Ik vind van wel.Zeeuw schreef: ↑11 aug 2026, 11:37En, kan dat?huisman schreef: ↑10 aug 2026, 18:01De discussie begon met de vraag of je naar het Rubenshuis kunt gaan……daarna ontstond via bloot op schilderijen van Rubens deze discussie.merel schreef: ↑10 aug 2026, 17:42 Mooie post Arja
Ik vind dat je erg emotioneel reageert op dit onderwerp. De discussie begon met (geen flauw idee meer wie dit poste) een paar berichten over bedekkend zwemmen en dat dat toch wel een voordeel was van de islam en een bericht dat de islam zedelijkheid toch beter begreep. Daar heb ik onderbouwd tegen geageerd. Wim viel mij hierin bij. Volgens mij zijn nergens vuile dingen gepost, maar over en weer argumenten gedeeld.Groepscirkel schreef: ↑10 aug 2026, 07:46 Ik vind het vervelend hoe je een frame creëert. 7 augustus 2026 om 20.29 verwees je expliciet naar mij, nu mogelijk impliciet. Je schuift o.a. mij vuile dingen toe (19.12 en 20.29) en vult framend in wat ik niet heb gezegd, niet heb bedoeld en niet vind. Ik laat het hierbij en voor jouw rekening.
Vakantie
Re: Vakantie
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ook.huisman schreef: ↑11 aug 2026, 13:46Ik vind van wel.Zeeuw schreef: ↑11 aug 2026, 11:37En, kan dat?huisman schreef: ↑10 aug 2026, 18:01De discussie begon met de vraag of je naar het Rubenshuis kunt gaan……daarna ontstond via bloot op schilderijen van Rubens deze discussie.merel schreef: ↑10 aug 2026, 17:42 Mooie post Arja
Ik vind dat je erg emotioneel reageert op dit onderwerp. De discussie begon met (geen flauw idee meer wie dit poste) een paar berichten over bedekkend zwemmen en dat dat toch wel een voordeel was van de islam en een bericht dat de islam zedelijkheid toch beter begreep. Daar heb ik onderbouwd tegen geageerd. Wim viel mij hierin bij. Volgens mij zijn nergens vuile dingen gepost, maar over en weer argumenten gedeeld.
Het is een prachtig lied uit de Bijbel ja. Het wordt zelfs “het Heilige der Heiligen” van de Geschriften genoemd. Dat betekent niet dat ze de lichamelijke en erotische taal niet zagen. Maar dat ze in die taal over liefde tussen man en vrouw het beeld zagen... van de liefde tussen God en Israël.
Dus binnen de Joodse leestraditie hoorde men in:
“De stem van mijn geliefde! Zie, daar komt hij, springend over de bergen…” niet alleen: daar komt een verliefde jongen aan. Er klonk ook iets anders mee van: daar komt de Verlosser / daar breekt de verlossing door. En wanneer je daarnaast Zacharia 9:9 ... “Zie, uw Koning komt”, Maleachi 3:1... “Zie, Hij komt” en Jesaja 52:7 ... over de bergen komt de brenger van het goede nieuws legt, wordt die samenhang heel mooi.
Ik zou Hooglied liever geen “een erotisch lofgedicht” noemen.
Dat laatste maakt het boek te smal."
Zie: https://bijbelsevrouw.blogspot.com/2023 ... n-een.html
- Maanenschijn
Ben je je toevallig in Gent geweest?Arja schreef:Leuk over die kaars, dat wist ik niet.
Maar bedankt voor de tips over Zeeuws Vlaanderen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dit slaat toch op mijn vragen over Zeeuws Vlaanderen? Dat we op vakantie zouden gaan?Maanenschijn schreef: ↑18 aug 2026, 19:26Ben je je toevallig in Gent geweest?Arja schreef:Leuk over die kaars, dat wist ik niet.
Zo ja... die vakantie ging niet door, vanwege ziekte en overlijden van mijn schoonmoeder.
Van harte gecondoleerd.Arja schreef: ↑19 aug 2026, 00:25Dit slaat toch op mijn vragen over Zeeuws Vlaanderen? Dat we op vakantie zouden gaan?Maanenschijn schreef: ↑18 aug 2026, 19:26Ben je je toevallig in Gent geweest?Arja schreef:Leuk over die kaars, dat wist ik niet.
Zo ja... die vakantie ging niet door, vanwege ziekte en overlijden van mijn schoonmoeder.
- Maanenschijn
Ja, dat slaat daar inderdaad op. Ik begreep dat er bezoekers in Gent waren geweest die via RF geattendeerd waren op het bestaan van de evangelisatiepost. Vandaar een beetje mijn nieuwsgierigheid.Arja schreef:Dit slaat toch op mijn vragen over Zeeuws Vlaanderen? Dat we op vakantie zouden gaan?Maanenschijn schreef: ↑18 aug 2026, 19:26Ben je je toevallig in Gent geweest?Arja schreef:Leuk over die kaars, dat wist ik niet.
Ik lees van verdrietige omstandigheden. Veel sterkte!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat is mooi. Ik denk dat het bewonderen van schilderkunst geen probleem is.