Verwachte boeken theologie

huisman

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Najaarscatalogus 2026 De Banier en Brevier.

https://www.debanier.nl/storage/188964% ... nitief.pdf

Twee boeken voor op mijn lijstje.
1. William Guthrie - Nader tot God (dl 17 Puriteinse klassieken)
2. Beeke/ Smalley- Hoofdpunten van de gereformeerde geloofsleer. ( Aanbevolen door ds. W. Pieters)

Dienen in Christus kerk met een selectie van werk van prof.dr. W van ‘t Spijker en het boekje van ds. j. de Bruin zal ook wel in huize huisman belanden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Mooi dat de serie van hervormde predikanten wordt uitgebreid met een CGK-er. Ik heb de serie. Denk dat ik die van mijn CGK vrouw wel mag uitbreiden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef: 23 jul 2026, 18:48 Najaarscatalogus 2026 De Banier en Brevier.

https://www.debanier.nl/storage/188964% ... nitief.pdf

Twee boeken voor op mijn lijstje.
1. William Guthrie - Nader tot God (dl 17 Puriteinse klassieken)
2. Beeke/ Smalley- Hoofdpunten van de gereformeerde geloofsleer. ( Aanbevolen door ds. W. Pieters)
Hoe bestaat het voor mij ook. :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
wfloor

Bericht door wfloor »

Ook Den Hertog heeft de najaarscatalogus gepubliceerd. Komt weer genoeg moois aan. https://data.hertog.nl/publicaties/Najaar2026/

Wie weet hoe het zit met de serie "gereformeerde klassieken"? In deze catalogus staat dat deel 2 uitkomt, getiteld: "De weg des levens". Eerder is gepubliceerd dat "Sions vuistslagen" als deel 2 zal uitkomen. Wordt dat dan nu deel 3?
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

De Banier is de laatste jaren goed bezig op de boekenmarkt. Mooi dat het werk van Beeke en Smalley vertaald wordt. De najaarscatalogus van Den Hertog steekt er voor mij wat schril bij af.
Plaats reactie