Volgens velen hier is dat NOS propaganda. Ik vond het echter ook heel veel inzicht gevenmerel schreef: ↑21 sep 2024, 15:20 https://npo.nl/start/serie/het-israel-v ... 1/vragen_4
Aanrader om te kijken. Het laat duidelijk zien dat het conflict heel ingewikkeld is.
Situatie Midden-Oosten
-
Re: Situatie Midden-Oosten
-
Op ze minst eenzijdig, maar goed journalistiek is altijd gekleurd. Bij het RD bevalt mij de kleur beter dan bij de NOS. Het kwalijke van de NOS vind ik dat het doet alsof zij neutraal zijn, maar veel mensen ervaren dat niet zo. Gelukkig komt er een mooie bezuinig op de NPO.Amstelodamense schreef: ↑21 sep 2024, 21:36Volgens velen hier is dat NOS propaganda. Ik vond het echter ook heel veel inzicht gevenmerel schreef: ↑21 sep 2024, 15:20 https://npo.nl/start/serie/het-israel-v ... 1/vragen_4
Aanrader om te kijken. Het laat duidelijk zien dat het conflict heel ingewikkeld is.
Het steven van de NOS is om neutraal te zijn. Dat lijkt mee een gezonde houding voor een journalistieke organisatie. En dat er mensen zien die dat anders ervaren, dat zegt helemaal niets.MGG schreef: ↑21 sep 2024, 21:55 Op ze minst eenzijdig, maar goed journalistiek is altijd gekleurd. Bij het RD bevalt mij de kleur beter dan bij de NOS. Het kwalijke van de NOS vind ik dat het doet alsof zij neutraal zijn, maar veel mensen ervaren dat niet zo. Gelukkig komt er een mooie bezuinig op de NPO.
-
Klopt het is maar een mening. Wat mij betreft lukt het maar matig en ben ik mede daarom voor een flink bezuiniging op de NPO. Ik betaal liever voor een krant met een duidelijk profiel. De NPO zou er goed aan doen om via een enquête na te gaan of hun medewerkers een afspiegeling zijn van de maatschappij. Zo nee, dan moet gewaarborgd worden dat hun producten dat wel zijn.Ambtenaar schreef: ↑21 sep 2024, 21:58Het steven van de NOS is om neutraal te zijn. Dat lijkt mee een gezonde houding voor een journalistieke organisatie. En dat er mensen zien die dat anders ervaren, dat zegt helemaal niets.MGG schreef: ↑21 sep 2024, 21:55 Op ze minst eenzijdig, maar goed journalistiek is altijd gekleurd. Bij het RD bevalt mij de kleur beter dan bij de NOS. Het kwalijke van de NOS vind ik dat het doet alsof zij neutraal zijn, maar veel mensen ervaren dat niet zo. Gelukkig komt er een mooie bezuinig op de NPO.
-
Heb je de docu gekeken?MGG schreef: ↑21 sep 2024, 21:55Op ze minst eenzijdig, maar goed journalistiek is altijd gekleurd. Bij het RD bevalt mij de kleur beter dan bij de NOS. Het kwalijke van de NOS vind ik dat het doet alsof zij neutraal zijn, maar veel mensen ervaren dat niet zo. Gelukkig komt er een mooie bezuinig op de NPO.Amstelodamense schreef: ↑21 sep 2024, 21:36Volgens velen hier is dat NOS propaganda. Ik vond het echter ook heel veel inzicht gevenmerel schreef: ↑21 sep 2024, 15:20 https://npo.nl/start/serie/het-israel-v ... 1/vragen_4
-
Nee van de NPO producten lees ik enkel de NOS en incidenteel kijk ik iets. Ik reageerde op Merel haar eerste zin.Amstelodamense schreef: ↑23 sep 2024, 09:33Heb je de docu gekeken?MGG schreef: ↑21 sep 2024, 21:55Op ze minst eenzijdig, maar goed journalistiek is altijd gekleurd. Bij het RD bevalt mij de kleur beter dan bij de NOS. Het kwalijke van de NOS vind ik dat het doet alsof zij neutraal zijn, maar veel mensen ervaren dat niet zo. Gelukkig komt er een mooie bezuinig op de NPO.Amstelodamense schreef: ↑21 sep 2024, 21:36Volgens velen hier is dat NOS propaganda. Ik vond het echter ook heel veel inzicht gevenmerel schreef: ↑21 sep 2024, 15:20 https://npo.nl/start/serie/het-israel-v ... 1/vragen_4
Ik zag van het weekend wat van de VN vergadering over de pieper-explosies. Het is wel triest dat zelfs Libanon (die toch zwaar te lijden hebben onder Hezbollah) doet alsof het een aanslag op burgers was. Er is blijkbaar onder kenners van oorlogsrecht de vraag of deze aanval volgens de regels van het oorlogsrecht was: wetten tegen booby traps zijn er omdat ze vaak zoveel burgerslachtoffers maken, dat het in dit geval juist echt om een precisie actie gaat die vrijwel ongeëvenaard is doet er bij de letter van de wet dan weinig toe.
De Israelische ambassadeur bij de VN pakte het wel verstandig aan denk ik. Onderscheid blijven maken tussen Hezbollah en Libanon, waarbij ze op vrede uit zijn met Libanon (met een haast belerend toontje van het is voor je eigen bestwil) en onschadelijk maken van Hezbollah.
De Israelische ambassadeur bij de VN pakte het wel verstandig aan denk ik. Onderscheid blijven maken tussen Hezbollah en Libanon, waarbij ze op vrede uit zijn met Libanon (met een haast belerend toontje van het is voor je eigen bestwil) en onschadelijk maken van Hezbollah.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Israel heeft vanmorgen meer dan 300 doelen getroffen in Libanon. Het lijkt erop dat de situatie nu flink aan het escaleren is, want bijna de hele Israelische luchtmacht is in actie en het aantal doelen dat tegelijkertijd aangevallen wordt, is enorm. Dit zou het begin kunnen zijn van een Israelische inval in Zuid-Libanon. Volgens resolutie 1701 van de VN dient Hezbollah niet aanwezig te zijn ten zuiden van de Litani rivier in Libanon. Het doel van zo'n Israelische inval zou kunnen zijn om Hezbollah daarnaartoe terug te drijven.
Opvallend tot nog toe is dat het aantal raketten dat Hezbollah terugvuurt naar Israel beperkt is. Dat duidt erop dat het ofwel de organisatie niet op orde heeft (door de pager aanval vorige week ligt de communicatie er feitelijk uit) danwel dat Hezbollah zich nog inhoudt. In elk geval komt Hezbollah straks in een dilemma terecht: of ze vuren de raketten die ze nog hebben af op Israel, of die raketten worden geleidelijk aan (want Hezbollah heeft er heel veel van) door de Israelische luchtmacht uitgeschakeld.
Ik ga ervan uit dat Hezbollah heel binnenkort zal proberen om met raketten Haifa of Tel Aviv te raken.
Opvallend tot nog toe is dat het aantal raketten dat Hezbollah terugvuurt naar Israel beperkt is. Dat duidt erop dat het ofwel de organisatie niet op orde heeft (door de pager aanval vorige week ligt de communicatie er feitelijk uit) danwel dat Hezbollah zich nog inhoudt. In elk geval komt Hezbollah straks in een dilemma terecht: of ze vuren de raketten die ze nog hebben af op Israel, of die raketten worden geleidelijk aan (want Hezbollah heeft er heel veel van) door de Israelische luchtmacht uitgeschakeld.
Ik ga ervan uit dat Hezbollah heel binnenkort zal proberen om met raketten Haifa of Tel Aviv te raken.
Voor wat betreft je laatste zin heeft Hezbollah gisteren een aardige poging gedaan als een eerste vergelding voor de pager-actie, met flink wat schade, niet ver van Haifa.
Ik voel vooral voor de Libanezen, die, een uitzondering daar gelaten, spugen op Hezbollah, wat me vrij logisch lijkt als je je land zo down the drain ziet gaan.
Edit. Bij mijn statement over het algemene sentiment van Libanezen ten opzichte van Hezbollah wilde ik een video plaatsen die ik en paar jaar geleden onder ogen kreeg en indruk op mij maakte, maar ik kon deze zo gauw niet vinden. Nu toch gevonden. Lebanese Druze crowd kick out a Hezbollah terrorist who drove a truck full of rockets.
Ik voel vooral voor de Libanezen, die, een uitzondering daar gelaten, spugen op Hezbollah, wat me vrij logisch lijkt als je je land zo down the drain ziet gaan.
Edit. Bij mijn statement over het algemene sentiment van Libanezen ten opzichte van Hezbollah wilde ik een video plaatsen die ik en paar jaar geleden onder ogen kreeg en indruk op mij maakte, maar ik kon deze zo gauw niet vinden. Nu toch gevonden. Lebanese Druze crowd kick out a Hezbollah terrorist who drove a truck full of rockets.
Laatst gewijzigd door Edelweiss op 23 sep 2024, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een alternatieve interpretatie is dat de bombardementen van vandaag een poging van Israel is om Hezbollah te bewegen om resolutie 1701 te eerbiedigen. Want deze terreurbeweging staat nu voor de keuze om ofwel het lot van Hamas te ondergaan en te vechten totdat heel Libanon in puin ligt, of eieren voor zijn geld te kiezen en zich terug te trekken tot de Litani rivier en zo de schijn ophouden dat ze zich aan die resolutie houden, wat ze de kans geeft om zich later te herpakken.
Het wordt dus 1 van beide: ofwel een complete oorlog in Libanon, of de huidige escalatie wordt gevolgd door een wapenstilstand.
Het wordt dus 1 van beide: ofwel een complete oorlog in Libanon, of de huidige escalatie wordt gevolgd door een wapenstilstand.
Welke eerste zin?MGG schreef: ↑23 sep 2024, 09:40Nee van de NPO producten lees ik enkel de NOS en incidenteel kijk ik iets. Ik reageerde op Merel haar eerste zin.Amstelodamense schreef: ↑23 sep 2024, 09:33Heb je de docu gekeken?MGG schreef: ↑21 sep 2024, 21:55Op ze minst eenzijdig, maar goed journalistiek is altijd gekleurd. Bij het RD bevalt mij de kleur beter dan bij de NOS. Het kwalijke van de NOS vind ik dat het doet alsof zij neutraal zijn, maar veel mensen ervaren dat niet zo. Gelukkig komt er een mooie bezuinig op de NPO.Amstelodamense schreef: ↑21 sep 2024, 21:36
Volgens velen hier is dat NOS propaganda. Ik vond het echter ook heel veel inzicht geven
Ik geef alleen aan dat deze documentaire beide kanten van het conflict belicht.
E.e.a. zal waarschijnlijk ook afhangen van de druk/invloed van Iran. Laten we hopen op en bidden voor de laatste optie.elbert schreef: ↑23 sep 2024, 12:59 Een alternatieve interpretatie is dat de bombardementen van vandaag een poging van Israel is om Hezbollah te bewegen om resolutie 1701 te eerbiedigen. Want deze terreurbeweging staat nu voor de keuze om ofwel het lot van Hamas te ondergaan en te vechten totdat heel Libanon in puin ligt, of eieren voor zijn geld te kiezen en zich terug te trekken tot de Litani rivier en zo de schijn ophouden dat ze zich aan die resolutie houden, wat ze de kans geeft om zich later te herpakken.
-
https://nos.nl/collectie/13970/liveblog ... uchten-weg
Even op NOS wat meer info tot me genomen over Hezbollah. Volgens mij een hele feitelijke weergave in dit filmpje. Kunnen de mensen die beweren dat NOS alleen linkse propaganda de wereld inslingert, dit filmpje ook eens bekijken en mij aangeven wat hier links aan is? Wellicht opent het mijn ogen
Even op NOS wat meer info tot me genomen over Hezbollah. Volgens mij een hele feitelijke weergave in dit filmpje. Kunnen de mensen die beweren dat NOS alleen linkse propaganda de wereld inslingert, dit filmpje ook eens bekijken en mij aangeven wat hier links aan is? Wellicht opent het mijn ogen
-
Excuses ik keek verkeerd het was niet zin van jou.merel schreef: ↑23 sep 2024, 13:08Welke eerste zin?MGG schreef: ↑23 sep 2024, 09:40Nee van de NPO producten lees ik enkel de NOS en incidenteel kijk ik iets. Ik reageerde op Merel haar eerste zin.Amstelodamense schreef: ↑23 sep 2024, 09:33Heb je de docu gekeken?MGG schreef: ↑21 sep 2024, 21:55
Op ze minst eenzijdig, maar goed journalistiek is altijd gekleurd. Bij het RD bevalt mij de kleur beter dan bij de NOS. Het kwalijke van de NOS vind ik dat het doet alsof zij neutraal zijn, maar veel mensen ervaren dat niet zo. Gelukkig komt er een mooie bezuinig op de NPO.
Ik geef alleen aan dat deze documentaire beide kanten van het conflict belicht.
Ik reageerde op de eerste zin van Amstelodamense
Amstelodamense schreef: Volgens velen hier is dat NOS propaganda.
-
MGG, als je niets bekijkt, kun je onmogelijk onderbouwen dat het eenzijdig is / linkse propaganda. Zeg dan niks.