Wij vinden dit een vreemde reactie. Dus andere dwalingen zijn geen probleem? En omdat in de Vroege Kerk soms dwalingen werden getolereerd moet men het nu ook maar doen?Middenrefo schreef: ↑07 jun 2025, 23:29Ik leg dat niet naast me neer, maar daar is al zoveel over gezegd in dit topic, dat voegt niet zoveel meer toe. Door met zo'n grap te eindigen wordt de aandacht vanzelf afgeleid van het voorgaande. Het blijven broeders en zusters en dat mis ik wel eens hier.huisman schreef: ↑07 jun 2025, 22:57Mooie afleiding om de probleemstelling van de rest van mijn bericht naast je neer te leggen.Middenrefo schreef: ↑07 jun 2025, 22:42Een beetje relativeren is OK, maar deze grap vind ik ongepast. Bedenk dat er ook veel CGK gemeenten en leden zijn die geen voorstander zijn van de vrouw in het ambt, maar de gemeenten en predikanten die dat wel zijn niet graag willen missen.
Selderhuis is al regelmatig geciteerd hier en dat zou ik nu ook willen doen. In December 2018 schreef hij: “In de eerste eeuwen van de kerk was er veel variatie, maar men vond elkaar in: Dit is wat de Schrift zegt over Christus, waarachtig God en waarachtig mens, en wie dat niet gelooft, kan geen christen zijn. Dat is voor mij norm."
Als je maar gelooft in Christus en dat Hij waarachtig God en waarachtig mens is dan doet de rest er niet toe?