij, laat dat duidelijk zijn. Toch denk ik dat we ook niet zover zijn afgedreven dat spreken hierover niet meer zou kunnen. Ik zou met Jesaja willen zeggen: Roep uit de keel, houd niet in, verhef uw stem als een bazuin . . .
Sabra

Bericht door Sabra »

Voor alle duidelijkheid wil ik graag stellen dat ik de bijbel geen tijdgebonden boek vind. Ik vind echter dat er ontwikkelingen in de huidige maatschappij zijn waar de bijbel geen antwoord op kan geven omdat die zaken in de tijd dat de bijbel geschreven werd nu eenmaal niet aan de orde waren.

Om antwoord te geven op Egbert, ik denk dat ik dus niet een lijn overga. En wat mij betreft gebruikt de firma H&M geen lingeriereclame om hun producten aan te prijzen, dat is mij om het even. Ik vond echter de redenatie van een aantal mensen nogal krom.

Rhode, volgens mij wordt in de bijbel met het woord schaamte, de geslachtsdelen bedoeld. Ik ben blij dat ik nog niet tegen naakte vrouwen hoef aan te kijken, maar dat zij nog bedekt worden door enige vierkante decimeters stof.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Voor alle duidelijkheid wil ik graag stellen dat ik de bijbel geen tijdgebonden boek vind. Ik vind echter dat er ontwikkelingen in de huidige maatschappij zijn waar de bijbel geen antwoord op kan geven omdat die zaken in de tijd dat de bijbel geschreven werd nu eenmaal niet aan de orde waren.

Om antwoord te geven op Egbert, ik denk dat ik dus niet een lijn overga. En wat mij betreft gebruikt de firma H&M geen lingeriereclame om hun producten aan te prijzen, dat is mij om het even. Ik vond echter de redenatie van een aantal mensen nogal krom.

Rhode, volgens mij wordt in de bijbel met het woord schaamte, de geslachtsdelen bedoeld. Ik ben blij dat ik nog niet tegen naakte vrouwen hoef aan te kijken, maar dat zij nog bedekt worden door enige vierkante decimeters stof.
Waarom zouden wij met de bijbel in de hand [wel opengeslagen, denk er aan] geen antwoorden kunnen formuleren op de vragen van onze tijd? Iets wat ze al eeuwen kunnen, zouden wij dat niet meer kunnen? of zouden wij het niet meer willen? Ik vraag mij af of God deze tijd vergeten is mee te rekenen, zou de aarde dan toch te lang bestaan? Of zou God bij het schrijven van de bijbel toch deze tijd meegerekend hebben? In dat geval moeten wij onze best doen om antwoorden te kunnen formuleren.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie