Verkiezingen oktober 2025

elbert
Contacteer:

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door elbert »

merel schreef: 27 aug 2025, 08:17 Ik niet, op welk vlak hebben partijen niet de mogelijkheid om beleid te maken?
Het zijn niet de partijen die beleid maken, maar regeringscoalities. Aangezien die momenteel uit 4 of meer partijen bestaan, zorgt dat voor instabiliteit, ruzies en het resultaat ervan is dat er helemaal geen beleid van de grond komt.
ZWP

Bericht door ZWP »

Ik zou wel eens willen zien op welke percentage van het BBP/BNP de regering invloed heeft.
De grootste posten van de overheidsuitgaven en -inkomsten liggen min of meer vast. De verandering die kan plaatsvinden op de grote uitgaven en inkomsten is waarschijnlijk maar in de orde van grootte van tienden van procenten. Alleen op de langere termijn zijn hier grote stappen te behalen. En denk ook aan de koopkrachtplaatjes per partij die eigenlijk maar weinig verschillen. Zeker als er een coalitie gevormd moet worden en de extreme randjes eraf gaan.
Terri

Bericht door Terri »

elbert schreef: Gisteren, 09:57
merel schreef: 27 aug 2025, 08:17 Ik niet, op welk vlak hebben partijen niet de mogelijkheid om beleid te maken?
Het zijn niet de partijen die beleid maken, maar regeringscoalities. Aangezien die momenteel uit 4 of meer partijen bestaan, zorgt dat voor instabiliteit, ruzies en het resultaat ervan is dat er helemaal geen beleid van de grond komt.
Dit begreep ik bij het aantreden van dit nieuwe kabinet al. Ze hebben met zoveel bevoegdheden van allerlei instanties te maken. En vergeet Brussel niet.
De versplintering is te groot.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

"Een 17-jarig meisje komt wreed om het leven, en politici beginnen over de gruwel van de femicide door blanke mannen."

https://www.wyniasweek.nl/op-weg-naar-d ... -verkocht/
Plaats reactie