DDD schreef: ↑15 jul 2024, 16:11
Job schreef: ↑15 jul 2024, 15:57
DDD schreef: ↑15 jul 2024, 15:53
Helemaal oneens. Predikanten zijn voorgangers in de kerk(en). Dus voor zover ze daar talent voor hebben, moeten ze juist ook de media te woord staan en de lezers of kijkers/luisteraars iets zinnigs meegeven. Dat hoort bij hun functie. Het is een manier om herder en leraar te zijn, dat laatste vooral.
Binnen welke Bijbelse opdracht die ambtsdragers hebben gekregen vind je 'interviews geven binnen de eigen achterban' vallen?
Ik schreef trouwens dat ik het slim vind van het RD, maar eigenlijk vind ik het vooral een erg makkelijke keuze.
Dat schreef ik al. Ze moeten goede voorgangers zijn voor de gehele gemeente. Daar hoort dit mijns inziens ook bij. Paulus sprak op de Areopagus. Een dominee hoort op zijn minst in de krant te staan, als hij voldoende talenten heeft om dat op een goede manier te doen.
Wat?!
Dit gebeurde er op de Areopagus:
22 En Paulus, staande in het midden van de plaats, genaamd Areopagus, zeide: Gij mannen van Athene! ik bemerke, dat gij alleszins gelijk als godsdienstiger zijt.
23 Want de stad doorgaande, en aanschouwende uw heiligdommen, heb ik ook een altaar gevonden, op hetwelk een opschrift stond: DEN ONBEKENDEN GOD. Dezen dan, Dien gij niet kennende dient, verkondig ik ulieden.
24 De God, Die de wereld gemaakt heeft en alles wat daarin is; Deze, zijnde een Heere des hemels en der aarde, woont niet in tempelen met handen gemaakt;
25 En wordt ook van mensenhanden niet gediend, als iets behoevende, alzo Hij Zelf allen het leven, en den adem, en alle dingen geeft;
Paulus liet de mensen kennismaken met....
God.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het interview (zo gaat dat met interviews) over ds. Huijser ging.