Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Posthoorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Arja schreef: 24 aug 2026, 15:42 Neee, ik heb geen e-reader. En ik wil papier voelen.
Het is bij Den Hertog. Ik voel me een zeur als ik commentaar heb op een paar losse bladzijdes (5).
Maar tis gewoon niet fijn lezen... moet heel voorzichtig doen
Natuurlijk ben je dan geen zeur. Een boek moet goed in elkaar zitten, klaar. Je geld is ook goed.
parsifal

Bericht door parsifal »

Millennium van Tom Holland,
Empire of AI van Karen Hao
De boodschap van Openbaring uit Bible Speaks Today serie geschreven door Michael Wilcock
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
RIS

Bericht door RIS »

Het huis van mijn moeder van Shari Franke.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Echo's van het goede nieuws - Van Kooten
Fides Quaerens Intellectum
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

Anselmus schreef: 26 aug 2026, 18:23 Echo's van het goede nieuws - Van Kooten
Goed boek?
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

RIS schreef: 26 aug 2026, 15:29 Het huis van mijn moeder van Shari Franke.
Wat vind je ervan. Ik zag haar verhaal via vervolg video's op Youtube.
Vredelijk. Hoe kun je dan opnieuw leren leven?
RIS

Bericht door RIS »

Arja schreef:
RIS schreef: 26 aug 2026, 15:29 Het huis van mijn moeder van Shari Franke.
Wat vind je ervan. Ik zag haar verhaal via vervolg video's op Youtube.
Vredelijk. Hoe kun je dan opnieuw leren leven?
Wat mij tijdens het lezen steeds meer bezighoudt, is dat Shari dit boek naar mijn idee schrijft terwijl ze er nog midden in zit. Ze is zo gebrainwasht en het geloof is op een negatieve en onderdrukkende manier gebruikt. Ik vind het heel knap dat ze haar geloof toch ondanks alles weet vast te houden. Het is niet alleen een vertelling over wat haar is aangedaan, maar ook over hoe zij probeert te begrijpen wat er is gebeurd en hoe ze daarmee verder moet leven.
Verder vind ik het afschuwelijk dat alles gefilmd is. Er was geen privacy, alles stond in het teken van content en het perfecte plaatje.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Arja schreef: 27 aug 2026, 13:37
Goed boek?
Ik ben nog niet zo ver om daar al een goede mening over te hebben. Het begin vind ik positief.

De these dat het evangelie van Johannes vroeger te dateren is, krijgt sinds jaren meer steun en de onderbouwing lijkt in dit boek gedegen. De vele plaatsen en gebeurtenissen zijn fascineren tegenover elkaar gezet in de context van tijd en geopolitieke ontwikkelingen. Dat maakt het evangelie echt spannend! Wie is Jezus?

Ik weet nog niet wat ik van het geheel vind en ik heb nog niet helder waar mijn eventuele vragen/scepsis zitten. Het boek fascineert in ieder geval wel en is leerzaam.
Fides Quaerens Intellectum
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

Anselmus schreef: 27 aug 2026, 15:39
Arja schreef: 27 aug 2026, 13:37
Goed boek?
Ik ben nog niet zo ver om daar al een goede mening over te hebben. Het begin vind ik positief.

De these dat het evangelie van Johannes vroeger te dateren is, krijgt sinds jaren meer steun en de onderbouwing lijkt in dit boek gedegen. De vele plaatsen en gebeurtenissen zijn fascineren tegenover elkaar gezet in de context van tijd en geopolitieke ontwikkelingen. Dat maakt het evangelie echt spannend! Wie is Jezus?

Ik weet nog niet wat ik van het geheel vind en ik heb nog niet helder waar mijn eventuele vragen/scepsis zitten. Het boek fascineert in ieder geval wel en is leerzaam.
Snap ik helemaal (je fascinatie). Hou me op de hoogte. Ik zou het boek zelf ook best willen lezen, vooralom te zien of de Grieks-Romeinse context bij Van Kooten echt zoveel nadruk krijgt en of Joodse wereld van Jezus dan naar de achtergrond schuift... of dat dat meevalt. Veel leesplezier!
RIS

Bericht door RIS »

Het portret van Dorian Gray van Oscar Wilde. Iemand raadde me het boek aan en vond dat ik het moest lezen. Ik ben benieuwd!
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

RIS schreef: 28 aug 2026, 11:14 Het portret van Dorian Gray van Oscar Wilde. Iemand raadde me het boek aan en vond dat ik het moest lezen. Ik ben benieuwd!
Dat is wat mij betreft een verplichte klassieker :)
parsifal

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 31 aug 2026, 11:10
RIS schreef: 28 aug 2026, 11:14 Het portret van Dorian Gray van Oscar Wilde. Iemand raadde me het boek aan en vond dat ik het moest lezen. Ik ben benieuwd!
Het was een van die boeken die ik gelezen heb voor mijn Engelse lijst terwijl mijn Engels eigenlijk nog niet goed genoeg was. Ik heb er weinig van genoten (al deed ik dat weer wel van Watership Down en Pride and Prejudice), misschien toch maar weer eens oppakken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

parsifal schreef: 31 aug 2026, 11:22
Het was een van die boeken die ik gelezen heb voor mijn Engelse lijst terwijl mijn Engels eigenlijk nog niet goed genoeg was. Ik heb er weinig van genoten (al deed ik dat weer wel van Watership Down en Pride and Prejudice), misschien toch maar weer eens oppakken.
Grappig, dat was bij mij precies hetzelfde met Dorian Gray. Bij herlezing jaren later was het of ik het voor het eerst las, en toen kon ik het pas echt op waarde schatten. Dat gold overigens ook voor bijvoorbeeld Tolstoy's War and Peace, en Austen's Mansfield Park.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Aantekeningen over Leviticus - C.H. Mackintosh
Daniel - ds. J. Westerink
Kernteksten bij Ezechiël - ds. J. C. Schuurman
Eén met Christus - J. Calvijn
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
RIS

Bericht door RIS »

parsifal schreef:
Pride and Prejudice heb ik ook in de kast staan, moet ik ook nog lezen. Tot nu toe bevalt Dorian Gray me wel, al vind ik het soms wat langdradig.
Plaats reactie