Vakantie

Orchidee

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Wij zijn al zeker 10 jaar niet meer op vakantie geweest.
Wij gingen vooral juist voor de kinderen op vakantie voor hun beleving en ervaringen.
Wij zijn zelf best graag thuis en maken meestal de keuze om het huis te verduurzamen en te verbouwen en andere bestedingen waar je langer plezier van hebt dan 1 of 2 weken.
Het is of het een of het ander.
Maar goed we zijn nu wel zo'n beetje letterlijk en figuurlijk 'klaar' met alles, al blijft er altijd wat te verbeteren of te wensen over
Ik mis af en toe wel 'wat anders' en/of een andere omgeving maar mijn man niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 12:24
DDD schreef: Vandaag, 12:02 Ja. Als je althans niet zoals Kain en de SGP wilt worden, maar om wilt zien naar onze naasten.

We hebben het in Nederland zó goed, en de Spaanse samenleving is ontzettend goed hersteld van de Franco-tijd, juist ook door ons meebetalen.

En God heeft de blijmoedige gever lief.
Zeker, ik heb het heel goed. Ik zit je enkel wat op te jutten.

Maar er zijn voldoende Nederlanders die het slecht hebben, en niet zoveel kunnen met de boodschap dat de Spanjaarden het nu ook zo fijn hebben. Als je niet weet hoe je morgen de eindjes aan elkaar moet knopen, heb je een andere focus. Dan zijn Spanjaarden, Grieken en Bulgaren niet zo relevant. En de cijfers laten zien dat een steeds groter deel van de middenklasse moeite heeft om rond te komen.

Overigens vraag ik me af of het daadwerkelijk zo goed gaat in Spanje. Zowel Sanchez als vorige premiers hebben nogal last van corruptie in hun geledingen. De boevenstreken van Franco zijn ze kennelijk nog niet verleerd.
Daar ben ik het allemaal mee eens. Maar je moet dat in een wat groter perspectief zien. Ik zie in mijn werk en leven heel goed dat er ook dingen niet goed gaan in ons land. Maar over heel de wereld bezien, is het in Nederland zo slecht niet.
Gemeentelid

Bericht door Gemeentelid »

Bewaar het Pand schreef: Vandaag, 11:05 Maar @DDD, Spaanse snelwegen zijn fijne wegen dus. Hoe moet ik het voor mij zien; vergelijkbaar met de snelwegen in Frankrijk?
Ja, ze zijn echt wel goed. Maar er zijn heus wel stukken iets minder, maar over het algemeen is het prima rijden. Wat mij altijd opvalt is hoe rustig het is onderweg. Ook bij grote steden als Salamanca, Burgos, Valladolid blijft het rustig. Dan wel iets drukker maar niets wat in de buurt komt van een file. We zijn weleens van west naar Oost overgestoken, langs Madrid. Zelfs daar was er haast geen kip op de weg.

Het enige echt drukke stuk is langs de Middellandse-Zee naar beneden, via Barcelona. Dat kan echt wel wel druk zijn.
Gemeentelid

Bericht door Gemeentelid »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 12:24
DDD schreef: Vandaag, 12:02 Ja. Als je althans niet zoals Kain en de SGP wilt worden, maar om wilt zien naar onze naasten.

We hebben het in Nederland zó goed, en de Spaanse samenleving is ontzettend goed hersteld van de Franco-tijd, juist ook door ons meebetalen.

Zeker, ik heb het heel goed. Ik zit je enkel wat op te jutten.

Maar er zijn voldoende Nederlanders die het slecht hebben, en niet zoveel kunnen met de boodschap dat de Spanjaarden het nu ook zo fijn hebben. Als je niet weet hoe je morgen de eindjes aan elkaar moet knopen, heb je een andere focus. Dan zijn Spanjaarden, Grieken en Bulgaren niet zo relevant. En de cijfers laten zien dat een steeds groter deel van de middenklasse moeite heeft om rond te komen.

Overigens vraag ik me af of het daadwerkelijk zo goed gaat in Spanje. Zowel Sanchez als vorige premiers hebben nogal last van corruptie in hun geledingen. De boevenstreken van Franco zijn ze kennelijk nog niet verleerd.
Ik vind het erg lastig in te schatten hoe Spanjaarden hier naar kijken. Over politiek wordt niet gepraat, behalve dat het allemaal een zooitje is.
Wel heeft bij de laatste verkiezingen in Andalusie de partij van Sanchez flink verloren geloof ik. En daar worden volgens mij nu programma's voor islam en Arabieren stopgezet.

Wat opvalt is dat er een behoorlijk progressieve cultuur is mbt LHBTI, gender, Gaza enz. In de dagelijks contact niet direct last van, maar op tv en scholen enz zie je veel voorbij komen. Vorig jaar bijvoorbeeld waren de hoogste klassen een dag vrij omdat ze gingen demonstreren tegen Israël. Ivm demonstratierecht mogen ze dan vrij.
MGG

Bericht door MGG »

Ziet dat laatste ook op belasting betalen? Het geven is via wetgeving gedwongen en gaat zelden uit liefde. De overheid zou wel een rekening kunnen open waar mensen zoals jij een extra vrijwillige bijdrage kunnen storten.
Bewaar het Pand

Bericht door Bewaar het Pand »

MGG schreef: Vandaag, 17:49

Ziet dat laatste ook op belasting betalen? Het geven is via wetgeving gedwongen en gaat zelden uit liefde. De overheid zou wel een rekening kunnen open waar mensen zoals jij een extra vrijwillige bijdrage kunnen storten.
We hebben wel de keizer te geven wat des keizers is. Echter kun je wel je zorgen hebben bij de bestemming van dat geld. Maar dat is al gauw zo bij een seculiere overheid.
DDD

Bericht door DDD »

Ja. Ik geloof niet dat iemand die tot God bekeerd is zijn belasting niet met liefde zou betalen. Ik kan mij daar althans niets bij voorstellen.

Dat er hier en daar ook geld wordt uitgegeven aan onderwerpen die op gespannen voet staan met Gods geboden, zal waar zijn. Maar het overgrote deel wordt besteed aan het in stand houden van een goede samenleving, nog los van het feit dat wij niet direct verantwoordelijk zijn voor wat de uitkomsten zijn van het democratisch proces.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Vandaag, 18:07

Ja. Ik geloof niet dat iemand die tot God bekeerd is zijn belasting niet met liefde zou betalen. Ik kan mij daar althans niets bij voorstellen.

Dat er hier en daar ook geld wordt uitgegeven aan onderwerpen die op gespannen voet staan met Gods geboden, zal waar zijn. Maar het overgrote deel wordt besteed aan het in stand houden van een goede samenleving, nog los van het feit dat wij niet direct verantwoordelijk zijn voor wat de uitkomsten zijn van het democratisch proces.
Ik betaal met vreugde belasting alhoewel ik wel eens hoop dat onze burgerlijke gemeente wat minder te besteden had. Ze blijven prima wegen afsluiten voor onderhoud. Dat mag een tandje minder en dat komt de doorstroming ten goede,
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Vandaag, 18:07

Ik hoor mensen vooral blij zijn als zij bij de aangifte inkomstenbelasting geld terug krijgen. Maar mogelijk is een enkeling 12 of 13 keer per jaar bij als er loonheffing is ingehouden. Ik hoor weinig mensen zeggen yess ik mag bijbetalen.

Ik heb geen moeite met belasting betalen, maar ik krijg liever terug dan dat ik bij betaal. Zegt dit wat over mijn godsvrucht?

De beste tip om meer belasting te betalen is geen aftrekposten opgeven. Ik neem aan dat jij dit niet doet?
DDD

Bericht door DDD »

Ik geef mijn giften wel op. Maar in mijn geval is het wel wat uitzonderlijk, omdat ik een groot deel van mijn werk vrijwillig doe, betaal ik weinig of geen belasting.

Maar ik zou graag meer belasting betalen hoor;-)
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 48 minuten geleden Ik geef mijn giften wel op. Maar in mijn geval is het wel wat uitzonderlijk, omdat ik een groot deel van mijn werk vrijwillig doe, betaal ik weinig of geen belasting.

Maar ik zou graag meer belasting betalen hoor;-)
Geeft je giften dan niet op :haha. Als je geen belasting betaalt, dan js het nutteloos rn als je wel wat betaald en je wil meer betalen dan is het ronduit dom.
Plaats reactie