Ik reageer scherp omdat ik een dergelijke situatie in mijn omgeving heb zien gebeuren. Heb waargenomen hoe dit alleen maar tot verdeeldheid, verharde koppen en zelfgenoegzaamheid leidt.
Als er ooit een tijd is dat we elkaar nodig hebben, ons moeten verenigen, is het nu. Dat zal alleen maar meer worden. We leven binnen de kortste tijd in een maatschappij waarin we helemaal de luxe niet meer hebben om ons überhaupt druk te kunnen maken over waar punten en komma's staan, echt. Ik weet het: er zijn zorgen, overigens ook op reformatorische scholen. Vanwege het personeelstekort staan daar ook mensen voor de klas met een leer/leven waar ik helemaal niet blij mee ben. Blijf daarvoor bidden, blijf erover praten, blijf bij elkaar. We kunnen niet zorgvuldig genoeg omgaan met de zielen van de kinderen, dat is zo, maar mijn grote zorg is dat er over een aantal jaar als tegenreactie op de daadloosheid en puinhopen van huidig rechts er een gure linkse storm opsteekt, die korte metten maakt met de laatste christelijke restanten van Nederland. Dan zitten we met al onze afsplitsingen, maar we zullen elkaar dan meer dan ooit nodig hebben.