Erdee

Job

Re: Erdee

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef: 02 feb 2026, 09:44
huisman schreef: 02 feb 2026, 09:31Het blijft kwetsbaar om je door een interview te laten beoordelen door anderen. We zijn allemaal geschokt wat er openbaar kwam na een mooi interview met ‘de organist’. Ik ken de hardcore DJ niet en ga hem niet beoordelen na een interview. Noch positief noch negatief. Alleen is er één Bijbels feit. De Heere Jezus is gekomen om te zoeken en zalig te maken wat verloren was. Dan kan het voor iedereen.
Mooi gezegt, en helemaal mee eens.
Sluit ik me ook bij aan, en Philpot, jij bedankt voor de verduidelijking.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik dacht: eens kijken waar we het over hebben als het gaat om de muziek en feesten van Sefa (ik had dat zelf nooit zelf gezien of gehoord):

https://www.youtube.com/watch?v=TR7mmkZuIuk

Ik ben eerlijk gezegt niet verder gekomen als een paar minuten, want mijn maag draait hier echt bij om. Wat een duistere sfeer. Dit gaat echt niet samen met het in waarheid dienen van de Heere.

Ik ben dus alleen maar bevestigd in mijn zienswijze.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 07:39 Ik dacht: eens kijken waar we het over hebben als het gaat om de muziek en feesten van Sefa (ik had dat zelf nooit zelf gezien of gehoord):

Ik ben eerlijk gezegt niet verder gekomen als een paar minuten, want mijn maag draait hier echt bij om. Wat een duistere sfeer. Dit gaat echt niet samen met het in waarheid dienen van de Heere.

Ik begreep dat hij met die feesten is gestopt?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Jeremiah schreef: Gisteren, 07:59Ik begreep dat hij met die feesten is gestopt?
Hij was in 2025 niet op Defcon vanwege andere reden. Volgens zijn toenmalige verklaring was dat niet vanwege zijn religieus geworden zijn, en wenste hij iedereen een geweldig Defcon feestje.

Dat klinkt voor mij niet alsof hij er afstand van heeft genomen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Job

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 07:39 Ik dacht: eens kijken waar we het over hebben als het gaat om de muziek en feesten van Sefa (ik had dat zelf nooit zelf gezien of gehoord):

Ik neem aan dat de journalisten ook iets (of meer) bekeken hebben voordat ze het interview afnamen. Kun je begrip opbrengen voor hun vraagstelling nu je er zelf iets van gezien hebt?
Gerardus2

Bericht door Gerardus2 »

Denken wij vaak niet in onze eigen cultuur en gewoonten? Deze reactie: https://www.keespostma.com/post/tenenkr ... -vroomheid brengt mij ook wel weer aan het denken. De wereld waar Sefa vandaan komt staat sowieso mijlen ver van onze wereld.
R+ck

Bericht door R+ck »

Gerardus2 schreef: Gisteren, 12:33 Denken wij vaak niet in onze eigen cultuur en gewoonten? Deze reactie: https://www.keespostma.com/post/tenenkr ... -vroomheid brengt mij ook wel weer aan het denken. De wereld waar Sefa vandaan komt staat sowieso mijlen ver van onze wereld.
Zit een kern van waarheid in dit artikel idd maar ik heb moeite met deze uitspraak:

"Nee, de tenen kromden zich door de vraagstelling van de interviewers, Klaasse en De Ketterij, en door het beeld dat zij telkens weer opriepen van de boze, enge en zondige wereld waarin Sefa zich zou begeven. De wereld van beats, losbandigheid en alles wat onheilig heet te zijn. Alsof het hardstyle-universum per definitie een moreel mijnenveld is waar een gelovige slechts met grote argwaan en op veilige afstand naar mag kijken"

Mijns inziens is dat inderdaad zo, en als je dat loslaat is de sky de limit.
Dat is ook wat Bart Bolier in het artikel in het RD goed verwoorde.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

R+ck schreef: Gisteren, 12:44
Gerardus2 schreef: Gisteren, 12:33 Denken wij vaak niet in onze eigen cultuur en gewoonten? Deze reactie: https://www.keespostma.com/post/tenenkr ... -vroomheid brengt mij ook wel weer aan het denken. De wereld waar Sefa vandaan komt staat sowieso mijlen ver van onze wereld.
Zit een kern van waarheid in dit artikel idd maar ik heb moeite met deze uitspraak:

"Nee, de tenen kromden zich door de vraagstelling van de interviewers, Klaasse en De Ketterij, en door het beeld dat zij telkens weer opriepen van de boze, enge en zondige wereld waarin Sefa zich zou begeven. De wereld van beats, losbandigheid en alles wat onheilig heet te zijn. Alsof het hardstyle-universum per definitie een moreel mijnenveld is waar een gelovige slechts met grote argwaan en op veilige afstand naar mag kijken"

We zouden het ook om kunnen draaien.
Het hardstyle-univsersum is een onbetreden veld wat een gelovige zou moeten betreden met als doel het Evangelie te brengen, in plaats er op veilige afstand naar staan te kijken.

Het doet me denken aan een zomerse zaterdag meer dan twintig jaar geleden in Renesse. Wij waren op bezoek bij familie die in het centrum woonde, en stonden op het punt naar huis te gaan. Hele slierten jongelui waren op weg naar de uitgaansgelegenheden. Mijn moeder maakte er een opmerking over; mijn tante wees haar vervolgens op een een drietal heren, die op het plein met flyers en Bijbels het gesprek met die jongelui aanknoopten. Ze stonden er de gehele zomer, elke vrijdag- en zaterdagavond.

Wat ik daar van geleerd heb? Niets.
Ik had al eerder van Sefa gehoord, over de feesten en festivals waar hij draaide. Ik ben daar nooit als bezoeker geweest, maar ik heb daar evenmin gestaan om de bezoekers op een Andere weg te wijzen.
DDD

Bericht door DDD »

Volkomen eens. Dit soort bezwaren van de RD-redactie zijn mijns inziens hemeltergend inconsequent.
R+ck

Bericht door R+ck »

Edelweiss schreef: Gisteren, 14:15
R+ck schreef: Gisteren, 12:44

We zouden het ook om kunnen draaien.
Het hardstyle-univsersum is een onbetreden veld wat een gelovige zou moeten betreden met als doel het Evangelie te brengen, in plaats er op veilige afstand naar staan te kijken.

Het doet me denken aan een zomerse zaterdag meer dan twintig jaar geleden in Renesse. Wij waren op bezoek bij familie die in het centrum woonde, en stonden op het punt naar huis te gaan. Hele slierten jongelui waren op weg naar de uitgaansgelegenheden. Mijn moeder maakte er een opmerking over; mijn tante wees haar vervolgens op een een drietal heren, die op het plein met flyers en Bijbels het gesprek met die jongelui aanknoopten. Ze stonden er de gehele zomer, elke vrijdag- en zaterdagavond.

Wat ik daar van geleerd heb? Niets.
Ik had al eerder van Sefa gehoord, over de feesten en festivals waar hij draaide. Ik ben daar nooit als bezoeker geweest, maar ik heb daar evenmin gestaan om de bezoekers op een Andere weg te wijzen.
Dit is een interessante gedachtengang en ik ben het helemaal met je eens dat we mensen te makkelijk in zonden laten liggen.
Wel is het zo dat flyeren op een evenement iets heel anders is dan als artiest optreden en dus letterlijk onderdeel zijn van die (Harstyle) wereld.
Je kunt veel dingen met de beste bedoelingen doen voor een ander of om zielen te winnen, maar daarbij moet je niet onderschatten wat de machten en krachten van die wereld zijn.
De duivel is overal actief maar op zulke terreinen in het bijzonder.
Heel veel dingen hebben veel effect maar we moeten niet kijken naar de effecten maar naar wat de bron is.
En de bron van hardstyle feesten deugt niet. Net zoals de bron van sommige kerkelijke activiteiten of dingen net zo goed niet deugen overigens.
Dit is bestwel een eye opener voor mij geweest waarbij veel problemen direct duidelijk worden: Je bij alles afvragen 'uit welke bron komt dit nou ?'

Met de redenen die jij aanvoert zou je ook de occulte wereld in kunnen gaan met de beste bedoelingen, maar je komt er gegarandeerd beschadigd uit met het gevaar er ook nog in meegesleurd te worden.
God vraagt dat ook niet van ons maar vraag ons om nuchter en waakzaam te zijn.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

R+ck schreef: Gisteren, 15:01 Dit is een interessante gedachtengang en ik ben het helemaal met je eens dat we mensen te makkelijk in zonden laten liggen.
Wel is het zo dat flyeren op een evenement iets heel anders is dan als artiest optreden en dus letterlijk onderdeel zijn van die (Harstyle) wereld.
Je kunt veel dingen met de beste bedoelingen doen voor een ander of om zielen te winnen, maar daarbij moet je niet onderschatten wat de machten en krachten van die wereld zijn.
De duivel is overal actief maar op zulke terreinen in het bijzonder.
Heel veel dingen hebben veel effect maar we moeten niet kijken naar de effecten maar naar wat de bron is.
En de bron van hardstyle feesten deugt niet. Net zoals de bron van sommige kerkelijke activiteiten of dingen net zo goed niet deugen overigens.
Dit is bestwel een eye opener voor mij geweest waarbij veel problemen direct duidelijk worden: Je bij alles afvragen 'uit welke bron komt dit nou ?'

Met de redenen die jij aanvoert zou je ook de occulte wereld in kunnen gaan met de beste bedoelingen, maar je komt er gegarandeerd beschadigd uit met het gevaar er ook nog in meegesleurd te worden.
God vraagt dat ook niet van ons maar vraag ons om nuchter en waakzaam te zijn.
Ook jij draagt hier interessante gedachten aan. Ik zal daar verder nog even over nadenken en kom daar vast nog op terug (thans een beetje tijdgebrek), maar ik ben het voor nu roerend met je eens dat het gevaar absoluut op de loer ligt op dergelijke terreinen. Daarom zou ik er zeker niet voor pleiten om daar, niettegenstaande goede bedoelingen, 'zomaar' te gaan staan.
Ik denk daarom ook wel (zie mijn eerdere post als antwoord op de vraag van Job) dat er voor Sefa een belangrijke rol weggelegd kan zijn - maar dat laat ik maar liever aan de Heere over.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Misschien wat ouderwets uitgedrukt. Maar alle gelovigen zullen toch ervaren dat God de mens van al het wereldse afsnijdt, langzaam of radicaal. Het leven wordt toch vanuit de dood geboren. "Weg wereld, weg schatten".
DDD

Bericht door DDD »

Jeremiah schreef: Gisteren, 15:33 Misschien wat ouderwets uitgedrukt. Maar alle gelovigen zullen toch ervaren dat God de mens van al het wereldse afsnijdt, langzaam of radicaal. Het leven wordt toch vanuit de dood geboren. "Weg wereld, weg schatten".
Dat lijkt me niet juist. Er is ook geen bijbelse grondslag voor dit standpunt.

Gelovigen kunnen van de cultuur en de natuur nog evenveel of juist meer genieten. Ik zou zelf niet zo genieten van deze muziek, maar in zichzelf is er met deze muziek mijns inziens niets mis. Net zo goed als bij Mozarts muziek. En net zo goed als een gelovige gewoon kan genieten van de schoonheid van de zee en de bergen of van een goede maaltijd.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Jeremiah schreef: Gisteren, 15:33 Misschien wat ouderwets uitgedrukt. Maar alle gelovigen zullen toch ervaren dat God de mens van al het wereldse afsnijdt, langzaam of radicaal. Het leven wordt toch vanuit de dood geboren. "Weg wereld, weg schatten".
Het is "Roem, wereld, uw schatten". ;)
Job

Bericht door Job »

DDD schreef: Gisteren, 16:49
Dat lijkt me niet juist. Er is ook geen bijbelse grondslag voor dit standpunt.

Gelovigen kunnen van de cultuur en de natuur nog evenveel of juist meer genieten. Ik zou zelf niet zo genieten van deze muziek, maar in zichzelf is er met deze muziek mijns inziens niets mis. Net zo goed als bij Mozarts muziek. En net zo goed als een gelovige gewoon kan genieten van de schoonheid van de zee en de bergen of van een goede maaltijd.
En als er echt duivelse elementen te zien zijn, zoals ik uit het artikel opmaakte?

Zou de Heere Jezus er kunnen en willen zijn is misschien een belangrijke graadmeter, en kunnen wij er leven en sterven tot Zijn eer.
Plaats reactie