Ik trol helemaal niet. Hoe kom je er bij dat dat wordt genoemd tijdens catechisatie? Volgens mij zijn er wel andere zaken te bespreken. Dit in ieder geval nog nooit gehoord.Tiberius schreef: ↑25 okt 2024, 15:51Klopt hoor; zo als JanRap het verteld, wordt ook op catechisatie nog steeds zo benoemd.Inwoner schreef: ↑25 okt 2024, 14:11Simon, het is wel bijzonder dat je daar nog nooit van hebt gehoord. Tot op de dag van vandaag hoor je dat in zeer veel GGN in het land. Daarbij komt dat kinderen hun ouders niet mogen corrigeren, vanuit het vijfde gebod. Wel is het zo dat binnen de GGn plaatselijk en ook zelfs per predikant dit soort uitwassen behoorlijk kunnen verschillen. Maar ik ken genoeg GGN die nooit van hun leven een stap in de GG zullen zetten of in de OGGN. Zie redenen als bovengenoemd. Zeker herkenbaar. En nee, het gaat mij er zeker ook niet om me af te zetten tegen de GGN. Daar heb ik geen behoefte aan en het is ook niet nuttig. Maar we moeten wel eerlijk zaken benoemen!Simon0612 schreef: ↑25 okt 2024, 14:01Hmm, nog nooit van gehoord gelukkig. Lijkt me niet helemaal juist nee. Maarja, je hebt je ouders ook niet voor het uitkiezen. Hopelijk is het kind dan zo slim om de ouders te corrigeren!Scheepsbel schreef: ↑25 okt 2024, 13:51
Dat deden en doen ouders juist. En ja dat is vreselijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat Simon een beetje zit te trollen.
En als je het niet gelooft de volgende challenge: probeer maar eens als GG'er, CGK'er of HHK'er een artikel in een GGiN (jongeren-)blaadje te zetten.
En die challenge durf ik wel aan. Ik denk dat er een keer of 8 (in 2 jaar) iets heeft ingestaan van predikanten buiten de GGiN. Allemaal te bewijzen. Hoevaak zou het andersom zijn geweest? Evenveel? Durf jij die challenge aan?