Wie rookt er van de forummers?? (anoniem aub)

Rook je?

Ja, 20 of meer stokkies/sigaren
3
4%
ja, 10 tot 20 stokkies/sigaren
2
3%
ja 1 tot 10 stokkies/sigaren
6
8%
Ben er nét mee gestopt (succes!)
1
1%
Ben er al meer dan 3 maanden vanaf (volhouden!)
0
Geen stemmen
Al een jaar of langer vanaf (Mooooooi!!!!)
14
19%
Nooooooit gerookt (alleen de lúcht al)
47
64%
 
Totaal aantal stemmen: 73

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Petrus schreef:
Lassie schreef:*heeft er 1 op gestoken* (hmmm toch wel weer lekker na 1,5 week)
tja, er is niet voor niets uit (USA)rechtszaken gebleken dat de tabaksindustrie willens en wetens zeer sterk verslavende middelen aan hun tabak toevoegen om zo heel erg moeilijk van het roken af te komen....................

de voorlopige kosten voor dé tabaksindustrie belopen nu al bedragen die eigenlijk niet te bevatten zijn: de eerste serie boetes belopen een totaal van 200 MILJARD dollar, lós van alle overige individuele claims van gedupeerden, die ook een slordige 400 MILJARD dollar zullen kunnen gaan belopen............

dus.........Lassie....húp, steek er nog maar weer één in de brand...........je zult niet de enige zijn die weer teruggrijpt naar de stinkstokjes...................... :mrgreen:
Waarom nog 1?
Petrus

Bericht door Petrus »

Lassie schreef: Waarom nog 1?
Als je behoefte hebt aan méér mag dat ook van mij hoor. :wink:
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Petrus schreef:
Lassie schreef: Waarom nog 1?
Als je behoefte hebt aan méér mag dat ook van mij hoor. :wink:
wie zegt dat ik verslaafd ben?
Petrus

Bericht door Petrus »

Lassie schreef:
Petrus schreef:
Lassie schreef: Waarom nog 1?
Als je behoefte hebt aan méér mag dat ook van mij hoor. :wink:
wie zegt dat ik verslaafd ben?
Zei ik dat dan????????? :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Petrus schreef:
Lassie schreef:
Petrus schreef:
Lassie schreef: Waarom nog 1?
Als je behoefte hebt aan méér mag dat ook van mij hoor. :wink:
wie zegt dat ik verslaafd ben?
Zei ik dat dan????????? :roll: :roll: :roll:
Nee ok, maar wat wilde je nou duidelijk maken met het volgende bericht:
tja, er is niet voor niets uit (USA)rechtszaken gebleken dat de tabaksindustrie willens en wetens zeer sterk verslavende middelen aan hun tabak toevoegen om zo heel erg moeilijk van het roken af te komen....................

de voorlopige kosten voor dé tabaksindustrie belopen nu al bedragen die eigenlijk niet te bevatten zijn: de eerste serie boetes belopen een totaal van 200 MILJARD dollar, lós van alle overige individuele claims van gedupeerden, die ook een slordige 400 MILJARD dollar zullen kunnen gaan belopen............

dus.........Lassie....húp, steek er nog maar weer één in de brand...........je zult niet de enige zijn die weer teruggrijpt naar de stinkstokjes......................
Petrus

Bericht door Petrus »

@Lassie
Ik wilde hiermee zeggen dat er zoveel verslavende stoffen in die tabak zit dat je onbewust na enige tijd ongemerkt tóch weer een sigaret pakt en ze weer lekker gaat vinden.

Ook al ben je gestopt met roken dan is proefondervindelijk bewezen dat iem. pas na 10 jaar niet-roken kan zeggen "ik ben er écht vanaf" zóveel heb je lichamelijk en psychisch te lijden onder die gifstoffen die in die tabak zitten. Het grootste gevaar zit in de eerste 5 á 6 jaar.

Zouden die verslavende stoffen er niet in die mate ingedaan zijn geweest dan was de tijd waarvan je kon zeggen "ik ben er van af" dan was die periode 1 tot 2 jaar.

Dit is gebleken uit de grote rechtszaak tegen de grote gezamelijke tabaksindustrie door de federale rechters waarbij de tabaksindustrie een boete is opgelegd van ruim 200 miljard dollar.
De uitspraak was medio februari 2006
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik heb zelf nooit een sigaret aangeraakt! Sorry dat ik zo braaf ben....

Maar als compensatie... m'n auto rookt wel :D
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Marnix schreef:Maar goed, ik snap je punt, alleen snap ik niet waarom je dit specifiek aan christenen koppelt... het zou logisch zijn als mensen niet meer zouden roken nu ze weten hoe slecht het is.... christenen en niet-christenen.
Als christen weet je dat je lichaam niet van jou is. Als niet-christen kun je met je lichaam doen wat je wilt - of dat vind je in ieder geval. Daarom is de keuze om te roken voor een niet-christen 'legitiem', je stelt genot boven een langer leven, dat is puur jouw keuze. Er zijn ook (even heel droog theoretisch gezegd) geen normen waarom een je gezondheid belangrijker zou zijn dan je genot. Als christen kan je dit nooit zeggen.

Gelukkig rook ik niet! Alleen de prijzen al..
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:

@Lassie: Uit onderzoek blijkt dat vrouwen gevoeliger zijn voor aan roken gerelateerde ziekten dan mannen.
Uit een ander onderzoek blijkt dat mannen XX aantal % gevoeliger is voor kans op hart/ en vaat aandoeningen evenals een hart infarct dan vrouwen. Top 10 van oorzaken van roken is: hart/vaat aandoeningen en hart infarcten......
(ook overgewicht is boze oorzaak van deze aandoeningen)

Het is maar welk onderzoek je leest......
Klopt ja. Die onderzoeken van jou lees ik ook wel.
Ik bedoelde eigenlijk specifiek de aan roken gerelateerde vormen van kanker, zoals longkanker, maag/darmkanker, etc.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

marsm104 schreef:Ik heb zelf nooit een sigaret aangeraakt! Sorry dat ik zo braaf ben....

Maar als compensatie... m'n auto rookt wel :D
Die van ons zuipt ook. Toch mag ik zelf ook graag een borrel drinken...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Unionist schreef:
marsm104 schreef:Ik heb zelf nooit een sigaret aangeraakt! Sorry dat ik zo braaf ben....

Maar als compensatie... m'n auto rookt wel :D
Die van ons zuipt ook. Toch mag ik zelf ook graag een borrel drinken...
de schokdempers zijn toch wel goed hoop ik ?
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Toch mag ik zelf ook graag een borrel drinken...
Pijploos drankorgel............... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Na de jodenster nu ook een rokersbutton. Bij de Belgen.

-------------------------

Verplichte button voor rokers

ANP

BRUSSEL - Scholieren die roken moeten op een school in het Belgische Oostende een button dragen met daarop twee teerzwarte longen.

,,Zo mogen mijn longen eruit zien'', staan ook nog op de button.

Het Vesaliusinstituut, dat technisch en verpleegonderwijs geeft, wil zo de rokers ontmoedigen. De actie is bedoeld als overgang naar een algemeen rookverbod op Vlaamse scholen in september. Maar zelfs de Belgische antirookorganisatie Rodin-stichting vindt de button wel erg stigmatiserend: het lijkt op de jodenster van de nazi's. ,,Misschien gaan leerlingen het juist wel cool vinden of ontstaat een heksenjacht'', vreest Wim Oscé van de Rodinstichting.
Plaats reactie