De laatste twee zinnen van mijn post waren volledig cynisch. Excuses als dat niet geheel duidelijk was, Arja. Ik vond de smiley zelf veelzeggend, maar het was wellicht niet duidelijk genoeg.Arja schreef: ↑15 aug 2024, 16:48 Ik zal het gaan luisteren.
Ik denk zelf dat Hamas niet als gematigd kan worden beschouwd, omdat ze een bevolking indoctrineren en het vermoorden van Joden verheerlijken. Dit betreft niet alleen Joden in Israël, maar over de hele wereld. Hamas is niet alleen anti-Israëlisch, maar anti-Joods, wat verder gaat dan een ideologie om een stukje land terug te krijgen. Historische documenten hebben aangetoond dat Hamas diepe wortels heeft in reactionaire, racistische en antisemitische tradities, waaronder die afkomstig uit nazi- en Sovjet-propaganda. Palestijnse christenen bevestigen deze visie.
Palestijnse christenen: "Hamas zal zich op christenen richten, net zoals zij dat tijdens de terreuraanslag van 7 oktober op de joden deed". Ze willen weg uit Gaza maar kunnen helaas niet wegkomen. Het gaat dus niet alleen om "Joden". Deze man legde dat vorig jaar uit: https://www.youtube.com/watch?v=hbTB9SXxk9U
Maar ik zal proberen het onbevoordeeld luisteren, dat van P. Malcontent :-)
Op jouw post heb ik eigenlijk weinig aan te vullen, behalve dat ik het kan onderschrijven met een bekend Arabisch gezegde. 'Na de zaterdag komt de zondag'. Eerst de joden, dan de christenen. Daar kun je op deze Wikipedia pagina meer over vinden. Die is helaas niet beschikbaar in het Nederlands, maar indien je Engels niet goed genoeg is, kom je met een goede vertaalsite als DeepL heel ver.