Situatie Midden-Oosten

Terri

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door Terri »

parsifal schreef: 05 okt 2024, 20:55 Eerlijk is eerlijk, bij 8 uur journaal gisteren werd, ik meen, Hezbollah direct en zonder directe noodzaak terroristisch genoemd en van de week was er ook aandacht voor mensen uit Noord-israel die hun huis moesten verlaten en zij kwamen asn het woord.
Hopelijk doen ze idd wat met de kritiek die er meer en meer kwam vanwege het waarheidsgehalte van de NOS.
ZWP

Bericht door ZWP »

Terri schreef: 05 okt 2024, 21:13
parsifal schreef: 05 okt 2024, 20:55 Eerlijk is eerlijk, bij 8 uur journaal gisteren werd, ik meen, Hezbollah direct en zonder directe noodzaak terroristisch genoemd en van de week was er ook aandacht voor mensen uit Noord-israel die hun huis moesten verlaten en zij kwamen asn het woord.
Hopelijk doen ze idd wat met de kritiek die er meer en meer kwam vanwege het waarheidsgehalte van de NOS.
Probleem is natuurlijk dat de NOS het bijna nooit goed doet. Wat denk je dat fanatieke pro-Palestijnen van de NOS-berichtgeving vinden? Veel te genuanceerd!
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Ik denk dat er bij de NOS mensen van verschillende achtergronden werken en dat dat aan de verslaggeving te merken is. Ik kan me zo voorstellen dat medewerkers met een moslimachtergrond anders zullen berichten dan anderen.
Het is wel een zaak voor de redactie om een eenduidig beleid te voeren en daar lijkt het nu aan te ontbreken.
huisman

Bericht door huisman »

Hoop dat jullie het kunnen lezen. Marcel Levi heeft een geweldige column in het Parool geschreven over de NOS en haar eenzijdige berichtgeving.

https://www.parool.nl/columns-opinie/he ... ~bf6fd339/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

MGG schreef: 05 okt 2024, 16:44 Iets toegeven is mooi maar hoeveel mensen hebben het al gezien?
Teveel, vrees ik.

huisman schreef: 07 okt 2024, 09:35 Hoop dat jullie het kunnen lezen. Marcel Levi heeft een geweldige column in het Parool geschreven over de NOS en haar eenzijdige berichtgeving.

Een haarscherpe analyse en helaas pijnlijk waar. Dank voor het delen, huisman.
DDD

Bericht door DDD »

Inderdaad. En ook wel schokkend. Hoe is het mogelijk dat iemand met zo'n beperkte algemene ontwikkeling het nieuws voorleest.

Je hoeft heus geen voorstander te zijn van een Joodse staat om te begrijpen dat deze organisatie moord, doodslag en terreur verspreidt.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Kan iemand een korte samenvatting geven?
- Niet meer zo actief -
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Mannetje schreef: 07 okt 2024, 11:27 Kan iemand een korte samenvatting geven?
Het NOS-journaal portretteerde Hezbollahleider Hassan Nasrallah bij het bericht van zijn dood alsof een bevriend staatshoofd was overleden; een groot leider, een man met uitmuntende leiderschapskwaliteiten, een briljante loopbaan, een erudiete persoonlijkheid, kortom, een soort moeder Teresa (ik gebruik hier de omschrijving uit genoemde column), zonder maar een fractie te noemen van waar deze man verantwoordelijk voor was, namelijk aanslagen, ontvoeringen, moord* en betrokkenheid bij drugshandel**. De columnist noemt het bizar dat het NOS-Journaal deze man zo ophemelt maar suggereert dat dit wellicht ook representatief is voor de Nederlandse samenleving.

* Hier een klein opsomminkje.
** Zie Wikipedia hierover.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dank je
- Niet meer zo actief -
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef: 07 okt 2024, 09:35 Hoop dat jullie het kunnen lezen. Marcel Levi heeft een geweldige column in het Parool geschreven over de NOS en haar eenzijdige berichtgeving.

Vond ik ook. Een mooi geluid.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
helma

Bericht door helma »

Waardige, indrukwekkende herdenking vanmiddag in Veenendaal Afbeelding
Ouddorp

Bericht door Ouddorp »

Mooi, was er nog een beetje opkomst zo midden op een werkdag?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

In Amsterdam gaat het er helaas anders aan toe. Wat een tuig die pro Palestina demonstranten.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef: 07 okt 2024, 16:48 In Amsterdam gaat het er helaas anders aan toe. Wat een tuig die pro Palestina demonstranten.
Ik zit zeker weer op de verkeerde media. Buiten iemand die wegens vuurwerk is aangehouden, niks aan de hand.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Herman schreef: 07 okt 2024, 16:51
Bourdon16 schreef: 07 okt 2024, 16:48 In Amsterdam gaat het er helaas anders aan toe. Wat een tuig die pro Palestina demonstranten.
Ik zit zeker weer op de verkeerde media. Buiten iemand die wegens vuurwerk is aangehouden, niks aan de hand.
Ik volg de berichtgeving over Israël onder andere op Geenstijl. Daar zag ik wat filmpjes en pamfletten voorbijkomen waar ik niet vrolijk van werd.
Plaats reactie