Homo's: liefhebbend veroordelen?

Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

ventweg schreef:Mijns inziens is het niet nodig om tegen jezelf als schepsel van God te strijden. God heeft mij gemaakt als homo anders was ik hier niet geweest. Ik wil Zijn schepping niet vernederen of niet accepteren. Daarom pleit ik ervoor dat homo's zichzelf accepteren zoals ze zijn en mogen zijn voor God.
Met alle respect, er is in dit topic al veel geschreven en aangehaald, maar wat betreft het accepteren van de persoon : dat is geen discussie.
De zondige uitleving ervan wel.
Dit schrijf ik niet lichtvaardig het kan bij mensen met deze gevoelens inderdaad veel strijd op leveren !!!

En wat het niet accepteren van God's schepping betreft : Dan zouden we niets hoeven te doen en alleen te blijven zoals we zijn !! dit is duidelijk niet de bedoeling soms legt de Heere ons een kruis op waar we ons hele leven tegen hebben te strijden.
Dat kan zowel uitwendig als inwendig,zowel lichamelijk als psychisch. Zie ook de doorn in het vlees van Paulus.
limosa

Bericht door limosa »

ventweg schreef:Mijns inziens is het niet nodig om tegen jezelf als schepsel van God te strijden. God heeft mij gemaakt als homo anders was ik hier niet geweest. Ik wil Zijn schepping niet vernederen of niet accepteren. Daarom pleit ik ervoor dat homo's zichzelf accepteren zoals ze zijn en mogen zijn voor God.
Mmm "Zijn schepping vernederen" hebben we in Genesis 3 al gedaan. En we voegen daar dagelijks nog zonden aan toe. Als je met jezelf accepteren bedoeld dat je niet meer tegen de zonden zou hoeven te strijden ben ik het niet met je eens. Op dat punt verschillen homo's niet van hetero's.
ventweg

Bericht door ventweg »

Ik bedoel niet dat je niet tegen je zonden moet strijden. Dat moet wel degelijk. Maar je bent als homo niet per definitie zondiger dan andere personen. En helaas worden homo's vaak genoeg nog wel zo gezien.

Verder vind ik het geen zonde als je het ook uitleeft. Het grootste gebod is de liefde. Dit is net zo goed liefde,dat kun je niet zomaar afdoen als een zonde.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ventweg,
Je leest niet de bijbel om daaruit tot een mening te komen, maar je rukt iets uit zijn verband (naastenliefde) en je schuift verder alle teksten die over het praktiseren van sodomie weg. Op die manier kun je niet met de bijbel omgaan. Of je neemt hem van kaft tot kaf, of neem er geheel afstand van. Een middenweg bestaat er niet.

Verder vind ik het altijd heel erg als op christelijke forums deze zonde (die de Here een gruwel is) zo gepropageerd word. Ik heb daar zeer grote moeite mee, en ik zal dit aan de moderators melden. Verder ben ik geen haar beter dan wie dan ook. Maar ook om mensen die hiermee te strijden hebben te ontzien lijkt het me beter dat deze discussie alleen op basis van de bijbel gevoerd word, en dat we geen zand bij mensen in de ogen gooien en toeroepen "vrede, vrede en geen gevaar".
limosa

Bericht door limosa »

ventweg schreef:Ik bedoel niet dat je niet tegen je zonden moet strijden. Dat moet wel degelijk. Maar je bent als homo niet per definitie zondiger dan andere personen. En helaas worden homo's vaak genoeg nog wel zo gezien.

Verder vind ik het geen zonde als je het ook uitleeft. Het grootste gebod is de liefde. Dit is net zo goed liefde,dat kun je niet zomaar afdoen als een zonde.
Als je het geen zonde vind als je het ook uitleeft houdt het op natuurlijk. Ik snap dan echter niet dat je begint met de opmerking dat je niet bedoeld dat je tegen je zonden behoeft te strijden. Niet consequent.

Ik vind overigens dat er begrip moet zijn voor het geweldige spanningsveld waar homo's in leven maar van dat spanningsveld merk ik bij jou niks. En dat bevorderd een goed gesprek hierover niet.
ventweg

Bericht door ventweg »

- - - knip - - -


[edit]
tekst geknipt omdat die ingaat tegen de Bijbel zoals we in de breedte van de gereformeerde gezindte interpreteren
limosa

Bericht door limosa »

ventweg schreef:. . .

Het alternatief is dat we gaan voor een aanvaarding van de homoseksuele geaardheid en praktijk. Dit ingekaderd binnen de Bijbelse norm van een relatie in liefde en trouw.
Er is wel heel veel tekst nodig om recht te praten wat krom is, deze conclusie kun jij trekken maar dan plaats je je buiten de lijn van de reformatie. Ik weet niet of je beseft op wat voor forum je hebt geregistreerd maar reken niet op veel begrip als je de homosexuele praxis wilt verdedigen. Lees de Forumregels nog eens zou ik zeggen en trek je conclusie.
limosa

Bericht door limosa »

slotje . . .
Gesloten