Kleine vreugden

merel

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Eloesje schreef: 02 sep 2026, 10:01
merel schreef: 02 sep 2026, 08:55 Na ruim 9 weken vind ik het wel welletjes.
Bij wat jij beschrijft snap ik je helemaal. Voor ons was de vakantie juist een periode met veel rust. Wel logeerpartijen maar niet iedere week. En verder als gezin lekker buiten leven, op pad met een setje stoelen, een kookstel en wat eten. Er werd ook gewoon gewerkt door 5 van de 6 van ons gezin dus dan houd je ook wel ritme. Maar tussendoor weinig verplichtingen waardoor er veel tijd voor ontspanning was.

Mijn vreugde voor vandaag: opstarten met een lange wandeling bij opkomende zon samen met mijn man, bakkie koffie erna en toen iedereen naar school was heerlijk een tijdje bij onze paarden in de wei gezeten. Dus die ontspanning voor vandaag is ondanks het schoolritme toch goed gelukt. Nu aan de slag in huis. Ook dat levert vreugde op, ik kan er echt blij van worden als het schoon is.
Bij ons werd er door 3 van de 6 personen gewerkt, 1 kind was behoorlijk ziek en moest een maand herstellen en verveelde zich stierlijk en 2 te jong om te werken. Logeerpartijen waren inderdaad wekelijks, meerdere keren per week mensen die mee-aten en vrijwel dagelijks vrienden en vriendinnen over de vloer. Het gebeurde zelfs regelmatig dat vriendjes op zaterdagmorgen om 7.30 uur binnenstapten en bij ons kwamen ontbijten (man bakt elke zaterdagmorgen Brusselse wafels). Op zich prima en gezellig, maar nu vind ik het een grote vreugde dat we overgaan tot de orde van de dag met (iets meer) rust en regelmaat.

Dat klinkt inderdaad als ontspannen opstaan! Ik zat vanmorgen om 7.00 uur op de fiets naar mijn werk. Gelukkig was het windstil, want 18 km fietsen blijft een afstand :sweat
Plaats reactie