leven naar de werken van het vlees of leven naar de Geest

Dathenum

Bericht door Dathenum »

Christiaan schreef:Ik denk als men van een ieder weet van welk kerk hij/zij is ook
iets oplost.
Op puritanboard (engelstalig reformatorisch forum, http://www.puritanboard.com/forum) is het een ieder verplicht dit in de signature op te nemen. Ik vind dit nog niet zo'n gek idee.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Dathenum schreef:Op puritanboard (engelstalig reformatorisch forum, http://www.puritanboard.com/forum) is het een ieder verplicht dit in de signature op te nemen. Ik vind dit nog niet zo'n gek idee.
Kom kom, het gaat toch om mensen, niet om etiketjes?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Hendrikus schreef:
Dathenum schreef:Op puritanboard (engelstalig reformatorisch forum, http://www.puritanboard.com/forum) is het een ieder verplicht dit in de signature op te nemen. Ik vind dit nog niet zo'n gek idee.
Kom kom, het gaat toch om mensen, niet om etiketjes?
Dat is inderdaad zo, maar het helpt wel om de achtergrond van iemands reaktie te begrijpen (zoals Christiaan ook aangaf). Daarnaast ben ik ook reuze nieuwschierig :mrgreen:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Christiaan schreef:Ik denk als men van een ieder weet van welk kerk hij/zij is ook
iets oplost.
wat zou dat oplossen?
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Miscanthus schreef:
Christiaan schreef:Ik denk als men van een ieder weet van welk kerk hij/zij is ook
iets oplost.
wat zou dat oplossen?
Die hieronder.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

Ik denk als men van een ieder weet van welk kerk hij/zij is ook
iets oplost.
Evangelist van de Schreur noemde dit op HeartCry: etikettenguillotine
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Christiaan schreef:
Miscanthus schreef:
Christiaan schreef:Ik denk als men van een ieder weet van welk kerk hij/zij is ook
iets oplost.
wat zou dat oplossen?
Die hieronder.
kun je even quoten want ik snap niet welk probleem je nu oplost met het vermelden van de kerkelijke kleur.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Miscanthus schreef:
Christiaan schreef:
Miscanthus schreef:
Christiaan schreef:Ik denk als men van een ieder weet van welk kerk hij/zij is ook
iets oplost.
wat zou dat oplossen?
Die hieronder.
kun je even quoten want ik snap niet welk probleem je nu oplost met het vermelden van de kerkelijke kleur.
Zoals ik al zei, door meer van iemand te weten begrijp je hem vaak ook beter, dat is mijn ervaring.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Misschien kunnen we dan de vermelding erbij eisen, hoe iemand in zijn of haar kerkverband staat; variërend van extreem-links, via midden tot extreem-rechts.
Dan begrijpen we elkaar nog beter. Bovendien kan je dan de berichten filteren op jouw welgevallige posters.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Tiberius schreef:Misschien kunnen we dan de vermelding erbij eisen, hoe iemand in zijn of haar kerkverband staat; variërend van extreem-links, via midden tot extreem-rechts.
Dan begrijpen we elkaar nog beter. Bovendien kan je dan de berichten filteren op jouw welgevallige posters.
Nee, Tiberius dat is niet de bedoeling. Maar de volstrekte anonimiteit die sommige hier hebben, zou wel verandering kunnen brengen. Nieuwelingen wordt gevraag zich voor te stellen, maar de zittende club blijft onbekend of redelijk onbekend.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Well, aan de spraak is de theologische ligging vaak snel te herkennen.

Maar voor degenen die het weten wil (voor zover nog niet bekend). Ik ben lid van de GG. Of ik rechts, links of midden ben weet ik niet. Op uiterlijke punten (kleding, muziek, bijbelvertaling, politiek, etc) ben ik iig wat ruimdenkender dan de meeste uit mijn kerkgenootschap. Wat betreft de prediking sta ik een bevindelijke prediking voor, met Christus als middelpunt. Wat betreft dogmatiek, heb ik supra-neigingen. Wat betreft praktische dogmatiek erken ik (toe)standen in het genadeleven.

Kortom, ik geloof niet dat ik echt in een hokje pas. En velen met mij denk ik...
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

memento schreef:Well, aan de spraak is de theologische ligging vaak snel te herkennen.

Maar voor degenen die het weten wil (voor zover nog niet bekend). Ik ben lid van de GG. Of ik rechts, links of midden ben weet ik niet. Op uiterlijke punten (kleding, muziek, bijbelvertaling, politiek, etc) ben ik iig wat ruimdenkender dan de meeste uit mijn kerkgenootschap. Wat betreft de prediking sta ik een bevindelijke prediking voor, met Christus als middelpunt. Wat betreft dogmatiek, heb ik supra-neigingen. Wat betreft praktische dogmatiek erken ik (toe)standen in het genadeleven.

Kortom, ik geloof niet dat ik echt in een hokje pas. En velen met mij denk ik...
Daar hebben we denkt ik de stier bij de horens, je kunt mensen niet in een hokje zetten. En juist omdat te voorkomen is naar mijner bescheiden mening het middel dat de persoon zelf iets vertelt.
Uitwelk kerkgenootschap hij komt enzovoorts.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

memento schreef:Well, aan de spraak is de theologische ligging vaak snel te herkennen.

Maar voor degenen die het weten wil (voor zover nog niet bekend). Ik ben lid van de GG. Of ik rechts, links of midden ben weet ik niet. Op uiterlijke punten (kleding, muziek, bijbelvertaling, politiek, etc) ben ik iig wat ruimdenkender dan de meeste uit mijn kerkgenootschap. Wat betreft de prediking sta ik een bevindelijke prediking voor, met Christus als middelpunt. Wat betreft dogmatiek, heb ik supra-neigingen. Wat betreft praktische dogmatiek erken ik (toe)standen in het genadeleven.

Kortom, ik geloof niet dat ik echt in een hokje pas. En velen met mij denk ik...
Als je een bonder was, zou men je een vagebonder kunnen noemen :wink:

Ofwel: geen etiketjes, jongens!
Plaats reactie