Verzamelen

Marco

Re: Re:

Bericht door Marco »

Herman schreef:
Marco schreef:
Herman schreef:Je moet wel weten hoe je je programma gaat installeren. Bovendien moet je een doordachte baan op poten zetten, die ook nog eens moet beantwoorden aan logische eisen: als ik daar een sein zet, hoe verhoud dat zich tot die wissel etc. Dus daar wilde ik eens op mijn gemakkie over nadenken, maar die Duitsers werken niet echt mee.

En voor de rest: het is wel zo leuk, ik kon een stuk of 5 treinen tegelijk laten rijden, zonder al te veel problemen, daar ik 4 rondjes had. Inderdaad: gooi het ermaar op en rijden maar.

Maar baanplannen maken... pfft ik heb echt al mijn technisch vernuft nodig.
Een 'paar jaar' verder: hoe ziet die baan er nu uit?
Voor een impressie onderstaand beeld van google geplukt: Afbeelding
In makelaarstermen: 'Laat alle ruimte voor verbeelding' ;)
Dodo

Re: Verzamelen

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:De plaatselijke Jumbo heeft een boek uitgegeven waarin je plaatjes kunt plakken. Het onderwerp is de geschiedenis van het dorp. Erg leuk! Bij tien euro aan boodschappen krijg je zo'n zakje met vier inplakplaatje.
Mijn man is hier geboren en getogen, dus wij sparen. En ik moet zeggen dat ik helemaal snap waarom die kleine jongetjes zo graag voetbalplaatjes sparen, of dierenplaatjes van AH. Er komt echt een drang in je om plaatjes te scoren. Dat boek moet vol!
Ik weet niet of ik zover zal gaan dat ik op woensdagmiddag achter een hek naar de mensen ga roepen: mevrouhouw, mag ik uw plaatjes?
Maar verslavend is het wel. Het verschil is wel dat dit boek in de kast komt bij de andere historische boeken over het dorp, en niet zoals al die andere uiteindelijk in de vuilbak of de kringloop.
De actie loopt nog steeds. Heel grappig hoeveel mensen er mee bezig zijn. Via whatsapp worden er lijstjes uitgewisseld, en er ligt regelmatig wat in de brievenbus. Ik denk dat het een heel slimme actie was van Jumbo, en dat AH het zeker merkt in de omzet.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wie verzameld munten en/of heeft er een beetje verstand van/kijk op of wie heeft er verzameld en heeft ervaring met verkoop van een verzameling munten?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MGG

Bericht door MGG »

Orchidee schreef: 09 jul 2024, 19:43 Wie verzameld munten en/of heeft er een beetje verstand van/kijk op of wie heeft er verzameld en heeft ervaring met verkoop van een verzameling munten?
Als het niet zo zeldzaam is zou ik het via Marktplaats verkopen. Zijn het zeldzame munten dan is
Catawiki geschikter. Catawiki rekent wel flinke premies.
Terri

Bericht door Terri »

MGG schreef: 09 jul 2024, 20:23
Orchidee schreef: 09 jul 2024, 19:43 Wie verzameld munten en/of heeft er een beetje verstand van/kijk op of wie heeft er verzameld en heeft ervaring met verkoop van een verzameling munten?
Als het niet zo zeldzaam is zou ik het via Marktplaats verkopen. Zijn het zeldzame munten dan is
Catawiki geschikter. Catawiki rekent wel flinke premies.
Een goed idee. Ik wist niet waar ik ermee naar toe zou moeten, ( heb ook het e.e.a.) maar Marktplaats is natuurlijk goed mogelijk.
Dodo

Bericht door Dodo »

Je zou een munthandel kunnen overwegen. Wij hebben indertijd munten van mijn schoonvader naar Kevelam gebracht.
En als het niet zoveel bijzonders is, Woord en Daad.
MGG

Bericht door MGG »

Dodo schreef: 09 jul 2024, 20:41 Je zou een munthandel kunnen overwegen. Wij hebben indertijd munten van mijn schoonvader naar Kevelam gebracht.
Mijn ervaring is dat munthandelaren weinig betalen. Mochten het munten van zilver of goud zijn, ga dan nooit akkoord met een bod onder de intrinsieke waarde.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

MGG schreef:
Dodo schreef: 09 jul 2024, 20:41 Je zou een munthandel kunnen overwegen. Wij hebben indertijd munten van mijn schoonvader naar Kevelam gebracht.
Mijn ervaring is dat munthandelaren weinig betalen. Mochten het munten van zilver of goud zijn, ga dan nooit akkoord met een bod onder de intrinsieke waarde.
Daarom vraag ik me af wat ik moet doen.
Kevelam is me aan en afgeradenAfbeelding
MP vind ik een beetje 'eng' en ik weet helemaal niet waar ik de goede/schappelijke waarde kan vinden om te weten voor hoeveel geld ze eventueel te verkopen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Als het goud en zilver is, gewoon laten omsmelten of in een oude sok
MGG

Bericht door MGG »

Orchidee schreef: 09 jul 2024, 22:17
MGG schreef:
Daarom vraag ik me af wat ik moet doen.
Kevelam is me aan en afgeradenAfbeelding
MP vind ik een beetje 'eng' en ik weet helemaal niet waar ik de goede/schappelijke waarde kan vinden om te weten voor hoeveel geld ze eventueel te verkopen.
Wat voor munten zijn het? Vaak zie je op Marktplaats of Google Wat de waarde is. Veel mensen hebben een vrij standaard verzameling. Het voordeel is dat je de waarde makkelijk vindt. Het nadeel dat deze waarde vaak niet zo hoog is
Dodo

Bericht door Dodo »

Als je denkt dat het wat waard is, zou je nog op catawiki kunnen kijken. Maar dan moet het echt wel wat zijn. Ze hebben richtlijnen van wat ze wel en niet accepteren.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 09 jul 2024, 22:29 Wat voor munten zijn het? Vaak zie je op Marktplaats of Google Wat de waarde is. Veel mensen hebben een vrij standaard verzameling. Het voordeel is dat je de waarde makkelijk vindt. Het nadeel dat deze waarde vaak niet zo hoog is
Op MP en Catawiki zie je de vraagprijs. Dat is niet perse de marktwaarde.
refo

Bericht door refo »

Maak een foto van een munt en haal die door Google lens. Dan zal het snel duidelijk worden.

'Verzameling munten' klinkt nogal algemeen. Is het een zak met marken, franken en peseta's van vlak voor de euro? Of is het een nalatenschap van een echte verzamelaar? Dan zou een bepaalde compleetheid de waarde kunnen verhogen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

refo schreef:
Maak een foto van een munt en haal die door Google lens. Dan zal het snel duidelijk worden.

'Verzameling munten' klinkt nogal algemeen. Is het een zak met marken, franken en peseta's van vlak voor de euro? Of is het een nalatenschap van een echte verzamelaar? Dan zou een bepaalde compleetheid de waarde kunnen verhogen.
Het is een verzameling van mijn overleden schoonmoeder en niemand van de kinderen wil ze hebben of ziet er de waarde van.
Mijn kinderen vinden het onzin om te bewaren dus gaan mijn man en ik het opruimen.
Ze hebben meest te maken met het koningshuis; Wilhelmina van jong naar oud, jubilea van Wilhelmina ,Juliana, Beatrix.
Ook nog een map/boekje Canadese dolars (1980) en nog wat herdenkingsmunten: Bernhard, Unie van Utrecht, vergulden munten van het koningshuis enz.
Géén kapitalen waard natuurlijk maar voor liefhebbers héél leuk.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Orchidee schreef: 10 jul 2024, 16:06
refo schreef:

Het is een verzameling van mijn overleden schoonmoeder en niemand van de kinderen wil ze hebben of ziet er de waarde van.
Mijn kinderen vinden het onzin om te bewaren dus gaan mijn man en ik het opruimen.
Ze hebben meest te maken met het koningshuis; Wilhelmina van jong naar oud, jubilea van Wilhelmina ,Juliana, Beatrix.
Ook nog een map/boekje Canadese dolars (1980) en nog wat herdenkingsmunten: Bernhard, Unie van Utrecht, vergulden munten van het koningshuis enz.
Géén kapitalen waard natuurlijk maar voor liefhebbers héél leuk.
Dat klinkt als munten die in een enorme oplage geslagen zijn. Ik vermoed dat de waarde echt heel beperkt zal zijn.
Plaats reactie