Orchidee schreef: ↑11 feb 2025, 11:11Jij leeft echt in een welvarende bubbel.huisman schreef:Dat laatste lees ik ook vaak. Bij bijna al de midden inkomens komen er twee inkomens het gezin binnen. Stel een fulltime werkende man en een parttime werkende vrouw beide met een midden inkomen.merel schreef: ↑11 feb 2025, 10:43 Ik zie een wisselend beeld. Jonge starters met torenhoge hypothecaire lasten die qua opvang volledig leunen op opa en oma en zo hierdoor extra geld over houden voor etentjes ed. Ook lees ik regelmatig dat ouders behoorlijk wat financiële steun geven richting jongere starters. Daarnaast zie ik ook jonge starters die echt de tering naar de nering moeten zetten en zuinig moeten leven.
Daarnaast is er ook een groeiende groep mensen, met name midden inkomens, die met kinderen en alle stijgende kosten financieel het einde van de maand niet halen.
Man 3200,- netto vrouw 1600,- netto. Dan komt er per maand 4800,- binnen plus kinderbijslag/vakantiegeld en dertiende maand.
Als je dan niet rond kunt komen moet je eens naar de uitgaven kijken. Die zijn vast niet allemaal noodzakelijk.
Héél fijn lijkt me, maar ik zie toch echt héél andere totaalplaatjes.
Waarom denk je dat onze jongste dochter met haar gezinnetje al bijna 2 jaar bij ons inwoont?
Niet omdat ze het financieel allemaal zo goed voor elkaar hebben iig.
Het inkomen wat jij schetst haalt het bij lange na niet met hun inkomen en ja ze willen heel graag een eigen huis(je) kopen want huren is ook niet mals en blijft ook steeds maar stijgen dus sparen en bikkelen ze nu om dat ooit te verwezenlijken.
Als het al lukt word het nog krap, dat weten zij nu al.
Begrijp ik @Orchidee. Hier ging het om de groep gezinnen met midden inkomens. Daar gaf ik een voorbeeld van.