Regeltjes?

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Gemodereerd

Ik heb een paar postings verwijderd. Grappen waarbij de Heilige Schrift gebruikt wordt, worden hier niet getolereerd.

Uw Moderator
MBE

Bericht door MBE »

memento schreef:Gemodereerd

Ik heb een paar postings verwijderd. Grappen waarbij de Heilige Schrift gebruikt wordt, worden hier niet getolereerd.

Uw Moderator
Als je die posting van mij bedoeld, die was niet als grap bedoeld maar om te laten zien dat iedereen de Schrift kan lezen en invullen zoals hij wil. Er zullen er zijn die de namen Ds. M. en Refoforum net andersom invullen.

Maar als jullie dan zo consequent zijn, zet je grieven tegen het schrijven van Ds. M. niet hiet neer maar schrijf hem een brief en vraag om een eerlijk antwoord.
Het OSW forum is gestopt om een bepaalde reden en volgens mij komt die reden hier ook al om de hoek kijken.
Maar het is jullie verantwoording hoor wat er hier gebeurt.
Petrus

Bericht door Petrus »

[/quote]Iedereen die in lijn met de (Nadere) Reformatie staat is een gelovige.[/quote]

Mag ik het wat nader preciseren?

(ik spreek nu even voor mijzelf zoals dat behoort) Ik probeer te staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie, maar ga herhaaldelijk op m'n gezicht.

Maar ik mag weten dat ik bij de HEERE mijn fouten en zonden aan Zijn voeten mag neerleggen, om vervolgens met kracht te proberen in Zijn voetsporen te staan. Maar zónder Zijn kracht ben ik nérgens, nu niet en nooit niet.

Petrus.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Petrus schreef:
Iedereen die in lijn met de (Nadere) Reformatie staat is een gelovige.
Mag ik het wat nader preciseren?

(ik spreek nu even voor mijzelf zoals dat behoort) Ik probeer te staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie, maar ga herhaaldelijk op m'n gezicht.

Maar ik mag weten dat ik bij de HEERE mijn fouten en zonden aan Zijn voeten mag neerleggen, om vervolgens met kracht te proberen in Zijn voetsporen te staan. Maar zónder Zijn kracht ben ik nérgens, nu niet en nooit niet.

Petrus.
Dat is een goede definitie. Het gevaarlijke van een uitspraak zoals jij die quote is dat het moeilijk te onderscheiden is wat de nadere reformatie is en wat gevolgen zijn van de nadere reformatie. Ik vind de nadere reformatie goed, ik vind sommige gevolgen ronduit droevig en niet naar Gods Woord.
Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix, het zou een hele, teveel ruimte vergende, uitvoerige verhandeling opleveren om min of meer duidelijk te maken wat de (Nadere) Refornatie nu exact inhoudt.

Ik denk zo maar, dat eenieder daar zo zijn/haar eigen visie op heeft, zodat het een oeverloze discussie zou gaan opleveren die er alleen maar toe leidt dat harten verhardt raken door enkele standpunten die een enkeling inneemt.

In de diverse kerkbladen zie je dat terug, die verschillende visies. Het gevolg is dat de Kerk van Christus steeds verder verdeeld raakt ipv dat het wegen opent om één te worden IN Christus.

Petrus
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Marnix schreef:dienen.

Zoiets als 2x per zondag naar de kerk gaan met je mooiste kleren aan, en vervolgens je medechristenen veroordelen op basis van uiterlijkheden.
Da's een hele goeie Marnix, mensen staan zo graag klaar met hun oordelen zonder te weten waar ze het over hebben.
Er wordt naar het uiterlijk en de uiterlijkheden gekeken terwijl niet wordt gekeken naar wat sommige mensen drijft om te handelen zoáls ze handelen.
Adorote

Bericht door Adorote »

Je hebt twee soorten geloof bij veel protestanten het bijbeltekstengooiesmijterij geloof en bij veel Katholieken het regeltjesgeloof.; allebei zeer bedenkelijk.

Het gaat om een persoonlijke relatie met God door Zijn Zoon onze Heilige Verlosser Jezus Christus, en staan in de Heilige Traditie van af de Apostelen en kerkvaders af zo ook de Heilige Schrift Gods eigen Heilig Woord;de Heilige Sacramenten .

Regels moeten er zijn er maar goed ook; maar de regels en met bijbel teksten smijten komen wij niet in de Hemel , wel met Levend en Doorleeft Geloof.
Laatst gewijzigd door Adorote op 14 okt 2006, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef:dienen.

Zoiets als 2x per zondag naar de kerk gaan met je mooiste kleren aan, en vervolgens je medechristenen veroordelen op basis van uiterlijkheden.
Jajaja, je mooiste kleren verhullen dan wel een smerig en vuil mens.............
Plaats reactie