Situatie Midden-Oosten
Re: Situatie Midden-Oosten
Aan de vruchten kent men de boom. Smotrich en Ben Gvir zijn geen frisse jongens, waarbij de eerste zelfs is veroordeeld.
- Lilian1975
Ik was vanmiddag begonnen aan een reactie. Dus kon het nu toch even afmaken.helma schreef: ↑26 mei 2025, 13:10 Ik denk dat onze verbondsvisie dan toch verschilt Lilian.
Jij ziet het verbond met Israël (als ik je goed begrijp) nu alleen nog als het verbond met Messiasbelijdende Joden en de heidene; De Nieuw Testamentische gemeente. Ik vind dat toch vervangingstheologie.
Ik ben op grond van o.a. Jeremia 31 ervan overtuigd dat het verbond met Israël nog steeds gaat over het volk Israël; de Joden.
Jeremia 31:35-37
[35] Zo zegt de HEERE, Die de zon tot een licht geeft overdag en de vaste orde van maan en sterren tot een licht in de nacht, Die de zee opzweept, zodat haar golven bruisen, HEERE van de legermachten is Zijn Naam.
[36] Als deze verordeningen ooit zouden wijken van voor Mijn aangezicht, spreekt de HEERE, dan zou ook het nageslacht van Israël ophouden een volk voor Mijn aangezicht te zijn, alle dagen! [37] Zo zegt de HEERE: Als de hemel hierboven ooit opgemeten zou kunnen worden en de fundamenten van de aarde beneden onderzocht zouden kunnen worden, dan zou ook Ik heel het nageslacht van Israël verwerpen, om alles wat zij gedaan hebben, spreekt de HEERE.
En op grond van Romeinen 11 zijn de Nieuwtestamentische gelovige heidenen in dat verbond ingelijfd. We zijn medeërfgenamen geworden van de verbondsbeloften.
Daarmee is niet het verbond met Israël als volk afgedaan.
Dan zal Ik hen, die dwaas en wreev'lig overtreên,
Bezoeken met de roe en bitt're tegenheên;
Doch over hem Mijn gunst en goedheid nooit doen enden.
Niet feilen in Mijn trouw, noch Mijn verbond ooit schenden;
'k Zal nooit herroepen 't geen Ik eenmaal heb gesproken,
't Geen uit Mijn lippen ging, blijft vast en onverbroken."
Klopt , de verbondsvisie verschilt maar is niet nieuw. Het is geen vervangingstheologie. Het is de gelovige jood en heiden en niet ipv de jood.
Als je er werkelijk vanuit gaat dat het Mozaisch verbond er nog is. Kom je hopeloos in de problemen met het schaduwachtige, offerdienst dat afgeschaft is.
Als het verbond nog steeds bestaat moet ook de offerdienst nog steeds gehouden worden . En heeft het offer van Christus kennelijk niet de betekenis die de apostelen eraan geven.
In Jeremia 31 vers 31 tot 34 gaat het over de voorzegging van het nieuwe verbond. In Hebreeën 8 lezen we dat Christus de Middelaar is van het nieuwe betere Verbond. Dat was nodig omdat eerste Verbond niet onberispelijk was. En dan gaat hij de profetie uit Jeremia 31 vers 31 tot 34 citeren. Waarvan het nieuwe verbond de vervulling is. In vers 13 van Hebreeën 8 zegt Christus dat het eerste ( verbond) oud gemaakt is, en verouderd is, nabij de verdwijning. Zie kanttekeningen 34. En dit Nieuwe Verbond moet betrekking hebben op de gelovigen uit de Joden en heidenen. Omdat Christus hun Middelaar is. Als het Oude Verbond bestaat zouden ook de jongens nog besneden moeten worden.
Het intimideren van bezoekers van Christenen voor Israel bijeenkomsten gaat gewoon door.
Hier en hier beelden van bezoekers die gedwongen worden om over een bebloede Israelische vlag te lopen en die besmeurde poppen in hun gezicht krijgen.
De politie staat erbij en kijkt er naar, want demonstratierecht.
Maar als christenen rustig bij een abortuskliniek met wat folders staan, dan worden ze verwijderd, want dat is pas intimidatie.
Meten met twee maten heet dat.
Hier en hier beelden van bezoekers die gedwongen worden om over een bebloede Israelische vlag te lopen en die besmeurde poppen in hun gezicht krijgen.
Maar als christenen rustig bij een abortuskliniek met wat folders staan, dan worden ze verwijderd, want dat is pas intimidatie.
- J.C. Philpot
Ik vraag me af: worden hier nog Kamervragen over gesteld door bepaalde partijen?
Je waant je in een Arabisch land in plaats van in Barneveld. Alleen treedt de politie daar wel met kracht op als allerlei tuig zich misdraagt.
Je waant je in een Arabisch land in plaats van in Barneveld. Alleen treedt de politie daar wel met kracht op als allerlei tuig zich misdraagt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- J.C. Philpot
Prachtig. Op het eerste gezicht dacht ik dat het AI-foto's waren, maar ze waren echt!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Intriestelbert schreef: ↑27 mei 2025, 07:37 Het intimideren van bezoekers van Christenen voor Israel bijeenkomsten gaat gewoon door.
- Lilian1975
Inderdaad.Amstelodamense schreef: ↑27 mei 2025, 08:31Intriestelbert schreef: ↑27 mei 2025, 07:37 Het intimideren van bezoekers van Christenen voor Israel bijeenkomsten gaat gewoon door.
-
Er was blijkbaar aan het einde van de avond ook een tegendemonstratie, dat liep op een gegeven moment uit de hand. https://www.ad.nl/barneveld/massale-vec ... af46edc13/elbert schreef: ↑27 mei 2025, 07:37 Het intimideren van bezoekers van Christenen voor Israel bijeenkomsten gaat gewoon door.
Ik begrijp niet dat de bezoekers geen bezwaar maken tegen het lopen over die vlag. Ik zou hem denk ik toch weghalen of op zijn minst naar de politie lopen. Die vlag verhindert het recht op vergadering. De demonstratie trouwens ook, in zekere zin.
Ik mag toch hopen dat het RD de burgemeester bevraagt als hij zegt dat dit allemaal maar moet kunnen, zoals ik in het AD-artikel lees.
Ik mag toch hopen dat het RD de burgemeester bevraagt als hij zegt dat dit allemaal maar moet kunnen, zoals ik in het AD-artikel lees.
Daar moet gewoon ingegrepen worden. Als er door zulke demonstranten iets naar mij gegooid wordt of als ik ook maar aangeraakt wordt met politie in de buurt zou ik denk naar de grond gaan alsof ik een profvoetballer ben.elbert schreef: ↑27 mei 2025, 07:37 Het intimideren van bezoekers van Christenen voor Israel bijeenkomsten gaat gewoon door.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De politie heeft niet zoveel te vertellen in Nederland.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4507198 ... onstranten
Kortom vrij spel om te doen wat je dus maar wilt.
Universiteit van Amsterdam gaat miljoenenschade toch niet verhalen op pro-Palestijnse demonstranten
AMSTERDAM - De Universiteit van Amsterdam (UvA) probeert niet langer de schade door pro-Palestijnse bezettingen te verhalen op demonstranten. Dat wilde de onderwijsinstelling eerder ’uit principe’ nog wel doen, maar juridisch zou het niet mogelijk zijn.
De UvA kwam uit op een totaal schadebedrag van 4,1 miljoen euro.
Dat meldt het universitaire nieuwsplatform Folia. De UvA zal dus alsnog bij de verzekering moeten aankloppen, terwijl eind vorig jaar het plan was dat de daders op zouden draaien voor de 4,1 miljoen euro schade.
Kosten schade UvA-rellen veel hoger dan gedacht: wie draait er op voor rekening van 4,1 miljoen euro?
Het gaat specifiek om een reeks acties en bezettingen in mei vorig jaar. Er was flinke schade op twee campussen. Muren werden beklad, beeldschermen vernield, een koffieautomaat sneuvelde en de catering werd geplunderd. Ook kunstwerken gingen verloren.
UvA: verantwoordelijken ravage niet te achterhalen
Volgens de UvA is het echter niet te achterhalen welke specifieke demonstranten verantwoordelijk waren voor de ravage. Opvallend, omdat voor de sloop van de kantine een specifieke verdachte is aangehouden en veroordeeld.
De universiteit gaat wel de schade van een kleinere bezetting in juni vorig jaar proberen te verhalen op demonstranten, omdat toen wel veel daders direct aangehouden werden.
Kortom vrij spel om te doen wat je dus maar wilt.
Universiteit van Amsterdam gaat miljoenenschade toch niet verhalen op pro-Palestijnse demonstranten
AMSTERDAM - De Universiteit van Amsterdam (UvA) probeert niet langer de schade door pro-Palestijnse bezettingen te verhalen op demonstranten. Dat wilde de onderwijsinstelling eerder ’uit principe’ nog wel doen, maar juridisch zou het niet mogelijk zijn.
De UvA kwam uit op een totaal schadebedrag van 4,1 miljoen euro.
Dat meldt het universitaire nieuwsplatform Folia. De UvA zal dus alsnog bij de verzekering moeten aankloppen, terwijl eind vorig jaar het plan was dat de daders op zouden draaien voor de 4,1 miljoen euro schade.
Kosten schade UvA-rellen veel hoger dan gedacht: wie draait er op voor rekening van 4,1 miljoen euro?
Het gaat specifiek om een reeks acties en bezettingen in mei vorig jaar. Er was flinke schade op twee campussen. Muren werden beklad, beeldschermen vernield, een koffieautomaat sneuvelde en de catering werd geplunderd. Ook kunstwerken gingen verloren.
UvA: verantwoordelijken ravage niet te achterhalen
Volgens de UvA is het echter niet te achterhalen welke specifieke demonstranten verantwoordelijk waren voor de ravage. Opvallend, omdat voor de sloop van de kantine een specifieke verdachte is aangehouden en veroordeeld.
De universiteit gaat wel de schade van een kleinere bezetting in juni vorig jaar proberen te verhalen op demonstranten, omdat toen wel veel daders direct aangehouden werden.
-
De CU gaat hier kamervragen over stellen: https://x.com/christenunie/status/1927310258755563771J.C. Philpot schreef: ↑27 mei 2025, 08:00 Ik vraag me af: worden hier nog Kamervragen over gesteld door bepaalde partijen?
Te bizar voor woorden. En onbegrijpelijk ook.parsifal schreef:Daar moet gewoon ingegrepen worden. Als er door zulke demonstranten iets naar mij gegooid wordt of als ik ook maar aangeraakt wordt met politie in de buurt zou ik denk naar de grond gaan alsof ik een profvoetballer ben.elbert schreef: ↑27 mei 2025, 07:37 Het intimideren van bezoekers van Christenen voor Israel bijeenkomsten gaat gewoon door.
Toen de politie eens kwam bij onze demonstratie na een klacht uit de buurt klonk uit het studentenhuis tegenover ons keiharde muziek met liederlijke teksten. Zo hard dat wij naar elkaar moesten schreeuwen om verstaanbaar te kunnen zijn. Toen heb ik de politie gewezen op het feit dat dit een wanordelijkheid was waartegen zij ons dienden te beschermen omdat het onze demonstratie belemmerde. De politie gaf mij gelijk en heeft ervoor gezorgd dat de muziek uitging.
Ik kan niet begrijpen dat er bij deze wanordelijkheden niet wordt ingegrepen.