Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Nu het antwoord op de vraag wie dit verhaal over haaien en batterijen in zinkende boten vertelde.
Nou, hier komt ie: Donald Trump.
Het erge is: hij vertelt dit onsamenhangende verhaal al maanden op elke verkiezingsbijeenkomst. Dat heeft wellicht te maken met zijn weerzin tegen elektrische voertuigen.
Dat veel kiezers hem nog serieus nemen, is nog het meest opvallende.
Het erge is: hij vertelt dit onsamenhangende verhaal al maanden op elke verkiezingsbijeenkomst. Dat heeft wellicht te maken met zijn weerzin tegen elektrische voertuigen.
Ik zie je bericht nu. Klinkt inderdaad wel erg Trumpiaans. Geeft ook wel aan dat niet op Biden stemmen vanwege twijfel aan zijn mentale capaciteiten als een man van over 80, niet echt gerechtvaardigd is.elbert schreef: ↑11 jun 2024, 10:20 Nu het antwoord op de vraag wie dit verhaal over haaien en batterijen in zinkende boten vertelde.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Het is maar hoe je het bekijkt. Trump doet sinds 2016 niet anders, dus achteruitgang is niet echt merkbaarparsifal schreef: ↑11 jun 2024, 10:32Ik zie je bericht nu. Klinkt inderdaad wel erg Trumpiaans. Geeft ook wel aan dat niet op Biden stemmen vanwege twijfel aan zijn mentale capaciteiten als een man van over 80, niet echt gerechtvaardigd is.elbert schreef: ↑11 jun 2024, 10:20 Nu het antwoord op de vraag wie dit verhaal over haaien en batterijen in zinkende boten vertelde.

Ik denk overigens dat er echt een heel reële kans is dat de democraten iemand anders dan Biden gaan kiezen. Ik denk zelf dat Biden de handdoek in de ring gooit. Hij heeft zelf tijdens de campagne van 4 jaar geleden gezegd dat hij kandidaat was voor 1 termijn. Nu geef ik niet hoog op van het waarheidsgehalte van zo'n uitspraak, maar ik verwacht dat dat hij voldoende zelfinzicht heeft om te stoppen. (Iets wat ik bij Trump zeker niet verwacht

Het gaat bij zijn aanhangers niet om wat hij zegt. Maar hij is de zogenaamde 'sterke man' die het echt allemaal anders gaat doen. Juist dit soort bizarre verhalen versterkt dat beeld.parsifal schreef: ↑11 jun 2024, 10:32Ik zie je bericht nu. Klinkt inderdaad wel erg Trumpiaans. Geeft ook wel aan dat niet op Biden stemmen vanwege twijfel aan zijn mentale capaciteiten als een man van over 80, niet echt gerechtvaardigd is.elbert schreef: ↑11 jun 2024, 10:20 Nu het antwoord op de vraag wie dit verhaal over haaien en batterijen in zinkende boten vertelde.
Punt is dat dat ook problemen geeft omdat er dan geen echte campagne is geweest onder de Democraten (een campagne zou denk ik echt schadelijk zijn geweest trouwens, waarbij je ook de hardline wokers mee moet krijgen). Maar ik zou blij zijn met iemand als Klobuchar als vervanger voor Biden, maar zie het niet gebeuren.ZWP schreef: ↑11 jun 2024, 10:42Het gaat bij zijn aanhangers niet om wat hij zegt. Maar hij is de zogenaamde 'sterke man' die het echt allemaal anders gaat doen. Juist dit soort bizarre verhalen versterkt dat beeld.parsifal schreef: ↑11 jun 2024, 10:32Ik zie je bericht nu. Klinkt inderdaad wel erg Trumpiaans. Geeft ook wel aan dat niet op Biden stemmen vanwege twijfel aan zijn mentale capaciteiten als een man van over 80, niet echt gerechtvaardigd is.elbert schreef: ↑11 jun 2024, 10:20 Nu het antwoord op de vraag wie dit verhaal over haaien en batterijen in zinkende boten vertelde.
Trump heeft inderdaad altijd zo geklonken, is openlijk nepotistisch en egoistisch en schaamt zich niet om de boel bij elkaar te liegen.
Het zou ook kunnen dat Biden doorgaat tot en met de verkiezingen en dat hij bij winst het stokje spoedig overdraagt aan Kamala Harris. Zij is niet populair, maar zo zou ze wel president kunnen worden en in haar nieuwe rol kunnen groeien (hoewel ik daar zelf niet van overtuigd ben).TSD schreef: ↑11 jun 2024, 10:42Ik denk overigens dat er echt een heel reële kans is dat de democraten iemand anders dan Biden gaan kiezen. Ik denk zelf dat Biden de handdoek in de ring gooit. Hij heeft zelf tijdens de campagne van 4 jaar geleden gezegd dat hij kandidaat was voor 1 termijn. Nu geef ik niet hoog op van het waarheidsgehalte van zo'n uitspraak, maar ik verwacht dat dat hij voldoende zelfinzicht heeft om te stoppen. (Iets wat ik bij Trump zeker niet verwacht).
-
Dat zou ik geen manier van doen vinden, als je je kandidaat stelt moet je ook bereid zijn de vier jaar vol te maken. En anders moet je jezelf geen kandidaat stellen.elbert schreef: ↑11 jun 2024, 11:14 Het zou ook kunnen dat Biden doorgaat tot en met de verkiezingen en dat hij bij winst het stokje spoedig overdraagt aan Kamala Harris. Zij is niet populair, maar zo zou ze wel president kunnen worden en in haar nieuwe rol kunnen groeien (hoewel ik daar zelf niet van overtuigd ben).
Verder vraag ik me af hoe populair zij is, je hoort er maar weinig van. Hoeft niet alles te zeggen natuurlijk.
Dat zou ik echt een bijzondere move vinden. Als dat de opzet was, had Biden zich beter niet kandidaat kunnen stellen, gezien zijn lage waardering als president. Nu loopt hij het gevaar dat zijn partij de verkiezingen verliest door zijn impopulaire persoon. Er zijn binnen de democratisch partij echt wel mensen die populairder zijn en het hoogstwaarschijnlijk tegen Trump niet moeilijk zouden hebben. Bijvoorbeeld Michelle Obama.elbert schreef: ↑11 jun 2024, 11:14Het zou ook kunnen dat Biden doorgaat tot en met de verkiezingen en dat hij bij winst het stokje spoedig overdraagt aan Kamala Harris. Zij is niet populair, maar zo zou ze wel president kunnen worden en in haar nieuwe rol kunnen groeien (hoewel ik daar zelf niet van overtuigd ben).TSD schreef: ↑11 jun 2024, 10:42Ik denk overigens dat er echt een heel reële kans is dat de democraten iemand anders dan Biden gaan kiezen. Ik denk zelf dat Biden de handdoek in de ring gooit. Hij heeft zelf tijdens de campagne van 4 jaar geleden gezegd dat hij kandidaat was voor 1 termijn. Nu geef ik niet hoog op van het waarheidsgehalte van zo'n uitspraak, maar ik verwacht dat dat hij voldoende zelfinzicht heeft om te stoppen. (Iets wat ik bij Trump zeker niet verwacht).
Maar Michele Obama heeft weinig politieke ervaring. Ze is natuurlijk wel charismatisch.TSD schreef: ↑11 jun 2024, 13:03Dat zou ik echt een bijzondere move vinden. Als dat de opzet was, had Biden zich beter niet kandidaat kunnen stellen, gezien zijn lage waardering als president. Nu loopt hij het gevaar dat zijn partij de verkiezingen verliest door zijn impopulaire persoon. Er zijn binnen de democratisch partij echt wel mensen die populairder zijn en het hoogstwaarschijnlijk tegen Trump niet moeilijk zouden hebben. Bijvoorbeeld Michelle Obama.elbert schreef: ↑11 jun 2024, 11:14Het zou ook kunnen dat Biden doorgaat tot en met de verkiezingen en dat hij bij winst het stokje spoedig overdraagt aan Kamala Harris. Zij is niet populair, maar zo zou ze wel president kunnen worden en in haar nieuwe rol kunnen groeien (hoewel ik daar zelf niet van overtuigd ben).TSD schreef: ↑11 jun 2024, 10:42Ik denk overigens dat er echt een heel reële kans is dat de democraten iemand anders dan Biden gaan kiezen. Ik denk zelf dat Biden de handdoek in de ring gooit. Hij heeft zelf tijdens de campagne van 4 jaar geleden gezegd dat hij kandidaat was voor 1 termijn. Nu geef ik niet hoog op van het waarheidsgehalte van zo'n uitspraak, maar ik verwacht dat dat hij voldoende zelfinzicht heeft om te stoppen. (Iets wat ik bij Trump zeker niet verwacht).
https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... lieke-kerk
Een reality check voor menig reformatorisch predikant.
-
Als daardoor vergaderingen, lezingen ook maar 8 minuten lang gaan worden....Ambtenaar schreef: ↑12 jun 2024, 19:36 https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... lieke-kerk
De paus zegt het, dan is het zo. Waarom quote je zijn opmerking over homoseksuelen binnen de priesteropleiding niet met hetzelfde enthousiasme?Ambtenaar schreef: ↑12 jun 2024, 19:36 https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... lieke-kerk
Fides Quaerens Intellectum
Haha, goed gevonden;)Anselmus schreef: ↑12 jun 2024, 21:16De paus zegt het, dan is het zo. Waarom quote je zijn opmerking over homoseksuelen binnen de priesteropleiding niet met hetzelfde enthousiasme?Ambtenaar schreef: ↑12 jun 2024, 19:36 https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... lieke-kerk
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Lilian1975
Tja, het Woord niet centraal. Maar een beeld, een gevoel..... .Ambtenaar schreef: ↑12 jun 2024, 19:36 https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... lieke-kerk

- J.C. Philpot
Ik ben blij dat de preken bij ons langer zijn.
Preken van minder dan 8 minuten zouden voor mij een reden zijn om naar een gemeente te gaan waar het Woord wel op zijn waarde geschat wordt.
Preken van minder dan 8 minuten zouden voor mij een reden zijn om naar een gemeente te gaan waar het Woord wel op zijn waarde geschat wordt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield