Beroepingswerk discussie [7]

merel

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door merel »

helma schreef: 27 jun 2024, 13:13 Ik heb ontzettend veel geleerd op catechisatie. Had het niet graag willen missen.
Een jaar van Bart Roest, van mijn 6e tot mijn 18e van mijn vader en daarna belijdeniscatechisatie van ds J Koster.

Toen mijn vader stierf waren er heel wat oudcatechisanten die de leerzame en zegenrijke catechisaties noemden in hun condoleances.
Wat bijzonder! Ik heb eigenlijk weinig opgestoken van de catechisaties of godsdienst lessen op de scholen waar ik zat. Afgelopen maand keek ik de godsdienst toets van mijn kind door en hij krijgt meer onderwijs dan ik indertijd kreeg. Qua catechisaties krijgen ze erg weinig mee. Dat hebben wij ook tijdens ons huisbezoek aangegeven. De balans is duidelijk zoek qua kennisoverdracht en laagdrempeligheid.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik heb weinig geleerd bij catechesatie, wat meer bij godsdienst op de middelbare school.
Belijdeniscatechesatie veel geleerd, vooral vanuit het praktische. En veel geleerd door te lezen en leer daar nog steeds van bij.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
claus

Bericht door claus »

Weet iemand welke predikant met kand. J.C. Kriekaart op tweetal heeft gestaan in Aalburg?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

claus schreef: 28 jun 2024, 14:01 Weet iemand welke predikant met kand. J.C. Kriekaart op tweetal heeft gestaan in Aalburg?
Ds. J. van Laar te Barneveld-Zuid.
Bruna

Bericht door Bruna »

Ik neem aan dat nog meer gemeenten voor de 2e keer gaan stemmen op de kandidaat. Tenminste dat lijkt mij logisch.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
SanderL

Bericht door SanderL »

Bruna schreef: 01 jul 2024, 08:48 Ik neem aan dat nog meer gemeenten voor de 2e keer gaan stemmen op de kandidaat. Tenminste dat lijkt mij logisch.
Dat hangt er vanaf. Een kandidaat moet ook passen in de gemeente. Lijkt me niet dat je automatisch een nieuwe ledenvergadering plant.
Tom

Bericht door Tom »

Er zullen misschien nog wat beroepen komen maar ik verwacht geen nieuwe stroom aan beroepen op deze kandidaat. Een deel van de kerkenraden zal uit principe niet zo snel weer een nieuwe ledenvergadering inplannen. Bij een ander deel van de gemeenten past deze kandidaat gewoonweg niet. Hij heeft in eerste instantie ook niet veel beroepen ontvangen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Als de plaats waar de kandidaat naar toe moet er maar tussen zit. En misschien moet de kandidaat wel naar 1 van de eerder beroepen gemeenten, maar is de kandidaat er nog niet voor ingewonnen.
Puritein

Bericht door Puritein »

Bertiel schreef: 27 jun 2024, 14:22 ik heb weinig geleerd bij catechesatie, wat meer bij godsdienst op de middelbare school.
Belijdeniscatechesatie veel geleerd, vooral vanuit het praktische. En veel geleerd door te lezen en leer daar nog steeds van bij.

Dan zou een catechese cursus oid bij CGO wel een goede toerusting zijn. Ik zie vaak van alles voorbij komen in Saambinder
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Hoe gaat dat nou in de gg bij het beroepen van de kandidaten? Laatst is er bij ons(CGK) weer beroepen, een delegatie van de kerkenraad gaat dan persoonlijk de beroepsbrief afgeven. Maar als een kandidaat zoveel beroepen krijgt kan dat toch helemaal niet?
MGG

Bericht door MGG »

Chrisje72 schreef: 02 jul 2024, 17:12 Hoe gaat dat nou in de gg bij het beroepen van de kandidaten? Laatst is er bij ons(CGK) weer beroepen, een delegatie van de kerkenraad gaat dan persoonlijk de beroepsbrief afgeven. Maar als een kandidaat zoveel beroepen krijgt kan dat toch helemaal niet?
In de GG gaat de brief meestal per post. Dit is enkel een formaliteit gezien de beroepen predikant al gebeld is. Sommige kerkenraden bezorgen de brief persoonlijk.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 02 jul 2024, 17:17
Chrisje72 schreef: 02 jul 2024, 17:12 Hoe gaat dat nou in de gg bij het beroepen van de kandidaten? Laatst is er bij ons(CGK) weer beroepen, een delegatie van de kerkenraad gaat dan persoonlijk de beroepsbrief afgeven. Maar als een kandidaat zoveel beroepen krijgt kan dat toch helemaal niet?
In de GG gaat de brief meestal per post. Dit is enkel een formaliteit gezien de beroepen predikant al gebeld is. Sommige kerkenraden bezorgen de brief persoonlijk.
Moet het gesprek wel opgenomen worden, anders kan je zeggen dat het niet gebeurd is ;)
refo

Bericht door refo »

Geytenbeekje schreef: 02 jul 2024, 17:31
MGG schreef: 02 jul 2024, 17:17
Moet het gesprek wel opgenomen worden, anders kan je zeggen dat het niet gebeurd is ;)
Dat is niet nodig. Het beroep gaat pas in als de brief is ontvangen.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

MGG schreef:
Uiteraard is bij ons de predikant in kwestie ook al gebeld direct na de stemmingsvergadering. Toch is het niet alleen een formaliteit want alle 'arbeidsvoorwaarden' worden ook in deze brief benoemd.
HHR

Bericht door HHR »

En regelmatig gebeurt het dat een beroepen predikant het al weet voor het belletje omdat hij dan GGinfo heeft gecheckt.
Plaats reactie