Vraag (pc en internet)
Re: Vraag (pc en internet)
Nee zo lees ik dat niet.
Je moet een bepaalde provider hebben om te internetten of bellen.
Echter als je in het huisje bent is er wel WiFi.
Zo lees ik het.
Je moet een bepaalde provider hebben om te internetten of bellen.
Echter als je in het huisje bent is er wel WiFi.
Zo lees ik het.
Oké, dus als ik overschakel op de WIFI van het huisje kan ik internetten/appen enzo. Voor internet via 4/5G en bellen moet ik een Schotse SIMkaart hebben? Zo?
Volgens mij wel jaAd Anker schreef:Oké, dus als ik overschakel op de WIFI van het huisje kan ik internetten/appen enzo. Voor internet via 4/5G en bellen moet ik een Schotse SIMkaart hebben? Zo?
In Schotland schijnt de beschikbaarheid van mobiel internet niet optimaal te zijn. Dat was een jaar of wat geleden in elk geval zo.
Bij wandelingen in afgelegen gebieden kun je dus niet altijd hulpdiensten waarschuwen.
Maar misschien is dat verleden tijd.
De informatie die je krijgt is blijkbaar om je gerust te stellen: rond de woning is alles goed geregeld. Maar dat je een EE-kaart nodig hebt is mogelijk doordat het VK niet meer in de EU zit.
Bij wandelingen in afgelegen gebieden kun je dus niet altijd hulpdiensten waarschuwen.
De informatie die je krijgt is blijkbaar om je gerust te stellen: rond de woning is alles goed geregeld. Maar dat je een EE-kaart nodig hebt is mogelijk doordat het VK niet meer in de EU zit.
Er had denk ik inderdaad moeten staan: mobiele telefonie- en internetdiensten zijn beschikbaar, maar alleen met een simkaart van een EE-provider. Toch is dat ook gek, want afgezien van de roamingkosten, zou je eigen telefoon ook moeten werken.Ad Anker schreef: ↑09 jul 2024, 11:24 Een praktische vraag: volgende week hopen we naar Schotland te vertrekken. In de informatie staat dit: Mobiele telefonie/internetdiensten zijn beschikbaar, maar alleen met een simkaart van een EE-provider (prepaidkaarten zijn meestal verkrijgbaar in de meeste supermarkten in Fort William). Het huisje heeft wel WIFI. Betekent dat je zonder een EE simkaart ook geen gebruik kan maken van WIFI? Ik snap er geen klap van.
Wat dat betreft, zou ik het toch even navragen.
Ik had eerder dit jaar gewoon 4g in Engeland. Geen idee of dat in Schotland anders is.
Zoek gewoon op de website van je provider. Met KPN hoef je niets te doen, zelfde tarieven als in Nederland.refo schreef: ↑09 jul 2024, 12:41 In Schotland schijnt de beschikbaarheid van mobiel internet niet optimaal te zijn. Dat was een jaar of wat geleden in elk geval zo.
WIFI zal gewoon werken op je telefoon of andere apparaten.Ad Anker schreef: ↑09 jul 2024, 11:24 Een praktische vraag: volgende week hopen we naar Schotland te vertrekken. In de informatie staat dit: Mobiele telefonie/internetdiensten zijn beschikbaar, maar alleen met een simkaart van een EE-provider (prepaidkaarten zijn meestal verkrijgbaar in de meeste supermarkten in Fort William). Het huisje heeft wel WIFI. Betekent dat je zonder een EE simkaart ook geen gebruik kan maken van WIFI? Ik snap er geen klap van.
Let wel, als je gaat bellen via de reguliere manier, kunnen hier wel kosten aan verbonden zitten. Dezelfde kosten als vanuit Nederland omdat providers naar mijn weten geen extra roamingkosten berekenen binnen de europese economische ruimte waaronder ook Engeland/Schotland maar dat kun je bij je provider navragen.
Via WIFI is bellen via Whatsapp bijvoorbeeld, wel gratis dan.
Ook 4G/5G zal gewoon moeten werken met je Nederlandse simkaart maar let wel op je gebruik want volgens mij geldt wel een fair use policy en zoals gezegd, het bereik is zeker op het platteland, zeer beperkt. In de steden is dit meestal wel goed.
Dank jullie wel! 

Engeland/Schotland horen niet bij de EER.ejvl schreef: ↑10 jul 2024, 09:53WIFI zal gewoon werken op je telefoon of andere apparaten.Ad Anker schreef: ↑09 jul 2024, 11:24 Een praktische vraag: volgende week hopen we naar Schotland te vertrekken. In de informatie staat dit: Mobiele telefonie/internetdiensten zijn beschikbaar, maar alleen met een simkaart van een EE-provider (prepaidkaarten zijn meestal verkrijgbaar in de meeste supermarkten in Fort William). Het huisje heeft wel WIFI. Betekent dat je zonder een EE simkaart ook geen gebruik kan maken van WIFI? Ik snap er geen klap van.
Let wel, als je gaat bellen via de reguliere manier, kunnen hier wel kosten aan verbonden zitten. Dezelfde kosten als vanuit Nederland omdat providers naar mijn weten geen extra roamingkosten berekenen binnen de europese economische ruimte waaronder ook Engeland/Schotland maar dat kun je bij je provider navragen.
Via WIFI is bellen via Whatsapp bijvoorbeeld, wel gratis dan.
Ook 4G/5G zal gewoon moeten werken met je Nederlandse simkaart maar let wel op je gebruik want volgens mij geldt wel een fair use policy en zoals gezegd, het bereik is zeker op het platteland, zeer beperkt. In de steden is dit meestal wel goed.
Of hiervoor kiezen. https://esim.holafly.com/nl/esim-verenigd-koninkrijk/
Werkt prima.
Werkt prima.
Ligt psalmboek.nl eruit? Of bestaat die site niet meer? Ik krijg een foutmelding...
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen