Oorlog in Oekraine

Jeremiah

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Jeremiah »

https://nos.nl/artikel/2622496-rapport- ... sche-wijze

Hier gaat je bloed toch van koken. Naast alle andere ellende die Poetin heeft veroorzaakt.
refo

Bericht door refo »

Er wonen daar voornamelijk Russen.
mvdb

Bericht door mvdb »

refo schreef: 10 jul 2026, 19:11 Er wonen daar voornamelijk Russen.
Je reactie vind ik echt stuitend. Ga een goed boek lezen over de handelswijze van Putin ('Poetins tsaristische droom' van Beatrice de Graaf en Niels Drost) en zorg dat je uit je pro-Poetin fuik komt.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

refo schreef:Er wonen daar voornamelijk Russen.
Nee, daar wonen vooral Oekraïners, met de Oekraïnes nationaliteit en niet de Russische nationaliteit. En net al veel Oekraïners in andere delen van het land is er wel veel verwantschap met Russen en Wit-Russen.

Daarom is voor veel gezinnen en families de oorlog meer dan een oorlog tussen twee naties maar veelal ook een oorlog die families uit elkaar drijft.

Overigens vrees ik dat je niet overtuigd wil worden, maar ik probeer het nog maar een keer :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG

Bericht door MGG »

Maanenschijn schreef: 10 jul 2026, 23:44
refo schreef:Er wonen daar voornamelijk Russen.
Nee, daar wonen vooral Oekraïners, met de Oekraïnes nationaliteit en niet de Russische nationaliteit. En net al veel Oekraïners in andere delen van het land is er wel veel verwantschap met Russen en Wit-Russen.

Daarom is voor veel gezinnen en families de oorlog meer dan een oorlog tussen twee naties maar veelal ook een oorlog die families uit elkaar drijft.

Overigens vrees ik dat je niet overtuigd wil worden, maar ik probeer het nog maar een keer :).
Vele hebben ondertussen de Russische nationaliteit. Op papier vrijwillig in de praktijk heb je geen keus.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

refo schreef: 10 jul 2026, 19:11 Er wonen daar voornamelijk Russen.
In Belgie wonen alleen maar Nederlanders en Fransen. Belgen bestaan niet. :soupir
MGG schreef:Vele hebben ondertussen de Russische nationaliteit. Op papier vrijwillig in de praktijk heb je geen keus.
Dat is onderdeel van de russificatie. Dat stamt uit de tsarentijd en wordt bij elke poging van de Russen om het eigen territorium uit te breiden toegepast: de culturele onderwerping van omliggende volken. Mede daarom is Rusland het grootste land (en imperium) ter wereld geworden.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

[/quote]In Belgie wonen alleen maar Nederlanders en Fransen. Belgen bestaan niet. :soupir [/quote]

Waar haal je deze arrogante en zeer neerbuigende opmerking over België vandaan?
Van dit soort reacties lusten zelfs de honden geen brood van.
Tegelijk zijn dir soort opmerkingen de reden waarom men in België een hekel aan Nederlanders heeft.
Ga je eerst even in het land verdiepen voordat je dit soort domme dingen zegt.

Volgens jouw gedachtegang bestaan er dus ook geen Zwitsers: dat land bestaat immers alleen uit Duitsers, Fransen en Italianen.
Oh nee: in Zwitserland bestaat wel want daar je ga je op vakantie en dus heb je ontdekt dat een land zonder eigen taal toch kan bestaan (met uitzondering van België dan).

En hoe kijk je dan aan tegen de VS? Daar wonen gezien de taal alleen Brittem (want Engelstalig) en Spanjaarden (sommige delen van de VS zijn sterk Spaanstalig)?

Excuses, maar om dit soort neerbuigende opmerkingen over mijn geliefde België kan ik, zoals je merkt, enorm kwaad worden.
Ga eens een keer op bezoek in het land en probeer het land te begrijpen.

Maar ga niet zonder enige kennis van zaken domme en zeer arrogante opmerkingen over een buurland plaatsen.
Ik ben nu echt heel boos.
huisman

Bericht door huisman »

elbert schreef: Gisteren, 18:12 In Belgie wonen alleen maar Nederlanders en Fransen. Belgen bestaan niet. :soupir
Delftenaar schreef:Waar haal je deze arrogante en zeer neerbuigende opmerking over België vandaan?
Van dit soort reacties lusten zelfs de honden geen brood van.
Tegelijk zijn dir soort opmerkingen de reden waarom men in België een hekel aan Nederlanders heeft.
Ga je eerst even in het land verdiepen voordat je dit soort domme dingen zegt.

Volgens jouw gedachtegang bestaan er dus ook geen Zwitsers: dat land bestaat immers alleen uit Duitsers, Fransen en Italianen.
Oh nee: in Zwitserland bestaat wel want daar je ga je op vakantie en dus heb je ontdekt dat een land zonder eigen taal toch kan bestaan (met uitzondering van België dan).

En hoe kijk je dan aan tegen de VS? Daar wonen gezien de taal alleen Brittem (want Engelstalig) en Spanjaarden (sommige delen van de VS zijn sterk Spaanstalig)?

Excuses, maar om dit soort neerbuigende opmerkingen over mijn geliefde België kan ik, zoals je merkt, enorm kwaad worden.
Ga eens een keer op bezoek in het land en probeer het land te begrijpen.

Maar ga niet zonder enige kennis van zaken domme en zeer arrogante opmerkingen over een buurland plaatsen.
Ik ben nu echt heel boos.
Verwijder dit bericht maar snel want je hebt de cynische toon van Elbert richting refo niet begrepen. M.a.w elbert is het met jou eens.
Laatst gewijzigd door huisman op 13 jul 2026, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

:D :D :D :D :D
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Dit kan weg
Plaats reactie