Terri schreef: ↑17 jun 2025, 14:25
Lilian1975 schreef: ↑17 jun 2025, 13:43
Edelweiss schreef: ↑17 jun 2025, 11:56
Terri schreef: ↑13 jun 2025, 17:49
Ik hoop vooral op bevrijding van het juk voor de Iraniërs.
Ik hoop -en bid- met je mee.
Het lijkt me ondanks alles een hoopvolle tijd voor de Perzen. De steunbetuigingen aan Israel en de doodsverwensingen aan het adres van de ayatollah worden niet voor niets letterlijk van de daken geschreeuwd.
Daar wordt erg naar uitgezien dan, en dat werd eerder ook echt wel ook gezegd hier, zelfs op de NOS!. De angst van de Iraniërs 't.o.v. hun eigen regime. Zich niet vrijuit durven spreken. Etc.
Maar stel, stel dat het regime uitgeschakeld wordt? Wat komt er dan in het vacuüm ervoor in de plaats?
Is er hoop dat de totale vernietiging van Israël uit het grondvest gehaald wordt?
Wie kan daar meer over zeggen?
En wat zal concreet de hoop zijn voor christenen in Iran?
Er gaan wat stemmen op om het 'keizerrijk' terug te laten keren. Maar ws is dat whisful thinking, of toch...
En of het sowieso met christenen daar of waar ook 'goed gaat komen' ? ik heb zo mijn vragen..
Dit alles staat niet los van de eindtijd en ik ga niet mee in voorspellingen en visies, maar sommige dingen staan praktisch letterlijk in de Bijbel en de weeën zijn zichtbaar en voelbaar.
Keizerrijk lijkt niet echt waarschijnlijk. En wat de gevolgen voor christenen zijn, is sowieso nog een vraagteken. Een vorm van democratie zal eerder "lucht" geven.
Wbt het einde der tijden:
Dat ontneemt ons niet om te hopen en bidden dat de Heere uitkomst geeft. In hun situatie nu. Waar ter wereld ook! Anders kunnen we net zo goed stoppen met bidden toch? Als die hoop er niet is? De eindtijd is begonnen op de Pinksterdag. Waarin christenen die het einde wachtten dat nabij was en is , fel vervolgt werden.Door Joodse religieuze leiders, door Romeinen. En wat denk je... zal er gebeden of verlangen geweest zijn door medechristenen of de "druk" verlicht mocht worden? Uitkomst mocht zijn. En dat in een gelovig bidden dat God vast en zeker wil verhoren? Hoop ook? Ja het zal goedkomen met christenen uit Jood en heiden! Dat is het vergezicht.
Lees eens; Handelingen 4:24 tot 31, Hebr 13 vers 3, Romeinen12 vers 12, 2 kor 1 vers 8 tot 11, efeze 6 vers 18 tot 20, Kol 4 vers 2 tot 4,