Gelezen, gedacht, gehoord...

Chrisje72
Berichten: 1687
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Chrisje72 »

'Een God die evolutie op een of andere manier zou hebben gebruikt voor zijn schepping, heeft een proces van die een vernietiging gebruikt. Dat tast het wezen van het karakter van de God van de Bijbel aan.'
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 25157
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door refo »

Nu de gezinnen kleiner worden, zijn broers en zussen zeldzamer.
-DIA-
Berichten: 34351
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

Wij willen allemaal graag eenheid, maar het middel om tot eenheid te komen, zoekt niemand.
Dat middel is wederkerige liefde.

-Martin Luther
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 25157
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door refo »

-DIA- schreef: 22 jun 2026, 20:53 Wij willen allemaal graag eenheid, maar het middel om tot eenheid te komen, zoekt niemand.
Dat middel is wederkerige liefde.

-Martin Luther
Ja, terug naar de moederkerk. Dat bedoelde hij.
-DIA-
Berichten: 34351
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

refo schreef: Gisteren, 16:59
-DIA- schreef: 22 jun 2026, 20:53 Wij willen allemaal graag eenheid, maar het middel om tot eenheid te komen, zoekt niemand.
Dat middel is wederkerige liefde.

-Martin Luther
Ja, terug naar de moederkerk. Dat bedoelde hij.
Maar dan zonder de paus. Luther heeft inderdaad nooit bedoeld om een kerk naast de kerk te stichten.
Maar u kunt niet bedoelen dat hij tot het einde de paus als hoofd van de kerk heeft aanvaart.
Waarom zoekt u altijd bewust, dat kan niet anders, zulke prikkelende (niet christelijke) tegenwerpingen?
Ik heb bewust geaccentueerd, want na zoveel jaren komt er toch wel iets openbaar. Schept u hier misschien behagen in?
Of wat beweegt u dan met dergelijke reacties?
U zult nu zeker verblijd zijn dat ik weer hap? Ik denk dat de meesten hier zulke niet-reformatorische opmerkingen toch niet waarderen?
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie